Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πίνακας σοβαρών παθήσεων υποψηφίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια: Αναγκαίες νέες προσθήκες-Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πίνακας σοβαρών παθήσεων υποψηφίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια: Αναγκαίες νέες προσθήκες-Ερώτηση στη Βουλή της Βουλευτού κας Σοφίας Ασημακοπούλου.

Πίνακας σοβαρών παθήσεων

Ερώτηση κατατέθηκε στη Βουλή στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, από τη Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου, με θέμα: “Aναγκαίες προσθήκες στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που απαριθμεί τις σοβαρές παθήσεις των υποψηφίων για την υπό ειδικούς όρους εισαγωγή τους στην Tριτοβάθμια εκπαίδευση”.

Η Βουλευτής ζητά από την Υπουργό ΠΑΙΘ να απαντήσει αναφορικά με το αν σκοπεύει να συμπεριλάβει στον  Πίνακα των σοβαρών παθήσεων της ΚΥΑ, τους πάσχοντες μαθητές από δυσκολίες στον κινητικό και χωροχρονικό προσανατολισμό, τους πάσχοντες μαθητές από περιορισμένες κοινωνικές δεξιότητες και συναισθηματικές δυσκολίες, καθώς και τους πάσχοντες μαθητές από δυσγραφία.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 06/12/2022

Της: Σοφίας – Χάιδως Ασημακοπούλου, Βουλευτού Β΄ Πειραιά

ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Αναγκαίες προσθήκες στην Κ.Υ.Α. που απαριθμεί τις σοβαρές παθήσεις των υποψηφίων για την υπό ειδικούς όρους εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»

Κυρία Υπουργέ,

Εφόσον η δυνατότητα κατάκτησης και αξιοποίησης της γνώσης αποτελεί βασικό στοιχείο της κοινωνικής, επαγγελματικής και πολιτισμικής καταξίωσης, είναι απαραίτητο το εκπαιδευτικό σύστημα να διαχωρίζει σε κατηγορίες τους μαθητές, ανάλογα με τη μορφή των όποιων ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών αυτοί έχουν, ώστε να χρησιμοποιούνται οι κατάλληλες πρακτικές για την αντιμετώπισή τους και να μπορούν να αποκτούν όλοι, επί ίσοις όροις, πρόσβαση στην γνώση.

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση: Φ.153/147462/Α5/2022 (ΦΕΚ 6069/Β/28-11-2022), τροποποιούνται τα στοιχεία της υπ’ αρ. Φ.151/17897/Β6/07-02-2014 Κοινής Απόφασης των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας: «Καθορισμός οργάνων, τρόπου και διαδικασίας διαπίστωσης σοβαρών παθήσεων υποψηφίων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» (Β’ 358).

Στον πίνακα του παραρτήματος της ανωτέρω απόφασης δεν συμπεριλαμβάνονται, όμως, οι πάσχοντες μαθητές από δυσκολίες στον κινητικό και χωροχρονικό προσανατολισμό, οι πάσχοντες μαθητές από δυσχέρεια στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, καθώς και όσοι εξ’ αυτών υποφέρουν από συναισθηματικές δυσκολίες και δυσγραφία.

Οι ανωτέρω αναφερόμενες αφορούν σε σοβαρές Μαθησιακές Δυσκολίες, που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην Β’/βάθμια Εκπαίδευση, οι οποίες δεν οφείλονται αποκλειστικά στη φύση των Μαθησιακών Δυσκολιών, αλλά και στις ιδιαίτερες οργανωτικές, γνωστικές και μεταγνωστικές απαιτήσεις, που απαιτούνται στην Β’/βάθμια Εκπαίδευση. Μέσα σε αυτό το κοινωνικό και εκπαιδευτικό πλαίσιο, η συνεχής υποεπίδοση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, παρ’ όλη την προσπάθεια που καταβάλλεται, καθώς και η αρνητική κριτική, που ενίοτε οι τελευταίοι λαμβάνουν, μπορεί να οδηγήσουν σε μείωση της αυτοεκτίμησής τους.

Όταν αυτοί οι μαθητές, συνεχώς, αποτυγχάνουν και απογοητεύονται, συνειδητοποιούν ότι, ακόμη και αν προσπαθούν, οι προσπάθειές τους είναι μάταιες. Η πρακτική αυτή των παιδιών στη διεθνή βιβλιογραφία είναι γνωστή ως: «μαθημένη αβοηθησία», που παράγει στον ψυχισμό τους την δυσάρεστη εντύπωση περί του ότι, έτσι και αλλιώς, η αποτυχία είναι αναπόφευκτη.

Συνέπεια αυτής της πεποίθησης είναι η αποφυγή κάθε σκληρής προσπάθειας, συνθήκη που αυξάνει τις πιθανότητες επανάληψης της αποτυχίας, αναπαράγοντας έναν φαύλο κύκλο ματαίωσης του μαθητή, αρνητικών συναισθημάτων και αποτυχίας του. Διεθνείς έρευνες υποστηρίζουν ότι, οι μαθητές που έχουν χαμηλή σχολική αυτοεκτίμηση, έχουν και λιγότερες προσδοκίες για επιτυχία, γεγονός που οδηγεί σε αυξημένα επίπεδα άγχους, το οποίο σχετίζεται με την επίδοση.

Οι μαθητές που θεωρούν ότι δεν τα καταφέρνουν στον ακαδημαϊκό τομέα και στις διαπροσωπικές σχέσεις, μάλιστα, τείνουν να εμφανίζουν και συμπτώματα κατάθλιψης

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

Σκοπεύετε να λάβετε τις απαραίτητες πρωτοβουλίες και να προβείτε στις απαραίτητες παρεμβάσεις, ώστε να συμπεριληφθούν, άμεσα, στον πίνακα του παραρτήματος της ανωτέρω Κοινής Υπουργικής Απόφασης οι πάσχοντες μαθητές από δυσκολίες στον κινητικό και χωροχρονικό προσανατολισμό, οι πάσχοντες μαθητές από περιορισμένες κοινωνικές δεξιότητες και συναισθηματικές δυσκολίες, καθώς και οι πάσχοντες μαθητές από δυσγραφία;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Δείτε σχετικά

Παθήσεις για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Νέο ΦΕΚ με 105 παθήσεις 

Υποψήφιοι με σοβαρές παθήσεις για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια: Αιτήσεις για έκδοση πιστοποιητικού 

Δείτε επίσης

Θάνατος μαθητή-Σέρρες: Δευτέρα ανοίγει το σχολείο-Ψυχολόγοι σε κάθε τάξη-Οργισμένη ανακοίνωση των γονέων

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply