Κυριακή, 28 Απριλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πιερρακάκης-εκπαίδευση 2024: Μεγάλες τομές σε όλες τις βαθμίδες-3 πυλώνες παρεμβάσεων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πιερρακάκης-εκπαίδευση 2024: Μεγάλες τομές σε όλες τις βαθμίδες-Παρεμβάσεις σε 3 πυλώνες με πλήθος επιμέρους και ειδικότερες δράσεις.

Πιερρακάκης-εκπαίδευση 2024

Μεγάλες τομές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης το 2024 προανήγγειλε ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης με άρθρο του στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής.

Σύμφωνα με τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ οι τρεις πυλώνες αλλαγών:

Για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση επιδίωξη είναι το «ανοιχτό σχολείο», με μαθήματα πιο ενδιαφέροντα, με αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων, με διαδραστικούς πίνακες, με την ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία.

Για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση επιδίωξη είναι ο  εκσυγχρονισμός της με μια σειρά από θεσμικές και οργανωτικές καινοτομίες, όπως η ίδρυση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, όπου θα συστεγάζονται και θα αλληλεπιδρούν ΙΕΚ, ΕΠΑΛ και Επαγγελματικά Εργαστήρια, η συνολική αναδιάρθρωση των ΙΕΚ με τη μετονομασία τους σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης και την προσθήκη 130 νέων ειδικοτήτων, η διασύνδεση με την αγορά εργασίας και τις τοπικές κοινωνίες και η δημιουργία της ψηφιακής πύλης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Για την Τριτοβάθμια  θα επιδιωχθεί με το νομοσχέδιο «Ελεύθερο πανεπιστήμιο» η απελευθέρωση της από το κρατικό μονοπώλιο με τη δημιουργία  συνθηκών για την εγκατάσταση και τη λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων ως παραρτημάτων ξένων ΑΕΙ και η απελευθέρωση των δημόσιων πανεπιστημίων από αγκυλώσεις και γραφειοκρατία, δίνοντας έμφαση στην έρευνα, στην καινοτομία και τη διεθνοποίηση των ιδρυμάτων.

Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο του κου Κ. Πιερρακάκη

“Το 2024 θα είναι μια χρονιά θεσμοθέτησης και εφαρμογής μεγάλων τομών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Διαθέτουμε ήδη από την προηγούμενη τετραετία μια εργαλειοθήκη σημαντικών μεταρρυθμίσεων τις οποίες είμαστε αποφασισμένοι να ολοκληρώσουμε και να πλαισιώσουμε με νέες.

Ταυτόχρονα, καθώς η Παιδεία αποτελεί ένα κατ εξοχήν δυναμικό πεδίο, η επανεξέταση της στρατηγικής μας οφείλει να είναι εξίσου δυναμικά και διαρκής, οδηγώντας σε επιμέρους αλλαγές που θα συμβάλουν αποτελεσματικά στην υλοποίηση των στόχων που έχουμε θέσει. Σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση επιδίωξή μας είναι το «ανοιχτό σχολείο» Για αυτόν τον λόγο, θα εξετάσουμε πως μπορούμε να κάνουμε κάθε μάθημα πιο ενδιαφέρον και πιο εύκολα αφομοιώσιμο από τους μαθητές. Παράλληλα, θα αξιοποιήσουμε ψηφιακά εργαλεία για να ενισχύσουμε το έργο των δασκάλων. Οι διαδραστικοί πίνακες, η ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία και άλλες δράσεις έρχονται να «μιλήσουν στη γλώσσα» των μαθητών.

Η φιλοσοφία μας για το «ελεύθερο πανεπιστήμιο» κινείται σε δύο κατευθύνσεις. Αφενός, στην απελευθέρωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από το κρατικό μονοπώλιο και, αφετέρου, στην απελευθέρωση των δημόσιων πανεπιστημίων μας από αγκυλώσεις και γραφειοκρατία.

Θα δημιουργήσουμε τις συνθήκες για την εγκατάσταση και τη λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων ως παραρτημάτων ξένων ΑΕΙ, θέτοντας ένα απαιτητικό πλέγμα ακαδημαϊκών και υλικοτεχνικών προδιαγραφών.

Την ίδια στιγμή, το δημόσιο πανεπιστήμιο παραμένει η αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητά μας, με πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν την καθημερινότητα της ακαδημαϊκής κοινότητας, δίνοντας έμφαση στην έρευνα, στην καινοτομία και τη διεθνοποίηση των ιδρυμάτων.

Και τέλος ο εκσυγχρονισμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης περιλαμβάνει μια σειρά από θεσμικές και οργανωτικές καινοτομίες.

Οι κυριότερες από αυτές είναι η ίδρυση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, όπου θα συστεγάζονται και θα αλληλεπιδρούν ΙΕΚ, ΕΠΑΛ και Επαγγελματικά Εργαστήρια, η συνολική αναδιάρθρωση των ΙΕΚ με τη μετονομασία τους σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης και την προσθήκη 130 νέων ειδικοτήτων, η διασύνδεση με την αγορά εργασίας και τις τοπικές κοινωνίες και η δημιουργία της ψηφιακής πύλης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Οι παραπάνω παρεμβάσεις συνιστούν τους τρεις πυλώνες της στρατηγικής μας, η οποία περιλαμβάνει πλήθος επιμέρους και ειδικότερων δράσεων, που θα ανακοινώσουμε σύντομα. Πρόκειται για μια στρατηγική που αντανακλά τόσο την πίστη μας στις ικανότητες των μαθητών και των διδασκόντων όσο και την πεποίθησή μας ότι, για να καλλιεργήσουμε και να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτές τις ικανότητες οφείλουμε να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο και ανοιχτό περιβάλλον εκπαίδευσης”.

Δείτε επίσης

Σε Διαβούλευση το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση έως 5 Ιανουαρίου 2024 

Από το 2025 τα μη κρατικά Πανεπιστήμια: Ανάλυση του ν/σ “Eλεύθερο Πανεπιστήμιο” από το ΥΠΑΙΘΑ

Το σχέδιο Πιερρακάκη για την παιδεία: “Ανοιχτό σχολείο”-“Στοχευμένη επαγγελματική εκπ/ση”-“Ελεύθερο Πανεπιστήμιο” 

Κατοικίες για εκπαιδευτικούς σε 13 νησιά του Αιγαίου προανήγγειλε ο Υπουργός Εθνικής Αμυνας Ν. Δένδιας 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση