Πιερρακάκης για ηλεκτρική καρέκλα Υπ. Παιδείας: Ο ηλεκτρισμός εξηλεκτρίζει. Nα δώσουμε ενέργεια σε μια σειρά από αλλαγές, οι οποίες θα πρέπει να γίνουν.
Πιερρακάκης για ηλεκτρική καρέκλα Υπ. Παιδείας
Συνέντευξη παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης, στον δημοσιογράφο Τάσο Ζάχο και την εκπομπή Business Monitor του One Channel, μιλώντας για τη νέα ψηφιακή πραγματικότητα στο χώρο της εκπαίδευσης και για τις τομές που σχεδιάζει στο χώρο της Παιδείας.
Σχετικά με τον όρο «ηλεκτρική καρέκλα» για τον Υπουργό Παιδείας
Ο κος Πιερρακάκης ανέφερε πως δεν τον ενοχλεί ο όρος «ηλεκτρική καρέκλα» του Υπουργού Παιδείας λέγοντας πως «Ο ηλεκτρισμός εκ των πραγμάτων εξηλεκτρίζει. Και νομίζω ότι εδώ στόχος είναι περίπου αυτός, να δώσουμε ενέργεια σε μια σειρά από αλλαγές, οι οποίες θα πρέπει να γίνουν», επισημαίνοντας πως «Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον χαρτοφυλάκιο το οποίο συνομιλεί με το μέλλον».
Για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση είπε:
- Ο στόχος μας είναι γενικά να πολλαπλασιάσουμε τη συνθήκη ελευθερίας της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
- Μας δίνεται η δυνατότητα, να μπορέσουμε να φέρουμε ξένα παραρτήματα πανεπιστημίων στη χώρα μας, τα οποία θα λειτουργήσουν με βάση και το ευρωπαϊκό δίκαιο.
- Υπάρχει όμως και η διάσταση του να μπορέσουμε να απελευθερώσουμε το δημόσιο σύστημα, τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια από τον βραχνά της περιττής γραφειοκρατίας και των διαδικασιών που τα ταλαιπωρούν πάρα πολύ.
Για τη νέα γενιά και την τεχνητή νοημοσύνη είπε:
- Προχωράνε τα πράγματα μέσα στον χρόνο και η κάθε γενιά βιώνει τις δικές της τεχνολογικές αλλαγές, τις δικές της τεχνολογικές επαναστάσεις.
- Το θεμελιώδες ερώτημα θα είναι η τεχνητή νοημοσύνη. Δηλαδή πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπαίνοντας μέσα στη ζωή μας, το ChatGPT και άλλα εργαλεία, πώς θα έρθουν να επικουρήσουν τη μαθησιακή διαδικασία, πώς θα έρθουν να βοηθήσουν το μαθητή και τον δάσκαλο στην όλη διαδικασία.
Για τους δασκάλους και καθηγητές είπε:
- Αυτοί μας καθορίζουν για όλη μας τη ζωή. Υπάρχει ένα ρητό του Ουμπέρτο Έκο από το “Εκκρεμές του Φουκώ”, που λέει ότι γινόμαστε αυτό που οι γονείς μας, μάς διδάσκουν όταν δεν προσπαθούν να μας διδάξουν.
Για το χάσμα του εταιρικού κόσμου με την ακαδημαϊκή κοινότητα και την αδυναμία εύρεσης κατάλληλου προσωπικού είπε:
- Η έννοια της επιχειρηματικότητας ήταν λίγο ενοχοποιημένη.
- Μέσα από την κρίση και από την ανάπτυξη της start-up κουλτούρας και πολλών επιτυχημένων νέων εταιρειών που αναδύθηκαν, τα πρότυπα αυτά άλλαξαν και με την ώσμωση με τον διεθνή παράγοντα. Έτσι πλέον θα έλεγα ότι η σύνδεση γίνεται ολοένα και πιο οργανική.
- Αν δει κανείς την ποιότητα των Ελλήνων καθηγητών, των μελών ΔΕΠ είναι τεράστια. Έχουμε τεράστιες δυνατότητες. Τι δεν έχουμε, το οποίο είναι αντάξιο αυτής της δυνατότητας; Τη σωστή στρατηγική, τους σωστούς κανόνες του παιχνιδιού.
Για το τί είναι αυτό που τον ανησυχεί περισσότερο για το μέλλον των παιδιών μας είπε:
- Είναι πολλά, ωστόσο, όμως αν πρέπει ο καθένας μας να προσπαθήσει να κατακτήσει κάτι γενικά για τα παιδιά του, θα ακουστεί απλουστευτικό, αλλά νομίζω ότι είναι θεμελιώδες και δεν είναι άλλο από το να είναι ευτυχισμένα.
- Η ουσία είναι να μπορεί το σχολείο, να μπορεί η οικογένεια να βγάζει ευτυχισμένα και χαρούμενα παιδιά. Το καθένα να βρει το δρόμο του με τον τρόπο που το ολοκληρώνει το ίδιο. Να μπορούν να πειραματιστούν, να δουν και να εξοικειωθούν με διαφορετικά πράγματα.
Δείτε επίσης
Πιερρακάκης για Ψηφιακή Ενισχυτική Διδ/λία-Ψηφιακό απουσιολόγιο-Myschool-Επαγγ/κή Εκ/ση-Ιδ. Παν/μια
Οι νέοι μισθοί στο δημόσιο με Πίνακες και παραδείγματα-Μισθολογικά κλιμάκια | Εγκύκλιος ΥΠ.ΟΙΚ
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/pierrakakis-gia-ilektriki-karekla-yp-paideias-o-ilketrismos-exilektrizei-na-dwsoyme-energeia-se-mia-seira-allagwn/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.