Κυριακή, 16 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πιερρακάκης: Διευθυντής σχολείου με Δ κεφαλαίο-Ι.Β σε κλίμακα σχολείων-Νομική προστασία εκπ/κών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πιερρακάκης: Διευθυντής σχολείου με Δ κεφαλαίο-Εφαρμογή του Ι.Β σε κλίμακα σχολείων-Ωνάσεια σχολεία σε 11 ευάλωτες περιοχές-Νομική προστασία εκπαιδευτικών.

Πιερρακάκης – Διευθυντής σχολείου – I.B – Ωνάσεια σχολεία

Στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ και στον δημοσιογράφο Αρη Πορτοσάλτε μίλησε το πρωί της Παρασκευής 03 Ιανουαρίου 2025 ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης, για τα υπό ίδρυση 22 Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, για το Διεθνές Απολυτήριο Baccalaureate, το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια, τη νομική προστασία των εκπαιδευτικών, την αναβάθμιση του ρόλου των Διευθυντών των σχολείων κ.α.

Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία

Η κυβέρνηση θα ανακοινώσει σύντομα τις 11 ευάλωτες περιοχές της χώρας που θα λειτουργήσουν 22 Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, με δωρεά του ιδρύματος και θα φοιτήσουν σε αυτά 6.000 μαθητές, ενώ θα δοθούν πόροι από το Ίδρυμα Ωνάση και για τις υποδομές, ανέφερε ο Υπουργός.

Διεθνές Απολυτήριο Baccalaureate

Για το Διεθνές Απολυτήριο Baccalaureate επεσήμανε ότι έχει νομοθετηθεί στη χώρα μας από το 1995 επί Γεωργίου Παπανδρέου και θα εφαρμοστεί τον Σεπτέμβριο του 2026 σε τουλάχιστον 5 Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία την πρώτη χρονιά, με στόχο να πάει σε όλα τα Πρότυπα Λύκεια που είναι 21 τον δεύτερο χρόνο και ακολούθως να πάει σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κλίμακα.

Σχετικά με τη δυνατότητα όσων αποκτούν το Διεθνές Απολυτήριο Baccalaureate να εισάγονται στα ΑΕΙ δίχως Πανελλαδικές εξετάσεις, ανέφερε ότι για να συμβεί αυτό αναγκαία συνθήκη είναι  η εφαρμογή του IB σε μια κλίμακα δημόσιων σχολείων.

Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια

“Θέλουμε να ανοίξουμε τον διάλογο για το Εθνικό Απολυτήριο” είπε ο κος Πιερρακάκης ερωτώμενος για την πιθανότητα αλλαγών στο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια, “στις αλλαγές του οποίου πρέπει να είμαστε πολύ συντηρητικοί γιατί έχει να κάνει με τις ζωές των παιδιών”, κατέληξε λέγοντας ότι το Υπουργείο μελετά το πως το σύστημα μπορεί να βελτιωθεί, κοιτώντας το τι γίνεται διεθνώς.

 Διευθυντής σχολείου – Ενδυνάμωση ρόλου – “Διευθυντής σχολείου με Δ κεφαλαίο”

Ερχόμαστε τώρα να κάνουμε τον Διευθυντή του σχολείου με Δ κεφαλαίο δήλωσε ο Υπουργός για το ρόλο του Διευθυντή, ο οποίος θα αναβαθμιστεί και για παράδειγμα, όπως είπε ο κος Πιερρακάκης, θα επιλέγει τους Υποδιευθυντές, θα μπορεί να λέει ότι κατά προτεραιότητα θα αξιολογηθεί κάποιος εκπαιδευτικός, θα μπορεί να έχει πιο αποφασιστικό ρόλο όσον αφορά στο ωρολόγιο Πρόγραμμα κ.α.

Για τον ρόλο του Διευθυντή τόνισε ότι αυτός θα αναβαθμιστεί, θα μπορεί να επιλέγει τους υποδιευθυντές, να αξιολογεί συναδέλφους του ή να έχει αποφασιστικό ρόλο στο ωρολόγιο πρόγραμμα κ.α και όλα αυτά θα αποτυπωθούν στο νέο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘΑ.

Προστασία εκπαιδευτικών

Το Υπουργείο εξετάζει την νομική προστασία των εκπαιδευτικών σε σχέση με τον πυρήνα των αρμοδιοτήτων του, όπως να μη φοβάται για μια αποβολή ή όταν κάποιος τον απειλήσει για ένα βαθμό.

Δείτε επίσης

Η καταβολή μισθοδοσίας εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ μόνιμων και αναπληρωτών μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους | Ημερομηνίες 

Εκθεση ΑΔΙΠΠΔΕ 2024: Για την αντιμετώπιση του λειτουργικού αναλφαβητισμού 

Προκηρύξεις ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς: Προτάσεις για την επιτάχυνση των διαδικασιών

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply