Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πιερρακάκης για αλλαγές στα σχολεία, αξιολόγηση εκπ/κών, μείωση γραφειοκρατίας, ίδρυση ιδιωτικών Παν/μίων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πιερρακάκης για αλλαγές στα σχολεία, αξιολόγηση εκπαιδευτικών, μείωση γραφειοκρατίας, ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων – Συνέντευξη στην Απογευματινή της Κυριακής.

Πιερρακάκης για αλλαγές στα σχολεία

Συνέντευξη στην «Απογευματινή» της Κυριακής παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας για τις αλλαγές που θα δούμε στα σχολεία, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τη μείωση της γραφειοκρατίας στην εκπαίδευση, την διεθνοποίηση των Πανεπιστημίων της χώρας και την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων.

Για τις αλλαγές στα σχολεία είπε:

«Aπό την τελετή παράδοσης και παραλαβής του υπουργείου, αλλά και τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, κωδικοποιήσαμε τη φιλοσοφία μας με τη φράση «τα παιδιά μας να λειτουργούν λιγότερο σαν σκληροί δίσκοι και περισσότερο σαν επεξεργαστές». Και αυτό μεταφράζεται σε αλλαγές που εστιάζουν στην ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων, όπως η συνεργασία, η έμφαση στην κριτική σκέψη, η επικοινωνία μεταξύ των μαθητών και η δημιουργικότητα. Σε αυτό το πλαίσιο πρόκειται να εισαγάγουμε τόσο νέα στοιχεία στο ωρολόγιο πρόγραμμα όσο και νέα εργαλεία στην ίδια τη διδασκαλία

Για παράδειγμα, το μάθημα της Πληροφορικής θα αποκτήσει νέα βιβλία, αλλά και – κυρίως – ψηφιακό υλικό. Στη Λογοτεχνία περνάμε από τη φιλοσοφία καν αποσπασμάτων στα πλήρη έργα, σε συνεργασία με λογοτέχνες. Και αντίστοιχα, εμπλουτίζουμε το μάθημα της Ιστορίας με ταινίες, ντοκιμαντέρ, συνεντεύξεις, αφιερώματα, χάρτες, συγκριτικά στοιχεία και εν γένει εκπαιδευτικό υλικό, με στόχο να μην παγιδεύονται οι μαθητές μόνο σε γεγονότα και χρονολογίες.

Οι διαδραστικοί πίνακες ήδη έχουν ξεκινήσει να εγκαθίστανται και σύντομα θα βρίσκονται σε κάθε τάξη, δίνοντας στους εκπαιδευτικούς περισσότερες δυνατότητες κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Επιπλέον, το 2025 θα είναι η πρώτη χρονιά εφαρμογής του πολλαπλού βιβλίου, που αποτέλεσε ακόμα μία προεκλογική μας εξαγγελία.

Καθιερώνονται, επίσης, τόσο ατομικές όσο και ομαδικές δράσεις που θα εστιάζουν σε τομείς όπως ο εθελοντισμός, η αειφορία, η συναισθηματική και η κοινωνική νοημοσύνη. Και, τέλος, επενδύουμε στην πρώϊμη διάγνωση και παρέμβαση στην Ειδική Αγωγή, ώστε να έχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα».

Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είπε:

«Η εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας αποτελεί πλέον μια κατάκτηση του εκ παιδευτικού μας συστήματος, η οποία θα συμβάλει στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Επειτα από σαράντα χρόνια, πρώτη φορά έχουμε δεδομένα ποιοτικά και ποσοτικά, τα οποία έρχονται από τη βάση της μαθησιακής πράξης από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς.

Η συντριπτική πλειονότητα των σχολείων συμμετείχαν στη συλλογική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, κάποια σχολεία μάλιστα, που καθυστέρησαν να καταθέσουν, ζήτησαν και παράταση.

Η ατομική αξιολόγηση υλοποιείται με την καθολική συμμετοχή των εκπαιδευτικών από τους οποίους ξεκίνησε. Με τον τρόπο αυτό εμπεδώνεται στη σχολική κοινότητα η κουλτούρα της αξιολόγησης. Σύμφωνα με τα πρώτα ποιοτικά στοιχεία που επεξεργαζόμαστε, φαίνεται ένας πλούτος δράσεων και καινοτομιών των σχολείων. Ταυτόχρονα αναδεικνύονται οι ανάγκες που υφίστανται σε όλα τα επίπεδα, από το κτιριακό και τις υποδομές μέχρι τη διοίκηση, το εκπαιδευτικό υλικό, αλλά και την καθημερινότητα εκπαιδευτικών και μαθητών. Με βάση, επομένως, αυτά τα δεδομένα, θα μπορούμε να λάβουμε τις σωστές αποφάσεις και να προχωρήσουμε σε βελτιώσεις, που θα αγγίξουν κάθε πτυχή της σχολικής λειτουργίας».

Για τη μείωση της γραφειοκρατίας είπε:

«Για να είμαι ειλικρινής, δεν προσεγγίζουμε ως αυτοσκοπό την ψηφιοποίηση των διαδικασιών στην Παιδεία, αλλά θα έλεγα και σε όλους τους τομείς ευρύτερα. Πιστεύουμε ότι ψηφιοποίηση πρέπει να αποτελεί εργαλείο διευκόλυνσης και βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της καθημερινότητας. Και οι περιπτώσεις που μπορούμε να παρέμβουμε προς αυτή την κατεύθυνση είναι πολλές και σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Στόχος μας είναι να μειώσουμε δραστικά τη γραφειοκρατία: από την ψηφιακή διακίνηση εγγράφων και την αλληλεπίδραση μεταξύ σχολείων και γονέων μέχρι την ενοποίηση των αιτήσεων προς το υπουργείο, θέλουμε βήμα βήμα να κάνουμε ευκολότερη τη ζωή για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Και θα το πετύχουμε άμεσα, με την αναβάθμιση κάθε πλατφόρμας που υπάγεται στο υπουργείο μας, αλλά κυρίως μέσα από τη μεταξύ τους διασύνδεση, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο απλές και λειτουργικές.

Το σχολείο θα επικοινωνεί με δική του πρωτοβουλία με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, δεν θα αρκείται στο να απαντά. Σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και στελέχη, προχωράμε στοχευμένα σε απλουστεύσεις των διαδικασιών αυτών και στη βελτίωση όλων των ψηφιακών εργαλείων της αξιολόγησης, με στόχο την ελαχιστοποίηση της γραφειοκρατίας, προς όφελος των διδακτικών καθηκόντων των εκπαιδευτικών».

Για την διεθνοποίηση των Πανεπιστημίων είπε:

«Τα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια σύντομα θα χορηγούν τόσο τους δικούς τους τίτλους σπουδών όσο και πτυχία και μεταπτυχιακά από κοινού με κορυφαία ιδρύματα του εξωτερικού»,  «Αυτό θα είναι το επόμενο βήμα διεθνοποίησης των Πανεπιστημίων μας».

Για την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων είπε:

«Η αναθεώρηση του άρθρου 16 ήταν και παραμένει πάγια θέση της Νέας Δημοκρατίας, γιατί μόνο έτσι θα επιλυθεί πλήρως μια εκκρεμότητα δεκαετιών, που έχει καταστήσει τη χώρα διεθνή εξαίρεση».

Δείτε επίσης

Πιερρακάκης στο CNN Insights: Βυζαντινή Αυτοκρατορία η γραφειοκρατία του Υπ. Παιδείας-Τι είπε για τα κενά

Καταχώριση στοιχείων στο ΟΠΣΥΔ και ΑΣΕΠ: Βελτιώσεις και αυτοματοποίηση διαδικασιών προανήγγειλε η Υφ. Παιδείας 

Ηλεκτρονικά αντίγραφα τίτλων σπουδών 17 Πανεπιστημίων μέσω του gov.gr-Από σήμερα και οι 72.000 του ΕΑΠ 

 Εξετάσεις Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Aνοίγει το θέμα του εκσυγχρονισμού τους

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση