Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πιερρακάκης: 6 αναφορές περιστατικών bullying στην πλατφόρμα το πρώτο 12ωρο-Τι απάντησε για τους διορισμούς

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πιερρακάκης: 6 αναφορές περιστατικών bullying στην πλατφόρμα το πρώτο 12ωρο-Τι απάντησε για τους διορισμούς το 2024 στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ.

6 αναφορές περιστατικών bullying στην πλατφόρμα το πρώτο 12ωρο

Για το σχέδιο καταπολέμησης της βίας στα σχολεία, το οποίο παρουσίασε εχθές Τρίτη 9 Απριλίου 2024 στο 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης στη Θεσσαλονίκη, μίλησε στον ΣΚΑΪ και στην εκπομπή “ΣΗΜΕΡΑ” ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ κος Κυριάκος Πιερρακάκης.

Ο Υπουργός αναφέρθηκε στη διαδικασία αναφοράς στην πλατφόρμα stop-bullying, στο γεγονός ότι στο πρώτο 12ωρο υπήρξαν ήδη 6 αναφορές, στο αν υπάρχει τιμωρητική διάθεση στα μέτρα, στη χρήση των κινητών από μαθητές στο σχολείο, στην επαναφορά 5θήμερης αποβολής, στον νέο κανονισμό λειτουργίας των σχολείων από Σεπτέμβριο και στον διπλασιασμό του αριθμού των Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων στα σχολεία σε σχέση με το παρελθόν.

Τι είπε ο Υπουργός για τους μόνιμους διορισμούς το 2024

Στην ερώτηση των δημοσιογράφων περί μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών για το 2024 απάντησε ότι έως τώρα οι μόνιμοι διορισμοί ήταν παραπάνω από τις αφυπηρετήσεις και η ανακοίνωση για φέτος θα γίνει “όταν έλθει η ώρα”.

Για το video της καμπάνιας και τη διαχείριση των αναφορών στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr, είπε:

Οταν πρωτοείδαμε αυτό το video οι μισοί συνεργάτες μου είχαν δακρύσει, είχαμε ζητήσει να μην ωραιοποιηθεί η πραγματικότητα. Θέλαμε να κάνουμε κάτι πλήρες γιατί μια πλατφόρμα δεν είναι πολιτική.

6 αναφορές περιστατικών bullying

Στο πρώτο 12ωρο είχαμε 6 αναφορές. Πρώτα πάει στο σχολείο ως περιστατικό η αναφορά, μετά αν είναι σοβαρό το περιστατικό  πηγαίνει στη διεύθυνση εκπαίδευσης όπου εκεί έχουμε 4μελείς ομάδες με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς και φυσικά υπάρχει η εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας όπου υπάρχει μια επιτροπή εμπειρογνωμόνων, με στόχο να δώσουμε κατευθυντήριες γραμμές στα πιο σοβαρά περιστατικά.

Για το αν υπάρχει τιμωρητική διάθεση στα μέτρα είπε:

Σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει τιμωρητική διάθεση. Θέλαμε να δώσουμε εργαλεία στους εκπαιδευτικούς με βάση κατευθυντήριες γραμμές αποφασίζουν πώς θα τα χρησιμοποιήσουν. Δεν βάζει το Υπουργείο αποβολές.

Για τη χρήση των κινητών στο σχολείο είπε:

Τα κινητά είναι αλληλένδετα με το bullying και γι αυτό το λόγο αυτό πρέπει να προστατέψουμε τα παιδιά, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που υπάρχει βιντεοσκόπηση στα σχολεία σε πολύ προσωπικές στιγμές, εκεί ο θύτης θα αλλάζει σχολείο, σχολικό περιβάλλον, η περίπτωση αυτή είναι η απόλυτη κόκκινη γραμμή.

Εφόσον υπάρξει βιντεοσκόπηση εντός του σχολείου δύναται ο σύλλογος διδασκόντων ή ο Διευθυντής δύναται να αποφασίσει ποινή αποβολής ανάλογα με το περιστατικό.

Τι είπε για την 5θήμερη αποβολή

Για την επαναφορά 5θήμερης αποβολής υποστήριξε ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί το ζητάνε ως εργαλείο αυτό το μέτρο για να διαχειριστούν την καθημερινότητα που έχουν στο πεδίο.

Νέος κανονισμός λειτουργίας των σχολείων από Σεπτέμβριο

Το πιο σημαντικό από όλα τα μέτρα είναι το ότι από τον Σεπτέμβριο θα υπάρχει νέος κανονισμός λειτουργίας των σχολείων, τον οποίο θα υπογράφει ο κάθε γονέας ως βασική προϋπόθεση για να εγγραφεί το παιδί του στο σχολείο.

“Λιγότερα αλλά χειρόπτερα” τα κρούσματα βίας στα σχολεία

Εχουμε λιγότερα, σε σχέση με το παρελθόν περιστατικά βίας στα σχολεία, αλλά όμως είναι χειρότερα, είπε ο κος Πιερρακάκης δίνοντας χαρακτηριστικά τον τίτλο “Λιγότερα-χειρότερα”.

Ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί στα σχολεία

Ο Υπουργός μίλησε για την ανάγκη κάλυψης των σχολείων με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς, λέγοντας ότι διπλασιάστηκε ο αριθμός τους σε σχέση με το παρελθόν και έφτασε περί τις 4.000, αλλά, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά “δεν θα σταματήσουμε εδώ, Θα επενδύσουμε ακόμη περισσότερο σ αυτό ώστε να έχουμε μια όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κάλυψη των σχολείων με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς”.

Δείτε σχετικά

Το σχέδιο καταπολέμησης της βίας στα σχολεία όπως το παρουσίασε ο Υπ. Παιδείας Κ. Πιερρακάκης | VIDEO 

Πιερρακάκης-Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία: Από 2.000 στις 4.000 τα τελευταία χρόνια 

Καθηκοντολόγιο ομάδων δράσης για σχολική βία και υπεύθυνων αποδεκτών αναφορών στη σχολική μονάδα 

Λειτουργία πλατφόρμας για τη σχολική βία και εκφοβισμό | Το ΦΕΚ 

Πριν φύγετε

Εργασιακά δικαιώματα εκπαιδευτικών: Διδακτικό και εργασιακό ωράριο-Αδειες-Μεταθέσεις-Τοποθετήσεις | Οδηγός

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση