Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πόρισμα Συνηγόρου Πολίτη για ειδική αγωγή: Ερώτηση 58 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πόρισμα Συνηγόρου Πολίτη για ειδική αγωγή: Ερώτηση 58 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

Πόρισμα Συνηγόρου Πολίτη για ειδική αγωγή

Κοινοβουλευτική Ερώτηση, η οποία κατατέθηκε από 58 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία των Τομεαρχών Παιδείας κου Νίκου Φίλη και κας Μερόπης Τζούφη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, εστιάζει στο πρόσφατο πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη για την ένταξη στη γενική εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σύμφωνα με το πόρισμα, το οποίο όπως αναφέρεται προέκυψε λόγω του μεγάλου αριθμού αναφορών κατά το σχολικό έτος 2021-2022, διαπιστώθηκαν σοβαρά προσκόμματα στην ένταξη στη γενική εκπαίδευση μαθητριών και μαθητών με αναπηρία ή / και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ελλείμματα στην υλοποίηση της Παράλληλης Στήριξης, στη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης και στην εξειδικευμένη υποστήριξη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό ή Σχολικό Νοσηλευτή, όπως διαπίστωσε ο Συνήγορος του Πολίτη (ΣτΠ).

Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπογραμμίζουν πως τα ευρήματα της Ανεξάρτητης Αρχής κατεδαφίζουν τους ισχυρισμούς του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων πως η Ειδική Αγωγή αποτελεί κυβερνητική προτεραιότητα.

Πιο συγκεκριμένα, αναφέρουν οι Βουλευτές,  για την Πρωτοβάθμια, η πλήρης κάλυψη των αναγκών σε Παράλληλη Στήριξη ήταν 39.9%, η μερική κάλυψη 49.9%, ενώ το 8.7% των αιτημάτων δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

Αντίστοιχα για τη Δευτεροβάθμια, η παροχή για το σύνολο των ωρών ήταν 47.3%, η μερική κάλυψη 41.1%, ενώ το 11.4% των εγκεκριμένων αιτημάτων δεν ικανοποιήθηκε.

Παρόμοια είναι τα συμπεράσματα για τα Τμήματα Ένταξης όπου η αδυναμία του Υπουργείου Παιδείας να τα στελεχώσει είχε ως αποτέλεσμα να μη λειτουργήσει το 13.5% των τμημάτων στην Πρωτοβάθμια και το 14.8% στη Δευτεροβάθμια.

Επίσης για την εξειδικευμένη υποστήριξη από ΕΒΠ, το 8.3% των αιτημάτων στην Πρωτοβάθμια και το 13.8% στη Δευτεροβάθμια έμεινε ανικανοποίητο.

Τέλος, για τους Σχολικούς Νοσηλευτές, το 18.3% των αιτημάτων στην Πρωτοβάθμια δεν καλύφθηκε, όπως και το 40.4% των αιτημάτων στη Δευτεροβάθμια.

Στο πλαίσιο αυτό, οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητούν από την Υπουργό ΠΑΙΘ κα Νίκη Κεραμέως να απαντήσει:

1. Αν εξασφάλισε την αναγκαία χρηματοδότηση για την πλήρη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών όλων των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πριν την έναρξη του σχολικού έτους.

2. Ποια είναι τα ποσά που διατίθενται για την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση από τον τακτικό προϋπολογισμό και το ΠΔΕ;

3. Έγινε έγκαιρος προγραμματισμός για την Παράλληλη Στήριξη, όπως και για την τοποθέτηση ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών; Έχουν διατεθεί οι επαρκείς πιστώσεις και έχουν καλυφθεί όλα τα σχετικά αιτήματα; Αν όχι, πόσα κενά εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης, ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών υπάρχουν;

4. Πως σκοπεύει να διασφαλίσει την απαιτούμενη συνέχεια και σταθερότητα στην υποστήριξη των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ομαλή εκπαιδευτική ένταξη τόσο στα γενικά σχολεία όσο και στις ΣΜΕΑΕ; Από τις προτάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη (Μέρος Ζ του πορίσματος), ποιες έχει πραγματώσει και ποιες σκοπεύει να υλοποιήσει;

Δείτε σχετικά

Πόρισμα για την Ειδική Αγωγή από τον ΣτΠ: Προβλήματα ένταξης, ελλείμματα στην Παράλληλη Στήριξη και στα Τμήμ. Ενταξης 

Δείτε επίσης

Οδηγός εκπαιδευτικού-ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

 Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Η ταυτότητα των κλάδων-Δομές απασχόλησης-Καθηκοντολόγια-Ιστορική αναδρομή 

Ωράριο εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-Ειδικά σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ 

Πριν φύγετε

Επίδομα ανθυγιεινής εργασίας ΕΒΠ: Απορρίφθηκε από το Ειρηνοδικείο Αθηνών η αγωγή μελών ΕΒΠ

Πρόβλημα στέγης εκπαιδευτικών: Ο Γολγοθάς για ένα σπίτι στο νησί

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση