Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Π. Πετρόπουλος, τ. Περιφ/κός Δ/ντής Εκπ/σης Πελοποννήσου: «Αγαπώ πολύ την οικογένεια μου και δεν παντρεύομαι… καρέκλες»

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παναγιώτης Πετρόπουλος, τ.Περιφ/κός Δ/ντής Εκπ/σης Πελοποννήσου: «Αγαπώ πολύ την οικογένεια μου και δεν παντρεύομαι… καρέκλες»,  ήταν η απάντηση του τ. Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Πελοποννήσου Παναγιώτη Πετρόπουλου σε ερώτημα γιατί δεν διεκδίκησε ξανά τη θέση.  

Παναγιώτης Πετρόπουλος, τ.Περιφ/κός Δ/ντής Εκπ/σης Πελοποννήσου

«Αγαπώ πολύ την οικογένεια μου και δεν παντρεύομαι… καρέκλες» ήταν η απάντηση του τ. Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Πελοποννήσου Παναγιώτη Πετρόπουλου σε ερώτημα του eleftheriaonline.gr γιατί δεν διεκδίκησε ξανά τη θέση.

Μετά απ αυτά ο Παναγιώτης Πετρόπουλος επιστρέφει στο σχολείο του, στο 5ο Λύκειο Καλαμάτας και τον Σεπτέμβριο θα επιστρέψει στον θεσμό της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού, όπου υπηρετούσε και πριν αναλάβει Περιφερειακός Διευθυντής.

Δείτε το δημοσίευμα

Με τη φράση «Αγαπώ πολύ την οικογένεια μου και δεν παντρεύομαι… καρέκλες» απαντά στο ερώτημα γιατί δεν διεκδίκησε ξανά τη θέση που κατείχε και επιστρέφει κανονικά στο σχολείο του, στο 5ο Λύκειο Καλαμάτας, ο τέως περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Πελοποννήσου Παναγιώτης Πετρόπουλος.

Στη συνέντευξή του στην «Ε», μετά την παράδοση της διεύθυνσης της υπηρεσίας στην οποία υπηρέτησε επί 4ετία στην Τρίπολη, στον επίσης μεσσήνιο Δημήτρη Οικονομόπουλο, ο κ. Πετρόπουλος δηλώνει πως προτίμησε συνειδητά το σχολείο του.

Επιστροφή στη Συμβουλευτική

Ετσι, τον Σεπτέμβριο θα επιστρέψει στον θεσμό της συμβουλευτικής και του επαγγελματικού προσανατολισμού, όπου υπηρετούσε και πριν αναλάβει περιφερειακός διευθυντής.

Ξεκαθαρίζει δε πως για την ώρα δεν εμπλέκεται με την πολιτική, καθώς η χρονική συγκυρία τού επιβάλλει «χαλαρότερους ρυθμούς, παρά τα όσα ακούγονται».

Λέει βέβαια πως «η εμπειρία που αποκτιέται είναι σημαντική και πολύτιμη σε οποιονδήποτε χαράζει εκπαιδευτική πολιτική».

Οσον αφορά το έργο του κατά την 4ετία που υπηρέτησε με έδρα την Τρίπολη, δηλώνει ικανοποιημένος. Θα ήθελε ωστόσο εντονότερη συνεργασία με τα τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Πελοποννήσου, ενώ αναφέρεται στην υπογραφή χιλιάδων αποφάσεων που βρίσκονται στη “Διαύγεια” και «φανερώνουν την υποστήριξη προς τη χρηστή Διοίκηση και το Δημόσιο Συμφέρον».

Πάντως, τονίζει πως μένουν πολλά ακόμα να γίνουν για την καθημερινότητα του σχολείου, όπως η μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, ο διορισμός μονίμων εκπαιδευτικών, και πολλά ακόμα.

Ειδικότερα για τα συναισθήματά του μετά την ολοκλήρωση της θητείας του, σημειώνει: «Αισθάνομαι αρκετά ικανοποιημένος γιατί άλλαξε το παιδαγωγικό και το εργασιακό κλίμα στην εκπαιδευτική περιφέρεια Πελοποννήσου.

Αυτό μου το έδειξαν οι συνάδελφοι με τα εκατοντάδες μηνύματα που δέχθηκα τις προηγούμενες μέρες και τους οποίους ευχαριστώ για τη στήριξη τους κατά τη διάρκεια της τετραετούς θητείας μου.

Αυτό σημαίνει ότι δεν είχαμε πρωτοσέλιδα εφημερίδων με περιστατικά στις σχολικές μονάδες και οι συνάδελφοι αφιέρωσαν πολλές ώρες εκτός διδακτικού ωραρίου με σκοπό να “τρέξουν” δραστηριότητες στο δημόσιο σχολείο με ομαδοσυνεργατική διάθεση (εκπαιδευτική ρομποτική, ρητορικοί αγώνες, θεατρικές δράσεις κτλ) σε όλη την Πελοπόννησο.

Οι περισσότερες από τις δραστηριότητες υλοποιήθηκαν και υλοποιούνται στη Μεσσηνία, όπου το καλοκαίρι θα λάβει χώρα και ένα υψηλού επιπέδου θερινό σχολείο μιας εβδομάδας που θα συμμετάσχουν Ευρωπαίοι εκπαιδευτικοί από διάφορες χώρες».

Σημαντικότερο έργο

Για το τι θεωρεί σημαντικότερο έργο, στο πλαίσιο του απολογισμού του, εξηγεί:

«Σημαντικότερο σε επίπεδο Πελοποννήσου θεωρώ τις επιμορφωτικές δράσεις για τους εκπαιδευτικούς που έγιναν σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ Πελοποννήσου σε θέματα Παιδαγωγικής Φρενέ, εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Ρητορικής Τέχνης, Θεατρικής Αγωγής αλλά και για τις επιμορφωτικές ημερίδες που έγιναν σε συνεργασία με επιστήμονες εγνωσμένου κύρους ακόμη και σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Wisconsin-Madison (ΗΠΑ).

Η ίδρυση Κέντρων Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (Καλαμάτα, Ναύπλιο) και η λειτουργία τους με ομάδες συναδέλφων σε σημείο που ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών από τη Μεσσηνία έφτασε στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής στην Κόστα Ρίκα και κατέκτησαν σημαντική θέση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Παράλληλα η επιτυχία των αποστολών στο πρόγραμμα Euroscola, οι επιτυχίες σε διαγωνισμούς Φυσικών Επιστημών, Βιολογίας θεωρώ ότι επιτεύχθηκαν επειδή ακριβώς το κλίμα έχει αλλάξει και οι εκπαιδευτικοί έκαναν προσπάθειες σε όλα τα σχολεία».

Ο κ. Πετρόπουλος αναφέρει ακόμα:

«Στα επαγγελματικά Λύκεια με τη μαθητεία και το “Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ” αυξήθηκε ο αριθμός των εγγραφών ενώ παράλληλα είχαμε κατακόρυφη αύξηση συμμετοχής στα ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας (Erasmus+).

Ιδιαίτερα επισημαίνεται η αύξηση των προσλήψεων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή όπου με ορθολογικό τρόπο οι μονάδες ειδικής αγωγής είχαν εκπαιδευτικούς από την αρχή της χρονιάς ενώ η τοποθέτηση ψυχολόγων στα Επαγγελματικά Λύκεια και στα Δημοτικά Σχολεία αποτελεί ένα από τα πολλά σημαντικά βήματα εκπαιδευτικής πολιτικής που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας μου».

Επίσης, «όλοι οι Δήμοι της Πελοποννήσου συμμετέχουν στην υποχρεωτική Δίχρονη Προσχολική Αγωγή που αλλάζει σημαντικά το εκπαιδευτικό τοπίο στις ηλικίες 4-6 ετών.

Τέλος η επιτυχής λειτουργία από τις πρώτες μέρες του Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) και των Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) που είναι δύο νέες δομές με συγκεκριμένες αρμοδιότητες».

Τι δεν πρόλαβε να κάνει

Υπήρξαν όμως και πράγματα που δεν πρόλαβε να κάνει, και όπως λέει: «Εχουν δρομολογηθεί τεχνικά θέματα σε επίπεδο διοίκησης όπως νέα ιστοσελίδα, νέος εξυπηρετητής, ηλεκτρονική αλληλογραφία με περισσότερες δυνατότητες ενδοϋπηρεσιακά και σε εκπαιδευτικό επίπεδο επιμορφωτικές ημερίδες σε όλα τα προγράμματα σπουδών και στην περιγραφική αξιολόγηση μαθητών και μαθητριών».

Επίσης, θα ήθελε «εντονότερη συνεργασία με τα τμήματα Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Πελοποννήσου γιατί αποδείχθηκε πως όλοι οι συμμετέχοντες κερδίζουν πολύτιμες εμπειρίες που διαχέονται στους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι αυτές τις μέρες το Εργαστήριο ΓΑΒ-LAB, υπό τον κ. Wallace υλοποιεί πρόγραμμα εκπαιδευτικής ρομποτικής στο χώρο του Κέντρου Ρομποτικής του 1ου ΕΠΑΛ Ναυπλίου για παιδιά δημοτικού και Γυμνασίου με τη βοήθεια εξαίρετων εκπαιδευτικών των δημόσιων σχολείων».

Αναφορικά με την κατάσταση σήμερα στα σχολεία της Περιφέρειας παρατηρεί: «Σήμερα σαφώς υπάρχουν προβλήματα σε αρκετούς τομείς από τα κτιριακά μέχρι τις μεταφορές και τον εξοπλισμό των σχολείων.

Σε εκπαιδευτικό επίπεδο όμως έγιναν μερικά άλματα όπως

η ίδρυση σχολικών μονάδων (Εσπερινό ΕΠΑΛ Σπάρτης, έξι σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής, Λυκειακές Τάξεις), ίδρυση ΔΥΕΠ για τους πρόσφυγες στην Τρίπολη,

ίδρυση δεκάδων τμημάτων Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) και Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και

ίδρυση δεκάδων τμημάτων Ένταξης και Τάξεων Υποδοχής που βελτίωσαν αισθητά τη σχολική καθημερινότητα και ικανοποίησαν χρόνια αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Στη Μεσσηνία η συνεργασία με τμήματα του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ, η υποστήριξη των δράσεων της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Καλαμάτας, η συνεργασία με την Εταιρεία Προστασίας Ανηλίκων Μεσσηνίας κ.ά. σε πολύ σημαντικά θέματα που αφορούν διαδίκτυο, ρομά, σχολική διαρροή κ.λπ. έχουν αλλάξει ριζικά το τοπίο και τον τρόπο προσέγγισης των μαθητών και των μαθητριών.

Σίγουρα το επόμενο διάστημα στη Μεσσηνία θα λάβουν χώρα και άλλες δράσεις ενώ νομίζω ότι έχει πια αλλάξει η κουλτούρα επίλυσης προβλημάτων.

Κλείνοντας να πω ότι νιώθω υπερήφανος για την υπογραφή χιλιάδων αποφάσεων που βρίσκονται στη “Διαύγεια” και φανερώνουν την υποστήριξη προς τη χρηστή Διοίκηση και το Δημόσιο Συμφέρον».

Για τα όσα κατά τη γνώμη του πρέπει να γίνουν από την επόμενη κυβέρνηση, αναφέρει: «Συναίνεση σε νομοσχέδια που αφορούν στην καθημερινότητα του σχολείου.

Νομίζω πρέπει να δουν προσεκτικά τη μείωση του αριθμού ανά τμήμα, το διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών, τη μείωση των μαθητών στις ομάδες προσανατολισμού, τον τρόπο μεταφοράς των μαθητών, τη διεύρυνση της μαθητείας, τη στήριξη των μονάδων ειδικής αγωγής, την αναβάθμιση της λυκειακής βαθμίδας, τη στήριξη με υλικοτεχνική υποδομή όλων των σχολείων.

Να σημειώσω εδώ ότι αναμένονται υπολογιστές (λίγοι για κάθε σχολείο) τους επόμενους μήνες, αφού έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η διαδικασία μετά από 3,5 χρόνια προσπαθειών μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ».

Για τα επόμενα βήματά του και το αν αυτά περιλαμβάνουν και την πολιτική, απαντά: «Ανέλαβα κανονικά στο σχολείο μου στο 5ο ΓΕΛ Καλαμάτας. Είναι σημαντικό όποιος κατέχει μια θέση ευθύνης να μπορεί να επιλέγει και το σχολείο του.

Βέβαια η εμπειρία που αποκτιέται είναι σημαντική και πολύτιμη σε οποιονδήποτε χαράζει εκπαιδευτική πολιτική.

Σε προσωπικό επίπεδο προτίμησα συνειδητά το σχολείο μου. Είναι γνωστό ότι πήρα μετάθεση και από το Σεπτέμβρη θα υπηρετήσω το θεσμό “Συμβουλευτική – Επαγγελματικός Προσανατολισμός” στο ΚΕΣΥ Μεσσηνίας (πρώην ΚΕΔΔΥ και ΚΕΣΥΠ που ενοποιήθηκαν) κάτι που αγαπώ και έχω υπηρετήσει και τα προηγούμενα χρόνια.

Οσον αφορά την πολιτική οι οικογενειακές μου υποχρεώσεις είναι αρκετές και δεν μου δίνουν αυτή τη δυνατότητα. Η χρονική συγκυρία επιβάλλει σε μένα χαλαρότερους ρυθμούς, παρά τα όσα ακούγονται».

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση