Κυριακή, 8 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πιερρακάκης για εξετάσεις ελληνικής PISA: Οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πιερρακάκης για εξετάσεις ελληνικής PISA: Οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς-Δεν θα συμβιβαστούμε με τους μηχανισμούς και τις δυνάμεις της αδράνειας.

Πιερρακάκης για εξετάσεις ελληνικής PISA

Δήλωση για τις εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα “Ελληνική PISA” κοινοποίησε ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ κος Κυριάκος Πιερρακάκης, στην οποία αναφέρει ότι με στόχο να αποτυπωθεί ο βαθμός αφομοίωσης της εκπαιδευτικής ύλης, αλλά και ανάπτυξης των δεξιοτήτων και κυρίως της κριτικής σκέψης, περισσότερα από 630 σχολεία σε όλη τη χώρα άντλησαν τα θέματα στα οποία έπειτα κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές.

Επιπροσθέτως τονίζει ότι οι εκπαιδευτικοί, αρωγοί και καταλύτες στην τιτάνια προσπάθεια για ένα καλύτερο σχολείο, αντιστέκονται στις αναχρονιστικές μειοψηφίες, οι οποίες με τη στάση τους στρέφονται εναντίον των μαθητών υπονομεύοντας ουσιαστικά το μέλλον τους, καταλήγοντας ότι οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς, από τη στιγμή που οι πολίτες έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση για να φέρει τη χώρα στο μέλλον.

Ακολουθεί η δήλωση του Υπουργού

“Οι Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα (αποκαλούμενες και «Ελληνική PISA») στη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά που διενεργήθηκαν σήμερα, στοχεύουν στην αξιόπιστη αποτύπωση του επιπέδου των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών της Στ’ τάξης του Δημοτικού και της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου.

Περισσότερα από 630 σχολεία σε όλη τη χώρα άντλησαν τα θέματα στα οποία έπειτα κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές. Το αποτέλεσμα των εξετάσεων δεν μετράει βαθμολογικά, τα γραπτά είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται στην αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών. Η στόχευση είναι διαφορετική: η ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων δίνει πολύτιμες πληροφορίες για τον βαθμό επίτευξης των στόχων των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών σε εθνικό επίπεδο σε αυτή τη φάση και σταδιακά το ίδιο θα συμβεί και σε περιφερειακό επίπεδο και στο επίπεδο της σχολικής μονάδας. Τα θέματα είναι γνώριμα. Οι μαθητές τα έχουν ήδη διδαχθεί και δεν χρειάζονται καμία προετοιμασία.

Στόχος είναι να αποτυπωθεί ο βαθμός αφομοίωσης της εκπαιδευτικής ύλης, αλλά και ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους και κυρίως της κριτικής σκέψης τους. Η «Ελληνική PISA» είναι πολύτιμο εργαλείο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σήμερα και ένας ακόμη βατήρας για τις μεγάλες αλλαγές που χρειάζονται αύριο. Αντίστοιχες εξετάσεις διενεργούνται σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες με στόχο τη βελτίωση των εκπαιδευτικών συστημάτων.

Οι εκπαιδευτικοί είναι αρωγοί και καταλύτες στην τιτάνια προσπάθεια για ένα καλύτερο σχολείο, λειτουργικό, δημιουργικό, ψηφιακό. Αντιστέκονται αναχρονιστικές μειοψηφίες, οι οποίες με τη στάση τους στρέφονται εναντίον των μαθητών υπονομεύοντας ουσιαστικά το μέλλον τους.

Οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς. Ο δρόμος για τις μεγάλες αλλαγές που έχει ανάγκη η εκπαίδευση έχει ανοίξει με το ψηφιακό σχολείο που πρόσφατα ανακοινώθηκε, με το πολλαπλό βιβλίο, με τις επερχόμενες αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, με τη μελέτη ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων αντί αποσπασματικών κειμένων, με τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και με όσα ακόμη πρόκειται να ανακοινωθούν και να υλοποιηθούν τους επόμενους μήνες.

Με πολλές μικρές και μεγάλες αλλαγές που τόσο έχει ανάγκη το ελληνικό σχολείο. Και σίγουρα χωρίς ιδεοληψίες – όχι απλώς άλλων δεκαετιών, αλλά άλλου αιώνα. Δεν θα συμβιβαστούμε με τους μηχανισμούς και τις δυνάμεις της αδράνειας.

Οι πολίτες έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση για να φέρει τη χώρα στο μέλλον. Κι αυτό ακριβώς είμαστε αποφασισμένοι να πράξουμε”.

Δείτε επίσης

Παράνομη η Στάση Εργασίας της ΑΔΕΔΥ για την ελληνική PISA λέει το Υπ. Παιδείας-Τι απαντά η ΔΟΕ 

Ερώτηση για την Ελληνική Pisa κατέθεσε στη Βουλή ο Στέφανος Παραστατίδης 

Δείτε ακόμη

Στάσεις εργασίας καθημερινά μίας ώρας για την αποτροπή υλοποίησης της αξιολόγησης κήρυξε η ΔΟΕ 

Πρόσκληση απόσπασης στο ψηφιακό φροντιστήριο 88 εκπαιδευτικών: Αιτήσεις από 27.05 έως 10.06.2024

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply