Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πληροφορικός Γραμματισμός: Προτάσεις για την ενίσχυσή του από την ΠΕΚΑΠ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πληροφορικός Γραμματισμός: Προτάσεις για την ενίσχυσή του από την Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών Πληροφορικής με αφορμή την έκθεση της “Επιτροπής Πισσαρίδη”.

Πληροφορικός Γραμματισμός

Με αφορμή τη δημοσίευση  του προσχεδίου ανάπτυξης της “Επιτροπής Πισσαρίδη”, το ΔΣ της ΠΕΚΑΠ θεωρεί  ότι στο εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ παρατηρείται σημαντική αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τις τελευταίες Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ 2265/Β/12-06-2020 & ΦΕΚ 2338/Β/15-06-2020), εντούτοις απαιτούνται αρκετά βήματα ακόμη για την ενδυνάμωση και καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών.

Δείτε τις προτάσεις της ΠΕΚΑΠ

Αθήνα, 31 Ιουλίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Προτάσεις για την ενίσχυση του Πληροφορικού Γραμματισμού

Με αφορμή τη δημοσίευση των βασικών σημείων της έκθεσής της «Επιτροπής Πισσαρίδη» για την  ανάπτυξη της οικονομίας, η Π.Ε.ΚΑ.Π. επαναφέρει στο δημόσιο διάλογο τις προτάσεις της για την ενίσχυση του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Ελληνικό σχολείο. Η εν λόγω έκθεση επισημαίνει, μεταξύ άλλων, την ανάγκη εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και προώθησης της τεχνολογίας αιχμής, της καινοτομίας και της ψηφιοποίησης. Σήμερα όμως στο εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ παρατηρείται σημαντική αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τις τελευταίες Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ 2265/Β/12-06-2020 & ΦΕΚ 2338/Β/15-06-2020), εντούτοις  απαιτούνται αρκετά βήματα ακόμη για την ενδυνάμωση και καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών.

Η Ένωση μας, από τον Νοέμβριο του 2019 (ΑΠ 12/28-11-2019), έχει καταθέσει στο Υ.ΠΑΙ.Θ. ολοκληρωμένο υπόμνημα θέσεων για την ουσιαστική αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας αλλά και των ψηφιακών υποδομών των σχολείων. Συνοπτικά έχουμε προτείνει τα κάτωθι (αναλυτικά αναφέρονται στο Παράρτημα).

Πρόσβαση στα Α.Ε.Ι.

Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή ως προς το επιστημονικό τους πεδίο) των Α.Ε.Ι.

Επαγγελματικό Λύκειο
  • Διόρθωση της στρέβλωσης που ισχύει μόνο στα εργαστηριακά μαθήματα του Τομέα Πληροφορικής, όσον αφορά τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για συνδιδασκαλία (17 αντί 13 μαθητές).
  • Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών» σε δίωρο.
  • Διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής, ανεξαρτήτου Τομέα και Ειδικότητας, από εκπαιδευτικούς ΠΕ86.
Γυμνάσιο
  • Διδασκαλία του μαθήματος «Πληροφορική» σε δίωρη βάση και στις υπόλοιπες τάξεις.
  • Εφαρμογή του Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε. και για τους μαθητές της Β’ τάξης.
  • Δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς ΠΕ86, που επιθυμούν, για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου με τη διδασκαλία του Προγράμματος προετοιμασίας.
Δημοτικό Σχολείο
  • Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος «Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας» στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Γ’ έως ΣΤ’).
  • Θέσπιση Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα «Ψηφιακές Δεξιότητες» που θα διδάσκεται από εκπαιδευτικούς ΠΕ86.
Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής
  • Ανανέωση του εργαστηριακού εξοπλισμού με σύγχρονα μέσα.
  • Επαναφορά της τρίωρης εργαστηριακής απασχόλησης, που καταργήθηκε το 2016.

 Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Δείτε σχετικά

Ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου: Α’, Β’, Γ’ τάξεων Ημερήσιου και Εσπερινού | ΦΕΚ
Ωρολόγιο πρόγραμμα Γενικού Λυκείου και Εσπερινού Λυκείου | ΦΕΚ

Δείτε επίσης

Διορισθέντες εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής | Ονόματα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση