Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΕΣΥΘ: Σχετικά με την επικείμενη κατανομή οργανικών θέσεων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΠΕΣΥΘ: Σχετικά με την επικείμενη κατανομή οργανικών θέσεων-Σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες πρέπει να διανεμηθούν οι οργανικές θέσεις στους κλάδους, ώστε να υπάρξει μια στοιχειώδης ισορροπία.

ΠΕΣΥΘ: Σχετικά με την επικείμενη κατανομή
Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ.)

10 Ιουλίου 2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Βρισκόμαστε πιθανότατα λίγες μόνο ημέρες πριν τις ανακοινώσεις από πλευράς Υπουργείου Παιδείας για την κατανομή των οργανικών θέσεων για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Υπογραμμίζουμε, εξαρχής, πως ο συνολικός αριθμός των 11.700 επικείμενων διορισμών είναι ελάχιστος μπροστά στις πραγματικές ανάγκες στο χώρο της εκπαίδευσης.

Από τη μια οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι

–επιτέλους– έχουμε ανακοινώσεις διορισμών έπειτα από τον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ στο μακρινό 2008, ωστόσο, η πικρία που αφήνει αυτή η πρωτοβουλία είναι ήδη ορατή πριν καν υλοποιηθεί, καθώς έπειτα από τόσα χρόνια αδιοριστίας, πολλοί εκπαιδευτικοί με πολυετή προϋπηρεσία θα μείνουν πάλι εκτός διορισμών.

Το τελευταίο διάστημα,

από τη στιγμή δηλαδή που είχαμε τις πρώτες ανακοινώσεις των συναντήσεων μεταξύ αρμοδίων επιτροπών του Υπουργείου Παιδείας με τη Δ.Ο.Ε. και την Ο.Λ.Μ.Ε. προκειμένου να ξεκινήσει ένας διάλογος σχετικά με το ποσοστό διορισμών σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης και την αναλογία ανά κλάδο, ξεκίνησε και ένας άλλος διάλογος, κυρίως στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αγενής, επιθετικός και αφοριστικός μεταξύ των κλάδων για το ποιος «οφείλει» να εισπράξει τα μεγαλύτερα ποσοστά απορρόφησης μόνιμου προσωπικού.

Το κλίμα αυτό επιβαρύνεται,

καθώς οι σχετικές οριστικές ανακοινώσεις καθυστερούν, με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε στο τέλος του πρώτου δεκαημέρου του Ιουλίου και να μη γνωρίζουμε τίποτα γύρω από τις οργανικές θέσεις, με έντονη την αγωνία αν οι διαδικασίες θα καταφέρουν να ολοκληρωθούν προτού ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά.

Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (ΠΕ 91.01)

παρακολουθεί με απογοήτευση αυτή τη «μάχη» για τα ποσοστά που ζητά ο κάθε κλάδος, είτε μέσω εκπροσώπων τους, μεμονωμένα, ως φυσικά πρόσωπα, είτε υπό την αιγίδα των αρμόδιων σωματείων και φορέων, και ο μόνος παρονομαστής που θέτουμε σε όλο αυτό το εγχείρημα είναι το αίσθημα Δικαίου και το όραμα για μια καλύτερη εκπαίδευση που θα υπερασπιστεί τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και μαθητριών μας.

Εκτιμούμε πως

μόνο με αυτό το γνώμονα και σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες πρέπει να διανεμηθούν οι οργανικές θέσεις στους κλάδους, ώστε να υπάρξει μια στοιχειώδης ισορροπία.

Ήδη, γνωρίζουμε τη σύσταση με ΦΕΚ 171 οργανικών θέσεων για τον κλάδο μας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες όμως μας βρίσκουν συγκρατημένους και σκεπτικούς, καθώς η αναλογία που αντιστοιχεί και οφείλει το Υπουργείο να λάβει υπόψη συστήνοντας οργανικές θέσεις ώστε να γίνουν οι διορισμοί, είναι πολύ μεγαλύτερη.

Μην ξεχνάμε πως είμαστε από τους κλάδους

που έχουμε ελάχιστους μόνιμους εκπαιδευτικούς και, στην πραγματικότητα, τα λειτουργικά κενά, τουλάχιστον στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, θα έπρεπε να συμπίπτουν με τα οργανικά κενά!

Ο αριθμός 171 για το σενάριο της πρώτης φάσης διορισμών (στους 5200 δηλαδή) θα μπορούσε να θεωρηθεί μία αρχή, αλλά για το σύνολο των διορισμών οι οποίοι αναμένεται, όπως δήλωσε η ίδια η κυρία Κεραμέως, να γίνουν μαζικά, σε μια ενιαία φάση, είναι το λιγότερο απογοητευτικός.

Υπενθυμίζουμε πως τα τελευταία χρόνια

εργάζονται πάνω από 900 αναπληρωτές θεατρολόγοι στην εκπαίδευση. Ο αριθμός 171 για τη σύσταση οργανικών θέσεων θεατρολόγων (ΠΕ 91.01) στην πρωτοβάθμια, μπροστά στο συνολικό αριθμό των 11.700 διορισμών, είναι μόλις το 20% των εκπαιδευτικών μας, οι οποίοι διδάσκουν το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής.

Είναι λοιπόν ανάγκη να συσταθούν πολύ περισσότερες οργανικές θέσεις, σύμφωνα πάντα με τις πραγματικές ανάγκες, ώστε να υπάρξει μια επαρκής κάλυψη.

Στους νέους πίνακες κατάταξης υπάρχουν πολλοί/ές συνάδελφοι/ισσες,

οι οποίοι/ες εργάζονται πάνω από 10 έτη στην εκπαίδευση. Εργαζόμασταν ως ωρομίσθιοι από το 1999 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εργαζόμαστε από το 2010 ως αναπληρωτές, αναπληρώνοντας όλα αυτά τα χρόνια τον εαυτό μας, και τώρα μπροστά στους επικείμενους διορισμούς, πάλι, θα μείνουμε εκτός άνθρωποι που τόσα χρόνια διδάσκουμε σε κάθε γωνιά της Ελλάδας;

Τέλος, πέρα από τη θεραπεία αδικιών πολλών ετών,

ποιο είναι, αλήθεια, το διακύβευμα για το σχολείο του 2021; Τι σχολείο ονειρευόμαστε για τους μαθητές/μαθήτριες μας; Το εκπαιδευτικό μοντέλο της δεκαετίας του 1950 ή ένα σχολείο ολόπλευρης μάθησης και αισθητικής καλλιέργειας;

Παρακαλούμε θερμά να ληφθούν σοβαρά υπόψη όλα τα παραπάνω

και ευχόμαστε να επισπευσθεί η διαδικασία, καθώς ο Σεπτέμβρης και η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς είναι μπροστά μας, σε λιγότερο από δύο μήνες.

Όσο καθυστερούν τα χρονοδιαγράμματα,

τόσο θα εντείνεται το «ανθρωποφαγικό» κλίμα μεταξύ κλάδων στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και θα γινόμαστε θεατές επιθέσεων και απρεπών χαρακτηρισμών, καταστάσεις οι οποίες δεν ταιριάζουν στο ήθος και την εγκράτεια που οφείλει να διακρίνει όσες και όσους βρισκόμαστε συνειδητά στο χώρο της Εκπαίδευσης.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΩΝ

Δείτε επίσης

Διορισμοί στη γενική: Τα βήματα που απομένουν-Ανάλυση χρονοδιαγράμματος-Τι έγινε στην περίπτωση της 3ΕΑ
Οργανικά κενά Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΥΠΑΙΘ
Οριστικοί Πίνακες 1ΓΕ-2019 Προκήρυξης ΑΣΕΠ: Υποψηφίων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας
Προσωρινοί Πίνακες 2ΓΕ-2019: Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Διορισμένοι στην Ειδική Αγωγή-Δικαίωμα αίτησης στη Γενική για διορισμό –Τι ισχύει

Πριν φύγετε

Αιτήσεις ΠΕΣΥΠ-ΕΠΠΑΙΚ ΑΣΠΑΙΤΕ 2021-22: Από Δευτέρα 12.07 έως Τετάρτη 25.08.2021
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση