Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πιερρακάκης για αλλαγές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια που θα “τρέξουν”, το Ψηφιακό Σχολείο και τα ΑΕΙ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πιερρακάκης για αλλαγές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια που θα “τρέξουν”, το Ψηφιακό Σχολείο και τα Πανεπιστήμια – Συνέντευξη στη Ναυτεμπορική.

Πιερρακάκης για αλλαγές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια

“Θα υπάρξει, αρχικά, μια μεγάλης κλίμακας παρέμβαση σε νομοθετικό επίπεδο και, ταυτόχρονα, πολλές μικρές αλλαγές σε κάθε πτυχή της σχολικής δραστηριότητας”, ανέφερε σχετικά με την το ποιες αλλαγές θα “τρέξουν” το επόμενο διάστημα στην Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη  συνέντευξη που παραχώρησε στη “Ναυτεμπορική” και την Κατερίνα Κοκκαλιάρη ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ Κ. Πιερρακάκης.

“Έχουμε πει ότι θέλουμε να πάμε μάθημα – μάθημα και να αξιολογήσουμε ποια κομμάτια λειτουργούν καλά, ποια χρειάζονται επικαιροποίηση και τι χρειάζεται να προσθέσουμε”, πρόσθεσε ο Υπουργός τονίζοντας ότι “Πρωτοβουλίες όπως το πολλαπλό βιβλίο θα έρθουν να ενισχύσουν την κριτική ικανότητα των μαθητών, ενώ στο μάθημα της Λογοτεχνίας θα διδάσκονται ολόκληρα έργα και όχι μόνο αποσπάσματά τους. Και επιπλέον, θα δώσουμε ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στα εργαστήρια δεξιοτήτων, ώστε εν τέλει μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία τα παιδιά να αποκτούν γνώσεις και να αναπτύσσουν δεξιότητες χρήσιμες για το μέλλον τους”.

Για το Ψηφιακό Σχολείο ο κος Πιερρακάκης τόνισε ότι “Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα διατίθενται ζωντανά, μέσω τηλεκπαίδευσης κατά τις απογευματινές ώρες, μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ Λυκείου” και για τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια δήλωσε χαρακτηριστικά ότι “Ως προς την αναθεώρηση του άρθρου 16, μπορώ να σας πω ότι ασφαλώς αποτελεί κομμάτι του σχεδιασμού μας. Συνεπώς, θα είναι στα άρθρα που η Νέα Δημοκρατία θα θέσει προς αναθεώρηση”

Ακολουθεί η συνέντευξη του κου Κ. Πιερρακάκη αναλυτικά

Χθες σε ειδική εκδήλωση παρουσιάστηκε το σχέδιο για την λειτουργία του «Ψηφιακού Σχολείου». Ποιος είναι ο βασικός πυρήνας των αλλαγών που δρομολογούνται και πότε θα μπουν σε εφαρμογή;

Το Ψηφιακό Σχολείο αποτελεί μια ολοκληρωμένη ψηφιακή πύλη της σχολικής εκπαίδευσης για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Φιλοδοξία μας είναι το digitalschool.gov.gr να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για ολόκληρη τη σχολική κοινότητα, σε κάθε γωνιά της χώρας. Και, προκειμένου να πετύχουμε αυτόν τον στόχο, εντάσσουμε σε αυτό λειτουργίες σχετικά με τη σχολική καθημερινότητα – βιβλία, εκδόσεις και περιοδικά σε ψηφιακή μορφή, ψηφιακά αποθετήρια εκπαιδευτικού υλικού – αλλά και υπηρεσίες σχετικά με την επαγγελματική σταδιοδρομία, όπως πιστοποίηση προσόντων κλπ.

Το Ψηφιακό Σχολείο ξεκινά άμεσα με το Ψηφιακό Φροντιστήριο για τα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου. Οι μαθητές θα μπορούν μέσω του streaming.digitalschool.gov.gr να ανατρέξουν στο σύνολο της σχολικής ύλης, μέσα από σύντομα βίντεο σε μορφή επεισοδίων από έμπειρους εκπαιδευτικούς. Η δυνατότητα αυτή θα επεκταθεί σταδιακά σε όλα τα μαθήματα, από την Α’ Δημοτικού έως και τη Γ´ Λυκείου.

Αντίστοιχα, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα διατίθενται ζωντανά, μέσω σύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τις απογευματινές ώρες, μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ Λυκείου. Εκεί οι μαθητές θα μπορούν να αλληλεπιδρούν με τους καθηγητές, να υποβάλουν ερωτήσεις και να συμμετέχουν σε προσομοιώσεις. Αυτονόητα, μετά την ολοκλήρωσή τους τα μαθήματα αυτά θα είναι προσβάσιμα και για μεταγενέστερη παρακολούθηση.

Μια ακόμα πολύ σημαντική λειτουργία που θα ενεργοποιηθεί από τον Σεπτέμβριο θα είναι οι «Ψηφιακές Τάξεις» για απομακρυσμένες νησιωτικές και ορεινές περιοχές όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης σχολείου. Επίσης, στο Ψηφιακό Σχολείο εντάσσεται τόσο ο εφοδιασμός όλων των σχολείων με διαδραστικούς πίνακες, όσο και ο εμπλουτισμός τους με εκπαιδευτικό υλικό. Και, τέλος, θα δημιουργήσουμε μια εφαρμογή που θα προσφέρει στους γονείς έναν ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με το σχολείο.

Ποιες αλλαγές θα «τρέξουν» το επόμενο διάστημα στην πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

Θα υπάρξει, αρχικά, μια μεγάλης κλίμακας παρέμβαση σε νομοθετικό επίπεδο και, ταυτόχρονα, πολλές μικρές αλλαγές σε κάθε πτυχή της σχολικής δραστηριότητας. Έχουμε πει ότι θέλουμε να πάμε μάθημα – μάθημα και να αξιολογήσουμε ποια κομμάτια λειτουργούν καλά, ποια χρειάζονται επικαιροποίηση και τι χρειάζεται να προσθέσουμε. Επίσης, πρωτοβουλίες όπως το πολλαπλό βιβλίο θα έρθουν να ενισχύσουν την κριτική ικανότητα των μαθητών, ενώ στο μάθημα της Λογοτεχνίας θα διδάσκονται ολόκληρα έργα και όχι μόνο αποσπάσματά τους. Και επιπλέον, θα δώσουμε ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στα εργαστήρια δεξιοτήτων, ώστε εν τέλει μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία τα παιδιά να αποκτούν γνώσεις και να αναπτύσσουν δεξιότητες χρήσιμες για το μέλλον τους.

Τον Μάρτιο ψηφίστηκε από την Βουλή το νομοσχέδιο για την λειτουργία μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων στη χώρα. Με τα δεδομένα που υπάρχουν εκτιμάτε πως θα υπάρξει ενδιαφέρον από μεγάλα πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού; Επίσης όταν ξεκινήσει η συζήτηση για την Συνταγματική Αναθεώρηση είναι εφικτή η επίτευξη της απαιτούμενης πλειοψηφίας για την αλλαγή του άρθρου 16 για τα πανεπιστήμια;

Υπάρχει πράγματι ζωηρό ενδιαφέρον, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις υφίστανται και πιο προχωρημένες συζητήσεις. Ωστόσο, επιτρέψτε μου να επισημάνω ότι εξίσου έντονο ενδιαφέρον έχουμε και για τον πυλώνα διεθνοποίησης των δημόσιων πανεπιστημίων μας – και αναφέρομαι στα κοινά προγράμματα σπουδών που μπορούν να δημιουργούν τα ΑΕΙ μας σε συνεργασία με ξένα ιδρύματα. Και στις δύο περιπτώσεις, το ενδιαφέρον προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από την ακαδημαϊκή μας διασπορά, από Έλληνες που διδάσκουν σε ξένα πανεπιστήμια και βλέπουν το ακαδημαϊκό τους μέλλον στην ελληνική ανώτατη εκπαίδευση που αναβαθμίζεται διαρκώς.

Ως προς την αναθεώρηση του άρθρου 16, μπορώ να σας πω ότι ασφαλώς αποτελεί κομμάτι του σχεδιασμού μας. Συνεπώς, θα είναι στα άρθρα που η Νέα Δημοκρατία θα θέσει προς αναθεώρηση. Τώρα, το αν θα συγκεντρωθούν οι 180 ψήφοι ήδη στην παρούσα – προτείνουσα – Βουλή, αυτό είναι κάτι που πρέπει να το απαντήσουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Εμείς από πλευράς μας έχουμε αποδείξει ότι είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο με στόχο τις μέγιστες δυνατές κοινοβουλευτικές και κοινωνικές συναινέσεις.

Όσον αφορά στο δημόσιο πανεπιστήμιο ποιες κινήσεις γίνονται για την περαιτέρω ενίσχυση του;

Ήδη σας ανέφερα τα κοινά προγράμματα των δημοσίων ΑΕΙ με πανεπιστήμια του εξωτερικού, μια δράση που ενισχύει την εξωστρέφεια, τη φήμη και το ανθρώπινο δυναμικό των πανεπιστημίων μας. Επιπλέον, με τον πρόσφατο νόμο που θεσπίσαμε υιοθετήσαμε μια σειρά προτάσεων της Συνόδου των Πρυτάνεων που επιτρέπουν την καλύτερη λειτουργία των ιδρυμάτων, ενώ η ενίσχυση του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης θα αποτελέσει οδηγό για ανάλογες πρωτοβουλίες σε όλα τα περιφερειακά πανεπιστήμια.

Επιπλέον, εδώ και πέντε χρόνια η τακτική χρηματοδότηση των πανεπιστημίων μας αυξάνεται σταθερά κάθε χρόνο – μιλάμε για μια συνολική αύξηση περίπου 50% σε σχέση με το 2018. Την ίδια στιγμή, μέσα από την έκτακτη χρηματοδότηση, με τα έργα ΣΔΙΤ που έχουν προκηρυχθεί και με τα επιπλέον χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουμε δρομολογήσει, τα Πανεπιστήμιά μας αποκτούν ουσιαστικά έναν «δεύτερο τακτικό προϋπολογισμό», ώστε να χρηματοδοτήσουν την αναβάθμιση των υποδομών, την εξωστρέφεια και, ευρύτερα, τη λειτουργία τους.

Σε τρεις εβδομάδες οι πολίτες θα ψηφίσουν για τις ευρωεκλογές. Σας ανησυχεί το ενδεχόμενο να υπάρξουν αυξημένα ποσοστά αποχής ή μία χαλαρή ψήφος στην κάλπη της 9ης Ιουνίου;

Όπως έχει αναφέρει και ο Πρωθυπουργός, οι ευρωεκλογές δεν πρέπει να αντιμετωπιστούν με καμία χαλαρότητα, διότι διεξάγονται σε ένα εξαιρετικά τεταμένο παγκόσμιο γεωπολιτικό περιβάλλον. Σε αυτή την εκλογική αναμέτρηση η Ελλάδα πρέπει να αποκτήσει ισχυρή φωνή στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και η Νέα Δημοκρατία είναι το μόνο κόμμα που σε αυτές τις εκλογές έχει προσανατολισμένο το βλέμμα στις προκλήσεις που έρχονται, χωρίς, την ίδια στιγμή, να παραμελούμε τα προβλήματα και τις ανάγκες των πολιτών. Έχουμε αποδείξει, άλλωστε, ότι ξέρουμε να δίνουμε και να κερδίζουμε μάχες σε ενωσιακό επίπεδο, αλλά και ότι μπορούμε να πάμε την Ελλάδα σταθερά πιο κοντά στην Ευρώπη. Και, για να τα πετύχουμε όλα αυτά, χρειαζόμαστε ισχυρή εντολή από τους πολίτες στις 9 Ιουνίου.

Δείτε επίσης

Πιερρακάκης: Η σχέση δάσκαλου-μαθητή είναι ο πυρήνας της εκπαίδευσης κι αυτό δεν αλλάζει 

Πρόσκληση απόσπασης στο ψηφιακό φροντιστήριο 88 εκπαιδευτικών: Αιτήσεις από 27.05 έως 10.06.2024 

Επιλογή Διευθυντών ΣΔΕ και Υποδιευθυντών: Αιτήσεις από 21.05 έως 31.05.2024 

Τελικοί Πίνακες υποψηφίων εκπαιδευτικών προς απόσπαση στις σχολ. μονάδες του εξωτερικού σχολ. έτους 2024-25 

Τεχνητή Νοημοσύνη στην Τάξη-Η Τάξη της Τεχνητής Νοημοσύνης: Οι δύο δράσεις μέσα από το κανάλι YouTube του ΙΕΠ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply