Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πολυνομοσχέδιο Υπουργείου Παιδείας: Οι 3 πυλώνες-Πολλαπλό βιβλίο-Επιλογές στελεχών αμέσως μετά την ψήφιση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πολυνομοσχέδιο Υπουργείου Παιδείας: Οι 3 πυλώνες-Πολλαπλό βιβλίο-Επιλογές στελεχών αμέσως μετά την ψήφιση-Υποστήριξη κοντά στο μαθητή-Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία.

Πολυνομοσχέδιο Υπουργείου Παιδείας

Σε 3 πυλώνες, σύμφωνα με πληροφορίες μας, θα βασίζεται το νέο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί σύντομα στη Βουλή προς ψήφιση.

Το πολυνομοσχέδιο αναμένεται να παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο, ώστε να δοθεί η έγκριση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, αφού προηγουμένως περατωθεί ο κύκλος ενημέρωσης Φορέων και Ομοσπονδιών από το ΥΠΑΙΘ.

Ομως, η προγραμματισμένη σημερινή συνάντηση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως με τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, όπου τα βασικά σημεία του Πολυνομοσχεδίου θα ετίθεντο υπόψη των Ομοσπονδιών, ανεβλήθη και θα επαναπρογραμματισθεί την επόμενη εβδομάδα.

________________

Οι 3 Πυλώνες του Πολυνομοσχεδίου
Α. Αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος

Διοικητική και εκπαιδευτική, δεν θα αφορά σε υπηρεσιακά θέματα. Μεγαλύτερες οι αρμοδιότητες των Διευθυντών Σχολικών μονάδων.

Θεσμοθέτηση του πολλαπλού βιβλίου

Περισσότερα του ενός, εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, βιβλία τα οποία επιλεγόμενα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως διδακτικά για κάθε μάθημα.

Το ποια βιβλία από αυτά θα χρησιμοποιήσει το κάθε σχολείο θα το επιλέγουν οι εκπρόσωποί του, ενώ διαφορετικά εγχειρίδια για το κάθε μάθημα μπορούν να τοποθετούνται στις σχολικές βιβλιοθήκες, ώστε να ενθαρρύνονται δάσκαλοι και μαθητές να ανατρέχουν σε περισσότερα του ενός βιβλία.

Στόχος μια συμπεριληπτική, βιωματική μαθησιακή προσέγγιση και η καλλιέργεια των απαραίτητων δεξιοτήτων των μαθητών.

Υπενθυμίζουμε πως ο θεσμός αυτός εφαρμόστηκε πριν 20 έτη για δύο χρόνια στη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου.

Στη συνέχεια όμως καταργήθηκε καθώς δημιουργήθηκαν προβλήματα στην διανομή των βιβλίων.

Β. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Αξιολόγηση βελτιωτική και συνδεδεμένη με την επιμόρφωση.

Γ. Δομές Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Εργου

Η υποστήριξη θα συμβαίνει μέσα στο σχολείο και κοντά στον μαθητή/τρια.

Επαναφορά Σχολικών Συμβούλων, κατάργηση Συντονιστών Εκπαίδευσης και ΠΕΚΕΣ και θεσμοθέτηση Συμβούλων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ).

Κοινωνικοί Λειτουργοί (ΠΕ30) και Ψυχολόγοι (ΠΕ23) στα σχολεία με ίδρυση νέων οργανικών θέσεων.

Επιλογές Στελεχών εκπαίδευσης

Επίσης το πολυνομοσχέδιο θα περιλαμβάνει και τις Επιλογές Στελεχών εκπαίδευσης.

Αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου θα ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής Σχολικών Συμβούλων και μετά των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων.

Δείτε επίσης

Εγκύκλιος για απουσίες μαθητών: Δεν θα προσμετρηθούν αυτές που οφείλονται σε λόγους ανωτέρας βίας
Ορισμός μελών Εθνικής Αρχής Προσβασιμότητας από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη
 Οδηγίες ίδρυσης Τάξεων Υποδοχής Α Φάση 2021-22: Λειτουργία ΤΥ-ΖΕΠ σε δημοτικά σχολεία της χώρας
Παραιτήσεις-Eκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας: Πίνακες ανά Δ/νση Εκπ/σης και αιτήσεις παραίτησης από το 2016 έως σήμερα
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply