“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πιστοποίηση αναπηρίας από ΚΕΠΑ υποψηφίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια | Εγκύκλιος

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πιστοποίηση αναπηρίας από ΚΕΠΑ υποψηφίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση | Εγκύκλιος της Γενικής Διεύθυνσης Ψηφιακών Συστημάτων Υποδομών και Εξετάσεων.

Πιστοποίηση αναπηρίας από ΚΕΠΑ

Εγκύκλιο προς ενημέρωση υποψηφίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σχετικά με την απόκτηση Πιστοποιητικού Αναπηρίας από τα ΚΕΠΑ (Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας), για το ακαδημαϊκό έτος 2020-21, κοινοποίησε η Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Ψηφιακών Συστημάτων Υποδομών και Εξετάσεων κα Καλομοίρα Μαρούγκα.

Η Εγκύκλιος

ΘΕΜΑ : Πιστοποίηση αναπηρίας υποψηφίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.).

 Η εγκύκλιος αυτή έχει σκοπό να ενημερώσει τους/τις υποψηφίους/ες για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σχετικά με την απόκτηση πιστοποιητικού αναπηρίας από τα ΚΕ.Π.Α. (Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας), για το ακαδημαϊκό έτος 2020-21.

Με το πιστοποιητικό αυτό και τα επιπλέον δικαιολογητικά οι υποψήφιοι/ες θα μπορούν να υπαχθούν:

α) σε κάποιες από τις υποκατηγορίες των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για προφορική ή γραπτή εξέταση στις πανελλαδικές εξετάσεις (βλ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄) και

β) ως πάσχοντες από κάποιες από τις ασθένειες της κατηγορίας των πασχόντων από σοβαρές παθήσεις

για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε ποσοστό 5% (βλ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄).

 ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
  Πιστοποίηση αναπηρίας απαιτείται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) για τους υποψηφίους/ες, οι οποίοι/ες αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση και πρέπει να εξεταστούν προφορικά, επειδή:

  1. είναι τυφλοί, σύμφωνα με το Ν.958/1979 (ΦΕΚ 191 Α΄) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ,
  2. έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή, που συνδέεται με τα άνω άκρα,
  • πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,

β) για τους/τις υποψηφίους/ες που παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ακοής  (κωφοί,  βαρήκοοι), σε ποσοστό 67% και άνω, καθώς και προβλήματα επιληψίας και οι οποίοι/ες εξετάζονται

γραπτά, σε ξεχωριστή αίθουσα.

Ο τρόπος για την απόκτηση πιστοποιητικού αναπηρίας αναφέρεται στις ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

Το πιστοποιητικό αναπηρίας, προκειμένου να υπαχθούν οι υποψήφιοι/ες σε μία από τις παραπάνω κατηγορίες, θα κατατεθεί στο σχολείο τους μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της αίτησης-δήλωσης για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις, εντός του μήνα Μαρτίου.

Θα ακολουθήσει αναλυτική εγκύκλιος.

 ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄

 Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε ποσοστό 5%, των υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 35 του Ν.3794/2009 (ΦΕΚ

156 Α’), όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 13 του Ν.4452/2017 (ΦΕΚ 17 Α΄) και το άρθρο 108 του Ν.4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α΄) και με βάση τα Πιστοποιητικά διαπίστωσης Πάθησης που εκδίδονται από τις ειδικές Επταμελείς Επιτροπές των Νοσοκομείων.

Επισημαίνεται ότι απαιτείται και πιστοποίηση αναπηρίας από ΚΕ.Π.Α. προκειμένου να εκδοθεί το Πιστοποιητικό Πάθησης από ειδική Επταμελή Επιτροπή Νοσοκομείου αποκλειστικά και μόνο για τους πάσχοντες από τις παρακάτω παθήσεις:

  • με μειωμένη οπτική οξύτητα (με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 80%),
  • με κινητικά προβλήματα προσδίδοντα αναπηρία τουλάχιστον 67%,
  • πάσχοντες από διάφορα σπάνια συγγενή, κληρονομικά ή επίκτητα σύνδρομα-νοσήματα όταν εκφράζονται με σοβαρές κλινικές εκδηλώσεις που προσδίδουν αναπηρία τουλάχιστον 80% εξεταζόμενοι κατά περίπτωση
  • πάσχοντες από συγγενείς αιμολυτικές αναιμίες που υποβάλλονται σε μεταγγίσεις ή έχουν σοβαρές κλινικές εκδηλώσεις που προσδίδουν αναπηρία 67% και άνω (μεσογειακή αναιμία, δρεπανοκυτταρική αναιμία, μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία, πολυμεταγγιζόμενοι πάσχοντες από μεσογειακή αναιμία, συγγενής αιμολυτική αναιμία λόγω έλλειψης πυρουβικής κινάσης, αναιμία Diamond Blackfan)
  • πάσχοντες από σοβαρό κληρονομικό αγγειοοίδημα εργαστηριακά επιβεβαιωμένο με αναπηρία τουλάχιστον 67%
  • πάσχοντες από καλοήθη όγκο γέφυρας εγκεφάλου με αναπηρία τουλάχιστον 67%
  • πάσχοντες από ρήξη ανευρύσματος με αιμορραγία και υδροκέφαλο με αναπηρία τουλάχιστον 67%
  • πάσχοντες από μελορεόστωση με 80% αναπηρία
  • πάσχοντες από ιχθυασιοειδή ερυθροδερμία με ποσοστό αναπηρία 67%
  • πάσχοντες από φαρμακοανθεκτική επιληψία με ποσοστό αναπηρία 67%

 Το πιστοποιητικό αναπηρίας, μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά, θα κατατεθεί στις ειδικές Επταμελείς Επιτροπές των Νοσοκομείων το μήνα Νοέμβριο, προκειμένου οι υποψήφιοι/ες να αποκτήσουν το πιστοποιητικό διαπίστωσης πάθησης για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το 5%.

Ο ακριβής χρόνος υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων προς τις ειδικές Επταμελείς Επιτροπές των Νοσοκομείων, τα απαραίτητα δικαιολογητικά που οφείλουν να προσκομίσουν, καθώς και ο πίνακας με τις σοβαρές παθήσεις και τα Νοσοκομεία θα γνωστοποιηθούν με εγκύκλιο που θα ακολουθήσει άμεσα.

 ΠΡΟΣΟΧΗ:

Οι πάσχοντες από κάποια από τις υπόλοιπες παθήσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του Ν.4452/2017 (ΦΕΚ 17 Α΄) όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 108 του Ν.4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α΄)  και συμπληρώθηκε με την αριθμ. Φ.153/146145/Α5/20-9-2019 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ 3557 Β’), δεν χρειάζεται να αποκτήσουν πιστοποίηση αναπηρίας από ΚΕ.Π.Α.

 Ο τρόπος για την απόκτηση πιστοποιητικού αναπηρίας αναφέρεται στις ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ (βλέπε παρακάτω).

 ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ (που αφορούν στα ΚΕΦΑΛΑΙΑ Α΄ & Β΄)

 

  • Αν για τις ανωτέρω αναπηρίες υπάρχει γνωμάτευση Α/μιας ή Β/μιας Υγειονομικής Επιτροπής, των νομαρχιών, της περιφέρειας ή των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, που έχει εκδοθεί πριν την 1/9/11 και είναι σε ισχύ (επ΄αόριστον αν πρόκειται για επ΄αόριστον κρίση ή άλλως μέχρι την ημερομηνία που λήγει η ισχύς τους, εν προκειμένω οποτεδήποτε μέσα στο 2020, έτος υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου), τότε αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να γίνει δεκτή, χωρίς να απαιτείται οι ενδιαφερόμενοι/ες να εξετάζονται εκ νέου από τις Υγειονομικές Επιτροπές των ΚΕ.Π.Α..
  • Αν για τις ανωτέρω αναπηρίες υπάρχει πιστοποιητικό αναπηρίας από τα ΚΕ.Π.Α., το οποίο είναι σε ισχύ κατά το έτος υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου (εν προκειμένω οποτεδήποτε μέσα στο έτος 2020), δεν απαιτείται οι ενδιαφερόμενοι/ες να εξετάζονται εκ νέου από τις Υγειονομικές Επιτροπές των ΚΕ.Π.Α..
  • Επίσης, σας πληροφορούμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν.3865/2010 (ΦΕΚ 120 Α’) εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου που προβλέπουν δικαιοδοσία των Ανώτατων Υγειονομικών Επιτροπών, Στρατού (Α.Σ.Υ.Ε.), Ναυτικού, (Α.Ν.Υ.Ε.) Αεροπορίας (Α.Α.Υ.Ε.) και της Ανώτατης Επιτροπής της Ελληνικής Αστυνομίας. Συνεπώς, πιστοποιητικά ποσοστού αναπηρίας από τις ανωτέρω επιτροπές γίνονται δεκτά.
  • Αν για τις ανωτέρω αναπηρίες δεν υπάρχει πιστοποιητικό σε ισχύ, τότε οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να υποβάλουν αίτηση σε οποιοδήποτε ΚΕ.Π.Α.. Προκειμένου να δοθεί προτεραιότητα, οι ενδιαφερόμενοι/ες πρέπει να τονίζουν στην γραμματεία των ΚΕ.Π.Α., ότι η αίτησή τους πρέπει να καταχωρηθεί ηλεκτρονικά με θέμα εγγράφου: κωδικός 013 «αίτημα για πανελλαδικές εξετάσεις» (συμπεριλαμβάνονται και οι υποψήφιοι/ες για το 5%, χωρίς εξετάσεις).

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση, κρίνεται σκόπιμο οι ενδιαφερόμενοι/ες να υποβάλουν άμεσα την αίτησή τους στα ΚΕ.Π.Α., ώστε να μπορέσουν να πιστοποιηθούν εγκαίρως. Για τη διαδικασία πιστοποίησης από τις υγειονομικές επιτροπές των ΚΕ.Π.Α., οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να ενημερώνονται από την ιστοσελίδα www.efka.gov.gr .

Δείτε την Εγκύκλιο σε μορφή pdf

____________________

Δείτε

Πόσες είναι οι ΣΜΕΑΕ και τα Τμήματα Ενταξης: Αριθμοί μαθητών | Πίνακες
Προσλήψεις αναπληρωτών τριετίας στην Ειδική Αγωγή: Επίσημα στοιχεία Υπουργείου Παιδείας
Αριθμοί μονίμων σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΣΥ: Εκπαιδευτικοί Α/θμιας-Β/θμιας-ΕΕΠ-ΕΒΠ
Σχέδιο κατανομής 4500 θέσεων στην Ειδική Αγωγή: Με επίσημα στοιχεία του ΥΠΑΙΘ

  ____________________

Δείτε επίσης

Κεραμέως για νομοθετικό έργο Υπουργείου Παιδείας στη Βουλή
Ζαχαράκη στη Βουλή: Τι είπε για το νομοσχέδιο για Δομές και Στελέχη, διορισμούς, κενά, ΕΠΑΛ
Μοριοδότηση δυσπρόσιτων και ποινές μη ανάληψης υπηρεσίας: Τι είπαν Κεραμέως-Ζαχαράκη-Φίλης
Φίλης-Τζούφη: Τι είπαν στη Βουλή για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης
Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ: Ψεύδη και φτηνοί εντυπωσιασμοί από το ΥΠΑΙΘ – Ναρκοθετείται ο διάλογος

 ____________________

Πριν φύγετε

 Ολες οι έως σήμερα προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών – ΕΕΠ – ΕΒΠ για το 2019-20
Μητρώο Επιμορφωτών ΕΠΑΛ: 2η Πρόσκληση αίτησης ένταξης
Οδηγός εκπαιδευτικού: Αδειες, Ωράρια, Καθηκοντολόγια, Λειτουργία σχολείων, Ιδιωτικό Εργο κ.α.
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση