Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πιερρακάκης για αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Πρώτα οι με λιγότερη προϋπηρεσία-Απλούστευση διαδικασιών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πιερρακάκης για αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Προηγούνται οι με λιγότερα έτη υπηρεσίας-Ξεκίνησε η απλούστευση διαδικασιών – Η τοποθέτηση του Υπουργού ΠΑΙΘΑ στην “Καθημερινή”.

Πιερρακάκης για αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ρωτήθηκε ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης σε συνέντευξη που παραχώρησε στην “Καθημερινή” και στον δημοσιογράφο Απόστολο Λακασά.

“Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία έχουμε”, ανέφερε ο Υπουργός, “σχεδόν απόλυτη είναι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών της τάξης του 99%, όπως και για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων”, προσθέτοντας πως “Για τη νέα σχολική χρονιά 2023-24 προβλέπεται η ολοκλήρωση της αξιολόγησης των νεοδιόριστων, ώστε να μονιμοποιηθούν. Επιπρόσθετα, θα ξεκινήσει και η αξιολόγηση των υπολοίπων εκπαιδευτικών. Προηγούνται οι εκπαιδευτικοί με λιγότερα έτη υπηρεσίας αυτών με περισσότερα”.

Αναφορικά με το αν θα γίνουν βελτιώσεις στη διαδικασία ο κος Πιερρακάκης ανάφερε πως “Ξεκινήσαμε ήδη τις απλουστεύσεις των διαδικασιών με στόχο την άμεση ελαχιστοποίηση της γραφειοκρατίας και στη διαδικασία της αξιολόγησης. Στο πλαίσιο αυτό για τη διεξαγωγή της αξιολόγησης σε όλα τα πεδία του συνόλου των μονίμων εκπαιδευτικών, θα αξιοποιηθεί σχετική πλατφόρμα, η οποία βρίσκεται σε τελικό στάδιο υλοποίησης σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης”.

Αναλυτικά οι σχετικές ερωτήσεις του δημοσιογράφου και οι απαντήσεις του Υπουργού

– Τι θα γίνει με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; Θα συνεχιστεί και σε ποιους κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά; Οι σύλλογοι διδασκόντων διαμαρτύρονται ότι η διαδικασία είναι γραφειοκρατική. Θα υπάρξουν αλλαγές;

– Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος ήδη υλοποιείται σύμφωνα με τις προεκλογικές κυβερνητικές δεσμεύσεις, δομούμενη σε τρεις πυλώνες: την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, και την «ελληνική PISA». Η χώρα μας πια εντάχθηκε στην πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης που εφαρμόζουν την αξιολόγηση. Τη σχολική χρονιά 2022-23 ξεκίνησε η ατομική αξιολόγηση, καθολικά και συστηματικά, πρώτη φορά μετά το 1982, των εκπαιδευτικών. Η διαδικασία εκκίνησε με τους εκπαιδευτικούς που το σχολικό έτος 2022-23 συμπλήρωναν διετία από τον διορισμό τους και  ολοκληρώθηκε είτε βρίσκεται υπό εξέλιξη.

Από τα πρώτα στοιχεία έχουμε σχεδόν απόλυτη συμμετοχή των εκπαιδευτικών της τάξης του 99%, όπως και για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων. Τα δεδομένα αυτά δείχνουν ότι η κουλτούρα της αξιολόγησης αρχίζει και εμπεδώνεται στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Ταυτόχρονα βέβαια έχουμε και κάποια φαινόμενα, πολύ περιορισμένα, αξιολογητών να κρατούν επιφυλακτική στάση ως προς το καθήκον τους.

Για τη νέα σχολική χρονιά 2023-24 προβλέπεται η ολοκλήρωση της αξιολόγησης των νεοδιόριστων, ώστε να μονιμοποιηθούν. Επιπρόσθετα, θα ξεκινήσει και η αξιολόγηση των υπολοίπων εκπαιδευτικών. Προηγούνται οι εκπαιδευτικοί με λιγότερα έτη υπηρεσίας αυτών με περισσότερα.

– Βελτιώσεις στη διαδικασία θα γίνουν;

– Ξεκινήσαμε ήδη τις απλουστεύσεις των διαδικασιών με στόχο την άμεση ελαχιστοποίηση της γραφειοκρατίας και στη διαδικασία της αξιολόγησης. Στο πλαίσιο αυτό για τη διεξαγωγή της αξιολόγησης σε όλα τα πεδία του συνόλου των μονίμων εκπαιδευτικών, θα αξιοποιηθεί σχετική πλατφόρμα, η οποία βρίσκεται σε τελικό στάδιο υλοποίησης σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Με πληροφορίες από kathimerini.gr

Δείτε επίσης

Πιερρακάκης για κενά: Η αποτύπωσή τους γίνεται με μη βέλτιστο τρόπο-Με νέο Πρόγραμμα θα οριοθετούνται αυτόματα 

Δόμνα Μιχαηλίδου για επίδομα ενοικίου αναπληρωτών και κενά στα σχολεία 

Μιχαηλίδου για κενά στη Βουλή: Αρχές Οκτωβρίου περνάμε στη Β Φάση-Ναι στα “Ανοιχτά δεδομένα” για τα κενά

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση