Δευτέρα, 19 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πλαίσιο αδειών αναπληρωτών σε περιπτώσεις σοβαρών ασθενειών: «θεραπείες ή μισθός»-Τι ζητά ο ΠΑΣΑΝ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πλαίσιο αδειών αναπληρωτών σε περιπτώσεις σοβαρών ασθενειών: «θεραπείες ή μισθός» – Τι ζητά ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (ΠΑΣΑΝ) από το ΥΠΑΙΘΑ.

Πλαίσιο αδειών αναπληρωτών σε περιπτώσεις σοβαρών ασθενειών

Επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας απέστειλε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (ΠΑΣΑΝ) με αφορμή, όπως αναφέρει ο Σύλλογος, ένα ιδιαίτερα σοβαρό και ανθρώπινο περιστατικό που αφορά σε αναπληρώτρια Νηπιαγωγό, η οποία βρέθηκε αντιμέτωπη με σοβαρό πρόβλημα υγείας και παράλληλα με την κρατική αδυναμία να της παρασχεθεί η ελάχιστη εργασιακή στήριξη.

Ο ΠΑΣΑΝ ζητά από το ΥΠΑΙΘΑ την άμεση θεσμοθέτηση ειδικής πρόνοιας για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που νοσούν σοβαρά, αντίστοιχης με αυτή που ισχύει για τους μόνιμους, καθώς και την έναρξη διαλόγου για ένα πιο δίκαιο και ανθρώπινο πλαίσιο στήριξης.

Επιστολή

Λειβαδιά 4/4/2025

Προς: Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Υπόψιν: Υπουργού, Υφυπουργού και Γενικού Γραμματέα

ΘΕΜΑ: Άμεση ανάγκη τροποποίησης του πλαισίου αδειών και υπηρεσιακών υποχρεώσεων για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς σε περιπτώσεις σοβαρής ασθένειας.

Αξιότιμοι/ες κύριοι/κυρίες,

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (ΠΑΣΑΝ) καταγγέλλει δημόσια ένα σοβαρό περιστατικό κρατικής αναλγησίας που αφορά αναπληρώτρια νηπιαγωγό, η οποία διαγνώστηκε εκ νέου με καρκίνο το 2024 και χρειάστηκε να απουσιάσει για 7 ημέρες τον Σεπτέμβριο, προκειμένου να μεταβεί σε άλλη πόλη και να ξεκινήσει τις θεραπείες τις.

Η συναδέλφισσα αιτήθηκε ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας ή άδεια για λόγους υγείας, ωστόσο της αρνήθηκαν με την αιτιολογία ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικούς που πάσχουν από δυσίατα ή ανίατα νοσήματα. Ως αποτέλεσμα, αναγκάστηκε να αναλάβει υπηρεσία μία εβδομάδα αργότερα, χάνοντας 7 ημερομίσθια. Την έφεραν δηλαδή στο δίλημμα: «θεραπείες ή μισθός».

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Το συγκεκριμένο παράδειγμα δεν είναι μεμονωμένο. Αποκαλύπτει μία διάχυτη θεσμική αναλγησία απέναντι σε ανθρώπους που ενώ βρίσκονται σε απόλυτη σωματική και ψυχική δοκιμασία, καλούνται να αντιμετωπίσουν και τη γραφειοκρατία, την αδιαφορία και τις άκαμπτες διοικητικές διαδικασίες ενός κράτους που αποτυγχάνει να προστατεύσει τους εργαζομένους του. Οι μόλις 22 ημέρες αναρρωτικής άδειας που προβλέπονται για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς δεν επαρκούν ούτε για μια κοινή ίωση, πολλώ δε μάλλον για νοσηλείες, χειρουργεία, αποθεραπείες και ψυχοσωματική ανάρρωση μετά από καρκίνο.

Επιπλέον, η αδυναμία ανάληψης υπηρεσίας από απόσταση σε τέτοιες περιπτώσεις δεν εξυπηρετεί καμία ουσιαστική εκπαιδευτική ανάγκη, παρά μόνο την εμμονή σε παρωχημένες και άκαμπτες διαδικασίες. Πρόκειται για ένα εξοργιστικό και βαθιά απάνθρωπο περιστατικό. Οι αναπληρωτές/ριες εκπαιδευτικοί καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες στα σχολεία και δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπίζονται ως εργαζόμενοι/ες β’ κατηγορίας, χωρίς βασικά εργασιακά και ανθρώπινα δικαιώματα. Είναι απαράδεκτο, το 2025, να αναγκάζεται μια εκπαιδευτικός να επιλέξει ανάμεσα στην υγεία της και στην επιβίωσή της. Το Υπουργείο οφείλει να αναγνωρίσει θεσμικά τις ανάγκες και την ανθρώπινη υπόσταση όλων των εκπαιδευτικών.

ΖΗΤΑΜΕ:

1. Άμεση θεσμοθέτηση επιπλέον ημερών αναρρωτικής άδειας για αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικούς, σε περιπτώσεις σοβαρών ασθενειών (όπως καρκίνος, καρδιοπάθειες, χρόνιες νοσηλείες κ.λπ.).

2. Δυνατότητα ηλεκτρονικής ανάληψης υπηρεσίας με αποστολή εγγράφων μέσω gοv.gr ή υπηρεσιακών email, σε εξαιρετικές περιπτώσεις υγείας, πιστοποιημένες από γιατρό δημόσιου νοσοκομείου.

3. Ισότιμη μεταχείριση αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν την ανθρώπινη υγεία, προστασία και ψυχοσωματική αποκατάσταση.

4. Δημιουργία ειδικής πρόνοιας/άδειας για εκπαιδευτικούς που νοσούν με καρκίνο ή άλλες βαριές ασθένειες, ώστε να μη χάνονται ούτε αποδοχές ούτε υπηρεσιακά δικαιώματα. Σας καλούμε να προχωρήσετε άμεσα στις απαραίτητες ρυθμίσεις και να μας ενημερώσετε για τις προθέσεις σας.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για διάλογο και συνεργασία.

Εκ του ΔΣ του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (Π.Α.Σ.Α.Ν)

Δείτε επίσης

Αναρρωτικές άδειες αναπληρωτών: Το νομοθετικό πλαίσιο-Ανοιχτή η κυβέρνηση για βελτιώσεις 

Μακρή για αναρρωτικές άδειες και ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών 

Ποιες άδειες δικαιούνται εκπαιδευτικοί/ΕΕΠ/ΕΒΠ μόνιμοι-αναπληρωτές-νεοδιόριστοι-ΑμεΑ – Ποιος τις χορηγεί 

Ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών 2024: Τα βήματα μετά το sms για τη σχολική μονάδα τοποθέτησης 

Πως προσλαμβάνονται οι αναπληρωτές: Το νομοθετικό πλαίσιο πρόσληψης και τοποθέτησης από το Υπ. Παιδείας

Αξιολογήθηκαν 15.459 εκπαιδευτικοί έως 31.12.2024: Τι είπε ο Υφ. Παιδείας Κ. Βλάσης στη Βουλή 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply