Ποιες είναι οι “μεταρρυθμιστικές θεσμοθετήσεις” για Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς προς όλους τους μαθητές της χώρας, μέσω Ομάδων Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΟΔΥ); – Τι θα γίνει με τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ;
“Μεταρρυθμιστικές θεσμοθετήσεις”
Σε “μεταρρυθμιστικές θεσμοθετήσεις” αναφορικά με την παροχή Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών προς όλους τους μαθητές της χώρας, μέσω Ομάδων Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΟΔΥ) που θα επισκέπτονται τα σχολεία, αναφέρεται η Πρόσκληση – υπ. αριθ. πρωτ. 56431/Β9/Φ32/391/28-5-2024 – που εξέδωσε ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ κος Κ. Πιερρακάκης, για υποβολή προτάσεων για τη δημιουργία Εθνικού Ηλεκτρονικού Μητρώου πολιτών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, το οποίο θα υποστηρίζει πλατφόρμα, η οποία θα δημιουργηθεί για την εξυπηρέτηση των διαδικασιών που σχετίζονται με την αξιολόγηση και την πιστοποίηση ατόμων στα οποία η Πολιτεία παρέχει βοήθεια κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην Πρόσκληση:
Α. Η πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί για την υποστήριξη των εργασιών των υπό θεσμοθέτηση Ομάδων Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΟΔΥ), που προβλέπεται να επισκέπτονται σχολεία όλων των βαθμίδων προκειμένου αφενός να αναγνωρίσουν άτομα που χρήζουν ειδικής βοήθειας και, αφετέρου, να αξιολογούν τακτικά την εξέλιξη σε άτομα που ήδη λαμβάνουν ειδική βοήθεια στην εκπαίδευσή τους, μέσα στο σχολικό περιβάλλον.
Β. Οι ομάδες ΟΔΥ θα αποτελούνται από επιστημονικά στελέχη και θα επισκέπτονται κατά τακτά διαστήματα τα σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Γυμνάσια Λύκεια). Ο αριθμός των κλιμακίων αυτών ορίζεται ανά αριθμό μαθητών (περίπου 1 ανά 1000 μαθητές στην Πρωτοβάθμια Παιδεία και 1 ανά 2500 στην Δευτεροβάθμια Παιδεία).
Αλλάζουν τα ΚΕΔΑΣΥ και οι ΕΔΥ;
Συνεκτιμώντας όλα τα παραπάνω είναι προφανές πως το Υπουργείο Παιδείας με τη δημιουργία των Ομάδων Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΟΔΥ) προσανατολίζεται να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) και των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) – μόλις τον Αύγουστο του 2021 άλλαξε πάλι για μια ακόμη φορά με τον νόμο 4823/2021 – προς την κατεύθυνση της διενέργειας αξιολογήσεων μαθητών μέσα στο σχολικό περιβάλλον και εντός του σχολικού πλαισίου.
Το πως θα επιτευχθεί αυτό, με ποιες προϋποθέσεις, με ποια προαπαιτούμενα και ποιο προσωπικό παραμένει άγνωστον και αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι πληροφορούμεθα τις προθέσεις του Υπουργείου – “μεταρρυθμιστικές θεσμοθετήσεις” ονομάστηκαν – από μια Πρόσκληση με τίτλο «Δημιουργία πλατφόρμας για τις ανάγκες του Υπουργείου, για την εξυπηρέτηση των διαδικασιών που σχετίζονται με την αξιολόγηση και την πιστοποίηση ατόμων στα οποία η Πολιτεία παρέχει βοήθεια κατά την εκπαιδευτική διαδικασία».
“Ανοιχτό συμπεριληπτικό σχολείο”
Ολα αυτά και πολλά άλλα, για τα ειδικά σχολεία, την Παράλληλη Στήριξη, τα Τμήματα Ενταξης προφανώς θα συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο που ετοιμάζεται και θα έχει τίτλο “Ανοιχτό συμπεριληπτικό σχολείο”.
Δείτε σχετικά
Δείτε επίσης
Αιτήσεις εκπαιδευτικών για το Ψηφιακό φροντιστήριο 2024-25 από 27.05 έως και 10.06.2024
Ψυχομετρικά εργαλεία ΚΕΔΑΣΥ για διάγνωση Ειδικών Εκπ/κών Αναγκών-Ανάθεση στο Τμήμα Ψυχολογίας ΕΚΠΑ
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/poies-einai-oi-metarithmistikes-thesmothetiseis-meso-ody-ti-tha-ginei-me-ta-kedasy-kai-tis-edy/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.