Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Αίτημα συμπερίληψης εμβολιασμού κατά προτεραιότητα προσωπικού ΚΕΣΥ και εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ γενικών σχολείων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Αίτημα συμπερίληψης εμβολιασμού κατά προτεραιότητα προσωπικού ΚΕΣΥ και εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ γενικών σχολείων που υποστηρίζουν μαθητές/τριες  με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις.

Αίτημα συμπερίληψης εμβολιασμού κατά προτεραιότητα

Αθήνα, 19/02/2021

Αρ. πρωτ. 12

Προς:

– Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, κα. Μ. Θεοδωρίδου, Πρόεδρο

– Υπουργό Παιδείας, κα Νίκη Κεραμέως

–  Γενική Γραμματέα ΥΠΑΙΘ κα. Α. Γκίκα

– Διεύθυνση Ε. Α. Ε., κ. Ι. Ζυμβρακάκης, προϊστάμενος

Θέμα: «Αίτημα να συμπεριληφθούν κατά προτεραιότητα στη τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο οι Εκπαιδευτικοί, το ΕΕΠ και ΕΒΠ των γενικών σχολείων και ΚΕΣΥ που υποστηρίζουν μαθητές/τριες  με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις» 

Το Δ.Σ. της ΠΟΣΕΕΠΕΑ χαιρετίζει και στηρίζει την απόφαση να εντάσσονται κατά προτεραιότητα στην τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο, οι Εκπαιδευτικοί, το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) και οι Μαθητές/τριες ηλικίας 16 ετών και άνω, οι οποίοι φοιτούν στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ).

Η απαίτηση όλων μας είναι τα σχολεία να είναι ανοιχτά και να συνεχίζεται η δια ζώσης εκπαίδευση και υποστήριξη με ασφαλείς συνθήκες και  προστασία της υγείας  μαθητών, οικογενειών και  εργαζομένων.

Οι επισφαλείς συνθήκες στα Ειδικά σχολεία ως προς την τήρηση των μέτρων εναντίον του covid-19 σε περιοχές πολύ υψηλού κινδύνου έχει αναλυθεί διεξοδικά από την ομοσπονδία σε προηγούμενες επιστολές που έχουμε καταθέσει.

Μετά λύπης μας, ωστόσο διαπιστώνουμε ότι έχουν εξαιρεθεί – αποκλειστεί  από τη συγκεκριμένη προτεραιοποίηση της εμβολιαστικής περιόδου οι:

1. Εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, οι Σχολικοί Νοσηλευτές και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, οι οποίοι εργάζονται για χιλιάδες μαθητές στο Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των γενικών σχολείων.

2. Το προσωπικό των ΚΕΣΥ (εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές), οι οποίοι εργάζονται αδιάλειπτα, αξιολογούν και υποστηρίζουν μαθητές των γενικών και ειδικών σχολείων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Τα ΚΕΣΥ μάλιστα είναι πολύ επικίνδυνα επιδημιολογικά καθώς δέχονται καθημερινά διαφορετικούς γονείς και μαθητές  από πολλές περιοχές με πολύωρη συναναστροφή.

Για λόγους ισότητας, εξάλειψης κάθε είδους διαχωρισμών στα πλαίσια της συμπερίληψης των ΑμεΑ και προστασίας του μέγιστου αγαθού της υγείας θεωρούμε ότι όταν παίρνονται αποφάσεις για την προτεραιοποίηση κατά την εμβολιαστική περίοδο ομάδας επαγγελματιών, αυτές θα πρέπει να αφορούν όλες τις σχολικές μονάδες (γενικής και ειδικής) και τα ΚΕΣΥ.

Ήδη οι εργαζόμενοι σε αντίστοιχους κλάδους στο υπουργείο εργασίας που υποστηρίζουν άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα των εμβολιασμών.

Ζητάμε όπως

ενταχθούν οι εργαζόμενοι στα ΚΕΣΥ και στην Εξειδικευμένη Υποστήριξη μαθητών στα γενικά σχολεία μαζί με το προσωπικό των Ειδικών σχολείων κατά την τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο κατά προτεραιότητα.

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ θα συνεχίσει να διεκδικεί  το δικαίωμα στην υγεία και την ασφάλεια των ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις,  των οικογενειών τους και των εργαζομένων στα σχολεία (ειδικής και γενικής)  και στα ΚΕΣΥ.

Με εκτίμηση,

Δείτε σχετικά

Εμβολιασμός προσωπικού-μαθητών ειδικών σχολείων: Το έγγραφο καταγραφής ενδιαφερομένων
Ξεκινά ο εμβολιασμός στα ειδικά σχολεία: Ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας
Εμβόλιο covid-19: “Ο εμβολιασμός του πρώτου εν ενεργεία εκπαιδευτικού”
Σειρά εμβολιασμών: Σύμφωνα με την Πρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μ. Θεοδωρίδου

Δείτε ακόμη

 Οδηγίες υποστήριξης μαθητών από Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους γενικών σχολείων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση