Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πιερρακάκης για νομοσχέδια Επαγγελματικής Εκπ/σης και μη κρατικών Παν/μίων-ψηφιοποίηση εκπ/σης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πιερρακάκης για νομοσχέδια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και μη κρατικών Πανεπιστημίων και για την ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης – Συνέντευξη στο liberal.gr.

Πιερρακάκης για νομοσχέδια

Συνέντευξη στο liberal.gr και τον Νικόλα Ταμπακόπουλο παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης όπου μίλησε μεταξύ άλλων για το άρθρο 16 και τα μη κρατικά Πανεπιστήμια, για την ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης, για τον εκσυγχρονισμό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και τις επαγγελματικές δεξιότητες.

Αποδελτιώνοντας τη συνέντευξη του Υπουργού προκύπτουν τα ακόλουθα.

Για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, την ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης, την Επαγγελματική Εκπαίδευση και το κατά πόσο είναι να συγκρουστεί με χρόνιες παθογένειες είπε:

– Eχουμε θεμελιώσει ως Κυβέρνηση την αξιοπιστία ότι μπορούμε να εντοπίζουμε και να επιλύουμε εκκρεμότητες που κρατούν τη χώρα στο παρελθόν.

– Η επίλυση εκκρεμοτήτων, η διόρθωση αρρυθμιών και η αντιμετώπιση όλων των παθογενειών του κράτους στον τομέα της Παιδείας συνιστά δέσμευση μας και, ταυτόχρονα, λαϊκή εντολή, η οποία υπερβαίνει τις διαχωριστικές γραμμές της παλιάς πολιτικής γεωγραφίας. Όλοι συμφωνούμε ότι θέλουμε μια εκπαίδευση σύγχρονη, που θα δημιουργεί άξιους επιστήμονες και επαγγελματίες, αλλά και υπεύθυνους πολίτες.

– Εκτός των προαναφερθέντων σχεδιάζουμε για το ανοιχτό σχολείο, για τη διεθνοποίηση των πανεπιστημίων μας, για τη δια βίου μάθηση, για την καταπολέμηση της σχολικής βίας. Σε όλα αυτά τα θέματα – και σε όσα ακόμα περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιό μας – θα κινηθούμε με αποφασιστικότητα, με πνεύμα συνεργασίας, με οδηγό τις καλές πρακτικές από άλλες χώρες και, κυρίως, έχοντας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, που αποτελούν πάντα τους πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Για το πότε θα έρθουν ρυθμίσεις για τα μη κρατικά πανεπιστήμια και ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά τους είπε:

– Tο κρατικό μονοπώλιο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί έναν ιστορικό αναχρονισμό. Το γεγονός αυτό μας έχει οδηγήσει αυτή τη στιγμή να είμαστε μια χώρα «εκπαιδευτικά ανάδελφη».

– Mόλις ανοίξει η διαδικασία της Συνταγματικής Αναθεώρησης, θα επιδιώξουμε την αλλαγή του άρθρου 16, προκειμένου να επιλύσουμε με τρόπο οριστικό και ξεκάθαρο αυτή την εκκρεμότητα. Μέχρι τότε, όμως, σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε το σύνολο των δυνατοτήτων που μας δίνει το Σύνταγμα, το ενωσιακό και το διεθνές δίκαιο, με την ίδρυση στην Ελλάδα παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων.

– Το νομοσχέδιο βρίσκεται στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας και πολύ σύντομα θα κατατεθεί προς ψήφιση. Αυτή τη στιγμή επεξεργαζόμαστε τα κριτήρια που θα εξασφαλίσουν πως τα παραρτήματα αυτά θα λειτουργούν με άρτιες ακαδημαϊκές και υλικοτεχνικές προδιαγραφές, παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους φοιτητές τους. Με τη ρύθμιση αυτή φιλοδοξούμε να φέρουμε στην Ελλάδα ένα μοντέλο αντίστοιχο με αυτό που κατάφερε η Κύπρος, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί σε ένα εξαιρετικά δυναμικό περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο.

– Ο νόμος για το ελεύθερο πανεπιστήμιο αφορά ταυτόχρονα και στα δημόσια ιδρύματα, τα οποία παραμένουν η ναυαρχίδα της στρατηγικής μας για την τριτοβάθμια εκπαίδευσης. Το νομοσχέδιο αυτό, λοιπόν, έρχεται να μειώσει δραστικά τη γραφειοκρατία των δημόσιων πανεπιστημίων μας και να τους δώσει επιπλέον εργαλεία για τη διεθνοποίησή τους και την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών πάνω σε νέα επιστημονικά αντικείμενα.

– Μέσα από τον συνολικό μας σχεδιασμό επιδιώκουμε καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης για όλους, ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας, και αναστροφή του brain drain, με την παραμονή και την επιστροφή των φοιτητών μας.

Για το πλαίσιο των ενεργειών για την ψηφιακή μετάβαση της εκπαίδευσης είπε:

– Tο κλειδί για τη λύση αυτών των προβλημάτων είναι η ανθρωποκεντρική προσέγγιση.

– Σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης υπάρχουν πολλές διαδικασίες και πολλά στοιχεία που μπορούν να ψηφιοποιηθούν, βελτιώνοντας με τον τρόπο αυτό την εμπειρία της διδασκαλίας, την αφομοίωση της γνώσης, την εκπαιδευτική καθημερινότητα. Η ψηφιοποίηση αυτών των διαδικασιών σημαίνει ταυτόχρονα και τον επανασχεδιασμό του, σύμφωνα με τις ανάγκες διδασκόντων και διδασκομένων.

– Kάτι αντίστοιχο κάναμε και στο gov.gr, στην εκστρατεία του εμβολιασμού και στο σύνολο των πρωτοβουλιών μας στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: αλλάξαμε το κράτος με γνώμονα τον πολίτη. Αυτό θα κάνουμε και τώρα στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και είμαι πεπεισμένος ότι το αποτέλεσμα θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες όλων μας.

Για την αναμόρφωση της Eπαγγελματικής Eκπαίδευσης και τις νέες δεξιότητες είπε:

– O εκσυγχρονισμός της επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελεί στρατηγικό πυλώνα για την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας. Την προηγούμενη τετραετία πραγματοποιήθηκαν από την προκάτοχό μου, την κυρία Κεραμέως, σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Και, σκοπεύουμε να ολοκληρώσουμε αυτή την τόσο σημαντική μεταρρύθμιση κατευθύνοντας περισσότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης προς την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, αλλά και με ένα ακόμα νομοσχέδιο που θα καταθέσουμε το αμέσως επόμενο διάστημα.

– Συγκεκριμένα, η σημαντικότερη αλλαγή που φέρνει ο νέος νόμος είναι η δημιουργία campuses για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, όπου δομές εκπαίδευσης, κατάρτισης και εργαστηριακά κέντρα θα συστεγάζονται και θα αλληλεπιδρούν. Τα campuses αυτά θα ονομάζονται Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ). Υπολογίζουμε ότι σύντομα θα λειτουργούν περίπου 60 σε όλη την επικράτεια και προσδοκούμε ότι μέσα από τη θεσμοθέτηση και την ενθάρρυνση των συνεργειών μεταξύ ΙΕΚ, ΕΠΑΛ και Επαγγελματικών Εργαστηρίων θα πετύχουμε τη συνολική αναβάθμιση της λειτουργίας τους και του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

– Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει πολλές ακόμα και σημαντικές τομές: από το συνολικό rebranding των ΙΕΚ και τη δημιουργία 130 νέων οδηγών κατάρτισης μέχρι την επέκταση σε όλα τα ΕΠΑΛ των καινοτομιών που εφαρμόστηκαν στα Πρότυπα ΕΠΑΛ και από την ενίσχυση των γραφείων διασύνδεσης μέχρι τη δημιουργία της ψηφιακής πύλης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και κατάρτισης, η φιλοσοφία της παρέμβασής μας είναι να καταστήσουμε την Επαγγελματική Εκπαίδευση μια αξιόπιστη και ελκυστική εναλλακτική, η οποία θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και της τοπικής οικονομίας, δημιουργώντας καλούς και περιζήτητους επαγγελματίες.

Με πληροφορίες από liberal.gr

Δείτε επίσης

Ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης και αλλαγή των Προγραμμάτων Σπουδών προανήγγειλε ο Κ. Πιερρακάκης 

Νέο σύστημα καταγραφής κενών: Τι είπε η Υφ. Παιδείας Δ. Μιχαηλίδου για τη φιλοσοφία του νέου προγράμματος 

Μιχαηλίδου-Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία: Τι είπε για τη μονιμότητα και τη συναίνεση του γονέα 

Αλλαγές στα σχολεία: Ο σχεδιασμός του Υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση