Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ποινικοποίηση απεργίας εκπαιδευτικών: Συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή την Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ποινικοποίηση απεργίας εκπαιδευτικών: Συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή την Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023 – Του Βουλευτή του ΜέΡΑ25 κου Κρίτωνα Αρσένη.

Ποινικοποίηση απεργίας εκπαιδευτικών

Τρεις (3) Επίκαιρες Ερωτήσεις έχουν προγραμματισθεί να συζητηθούν αύριο Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023 και ώρα 09:00΄στη Βουλή, στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού ελέγχου, σύμφωνα με το Δελτίο Επίκαιρων Ερωτήσεων του Κοινοβουλίου.

Μια εξ αυτών έχει θέμα την ποινικοποίηση του συνταγματικού δικαιώματος της απεργίας των εκπαιδευτικών και την έχει καταθέσει ο Βουλευτής Β2’ Δυτικού Τομέα Αθηνών του  ΜέΡΑ25 κος Κρίτωνας Αρσένης προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σύμφωνα με την εν λόγω Επίκαιρη Ερώτηση

Κατ΄ εφαρμογή των Υπουργικών Αποφάσεων (102919/ΓΔ4/24-8-22 και 102913/ΓΔ4/24-8-22) στις 21/9/2022 σε Λύκειο της περιοχής Α’ Αθήνας, ανατέθηκαν καθήκοντα Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα και Ενδοσχολικών Συντονιστών Γνωστικών Πεδίων σε τρεις εκπαιδευτικούς μεταξύ άλλων.

Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί μαζί με άλλους 13 συμμετέχοντας στην προκηρυχθείσα (από 22-9-2022) από την οικεία ΕΛΜΕ ( Γ΄ΕΛΜΕ Αθήνας) απεργία-αποχή, απείχαν από κάθε καθήκον που σχετίζεται με τον ορισμό και την άσκηση των εξωδιδακτικών αρμοδιοτήτων των Παιδαγωγικών Συμβούλων – Μεντόρων και Ενδοσχολικών Συντονιστών, όπως αυτά περιγράφονται από τις εν λόγω Υ.Α.

Την Τετάρτη 18/01/23 ο Διευθυντής της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας αποφάσισε να τις παραπέμψει στο πειθαρχικό συμβούλιο θεωρώντας μεταξύ άλλων ότι «η εν λόγω παραπομπή κρίνεται αναγκαία διότι το ανωτέρω αναφερθέν πειθαρχικό παράπτωμα επισύρει ποινή ανώτερη της δικαιοδοσίας μας».

Δεδομένου ότι:

1. Το αρ. 23 (παρ.2) του Συντάγματος προβλέπει ότι: ” Η απεργία αποτελεί δικαίωμα και ασκείται από τις νόμιμα συστημένες συνδικαλιστικές οργανώσεις για τη διαφύλαξη και προαγωγή των οικονομικών και εργασιακών γενικά συμφερόντων των εργαζομένων”

2. Κανένας, περιορισμός από αυτούς που περιγράφονται στο παραπάνω άρθρο δεν μπορεί να φτάσει έως την κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας ή την παρεμπόδιση της νόμιμης άσκησής του.

3. Ουδέποτε εκδόθηκε δικαστική απόφαση η οποία να κηρύσσει παράνομη την προκηρυχθείσα απεργία-αποχή της Γ΄ΕΛΜΕ και, έτσι, αυτή εξακολουθεί να καλύπτεται από το τεκμήριο της νομιμότητας ενώ σίγουρα δεν αποτελεί αρμοδιότητα της Διοίκηση της Δ.Ε. Α΄ Αθήνας να κρίνει αν μία απεργία είναι παράνομη.

4. Τέτοιου είδους διώξεις εργαζομένων που συμμετέχουν στη νόμιμα προκηρυχθείσα απεργία-αποχή του συνδικαλιστικού τους σωματείου πλήττει καίρια όχι μόνο το απεργιακό δικαίωμα αναγορεύοντας σε παράνομη πράξη την καθ΄ όλα νόμιμη συνδικαλιστική δράση τους, αλλά και την ίδια τη Δημοκρατία!

Ερωτάται η Υπουργός:

1. Από πότε η συμμετοχή σε νόμιμα προκηρυγμένη απεργία συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα και με ποια δικαιοδοσία ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας έκρινε αυτή παράνομη;

2. Σκοπεύετε να ανακαλέσετε την παραπομπή των εκπαιδευτικών σε πειθαρχικό συμβούλιο για την αποκατάσταση του δικαίου αναφορικά με τα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων εκπαιδευτικών;

Αναλυτικά οι 3 Επίκαιρες Ερωτήσεις 

1.- Η με αριθμό 507/2-3-2023 Επίκαιρη  Ερώτηση της Βουλευτού  Αχαΐας  του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κυρίας Αθανασίας (Σίας) Αναγνωστοπούλου  προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: «Ο διαγωνισμός για τον μετασχηματισμό των βιβλιοθηκών υποβαθμίζει τη λειτουργία της Εθνικής Βιβλιοθήκης».

2.- Η  με αριθμό 531/6-3-2023 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή  Α’ Θεσσαλονίκης  του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Ιωάννη Δελή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: «Για την καθυστέρηση πληρωμής στους νέους που κάνουν μαθητεία σε ΕΠΑΛ και Δημόσια ΙΕΚ».

3.- Η με αριθμό 517/5-3-2023 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Β2’ Δυτικού Τομέα Αθηνών του  ΜέΡΑ25 κ. Κρίτωνα – Ηλία  Αρσένη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Ποινικοποίηση του συνταγματικού δικαιώματος της απεργίας των εκπαιδευτικών».

Δείτε επίσης

Τροπολογία 10 άρθρων: Πιστώσεις αναπληρωτών-Μετακινήσεις Συμβ. Εκπ/σης-Συγκρότηση ΕΔΕΑ-ΠΕΚΕΣ-Αμοιβές 

Κεραμέως στη Βουλή: Στόχος διορισμοί και επιπλέον Κοινων. Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία 

Νέες ρυθμίσεις παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας προς ψήφιση στη Βουλή 

Νομοσχέδιο για σχολικό εκφοβισμό: Που εμπλέκονται τα ΚΕΔΑΣΥ και οι ΕΔΥ-Παράθεση διατάξεων 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση