Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πίνακες Ειδικής και Γενικής Αγωγής: Ερώτηση στη Βουλή για ανισομερή αξιοποίηση για κάλυψη αναγκών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πίνακες Ειδικής και Γενικής Αγωγής: Ερώτηση στη Βουλή για ανισομερή αξιοποίηση για κάλυψη των σχετικών αναγκών του Βουλευτή κου Σπυρίδωνα Τσρώνη.

Πίνακες Ειδικής και Γενικής Αγωγής

Ερώτηση με θέμα “Ανισομερής αξιοποίηση πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής” κατέθεσε στη Βουλή ο κος Σπυρίδων Τσιρώνης, Βουλευτής της ΝΙΚΗΣ.

Ο Βουλευτής ρωτά την Υπουργό ΠΑΙΘΑ αναφορικά με το ποιος είναι ο λόγος που δεν προβλέπεται η δυνατότητα κάλυψης λειτουργικών κενών της γενικής εκπαίδευσης με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς από τους πίνακες της ειδικής αγωγής, σε περίπτωση εξάντλησης των πρώτων, αν προτίθεται το Υπουργείο να επανεξετάσει το καθεστώς αυτό και να διαμορφώσει πιο ευέλικτους μηχανισμούς κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών και αν εξετάζει το Υπουργείο την τροποποίηση της σχετικής νομοθεσίας ώστε να καθιερωθεί αμφίδρομη δυνατότητα αξιοποίησης πινάκων, με στόχο την πιο εύρυθμη και δίκαιη λειτουργία του συστήματος.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ 

Ανισομερής αξιοποίηση πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής

Κατά την τρέχουσα πρακτική του Υπουργείου Παιδείας, σε περιπτώσεις εξάντλησης των πινάκων αναπληρωτών ειδικής αγωγής, υπάρχει η δυνατότητα κάλυψης των σχετικών αναγκών με προσωπικό από τους πίνακες της γενικής παιδείας.

Συγκεκριμένα, όπως ορίζεται στην περίπτωση δ΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 58 του ν. 4589/2019, «σε περίπτωση εξάντλησης του πίνακα [αναπληρωτών ΕΑΕ], οι προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών ΕΑΕ πραγματοποιούνται από τον αξιολογικό πίνακα εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης».

Ωστόσο, δεν υφίσταται αντίστοιχη πρόβλεψη για το ενδεχόμενο εξάντλησης των πινάκων της γενικής εκπαίδευσης, ώστε να επιτρέπεται η κάλυψη κενών με εκπαιδευτικούς από τους πίνακες της ειδικής αγωγής, παρότι οι τελευταίοι διαθέτουν τυπικά προσόντα και για τη γενική εκπαίδευση. Η υφιστάμενη αυτή ασυμμετρία δημιουργεί συνθήκες μη σωστής αξιοποίησης του εκπαιδευτικού δυναμικού, με δεδομένο μάλιστα ότι οι πίνακες γενικής και ειδικής δεν εκδίδονται ταυτόχρονα.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός

1. Ποιος είναι ο λόγος που δεν προβλέπεται η δυνατότητα κάλυψης λειτουργικών κενών της γενικής εκπαίδευσης με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς από τους πίνακες της ειδικής αγωγής, σε περίπτωση εξάντλησης των πρώτων;

2. Προτίθεται το Υπουργείο να επανεξετάσει το καθεστώς αυτό και να διαμορφώσει πιο ευέλικτους μηχανισμούς κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών;

3. Εξετάζει το Υπουργείο την τροποποίηση της σχετικής νομοθεσίας ώστε να καθιερωθεί αμφίδρομη δυνατότητα αξιοποίησης πινάκων, με στόχο την πιο εύρυθμη και δίκαιη λειτουργία του συστήματος;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Σπυρίδων Τσιρώνης, Βουλευτής Αχαΐας Κ.Ο. ΝΙΚΗ

Δείτε επίσης

Παρεμβάσεις εκπαιδευτικής πολιτικής από το Υπ. Παιδείας που υπάρχουν, εφαρμόζονται και δρομολογούνται 

Στο Υπουργείο Παιδείας ο Πρωθυπουργός: Οι προτεραιότητες της κυβέρνησης στον τομέα της Παιδείας

Πρωθυπουργός για αξιολόγηση: Οποιος την αρνείται δεν έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης 

ΟΠΣΥΔ-καταχώριση δικαιολογητικών: Ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τη διαδικασία 

Καταχώριση δικαιολογητικών στο ΟΠΣΥΔ: Η διαδικασία στο πλαίσιο Προκηρύξεων ΑΣΕΠ | ΦΕΚ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply