Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΟΣΕΕΠΕΑ για λειτουργία σχολείων και δομών της εκπαίδευσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΠΟΣΕΕΠΕΑ για λειτουργία σχολείων και δομών της εκπαίδευσης-Επιστολή στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και στον ΕΟΔΥ-Επισήμανση προβλημάτων.

ΠΟΣΕΕΠΕΑ για λειτουργία σχολείων

Με επιστολή της προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και τον ΕΟΔΥ η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ), επισημαίνει βασικά προβλήματα λειτουργίας των σχολείων και δομών, καθώς και της προστασίας των μαθητών και εργαζομένων σε αυτές.

Η επιστολή της ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Αθήνα, 04/05/2020

Αρ. Πρωτ.: 20

Θέμα: Επιστολή  ΠΟΣΕΕΠΕΑ σχετικά με την επόμενη ημέρα της λειτουργίας σχολείων και  δομών της εκπαίδευσης

Αξιότιμες/οι,

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, ως δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο χαιρετίζει την απόφαση της πολιτείας  για την προστασία των ευπαθών μαθητών ως προς τη φοίτησή τους στα ΣΜΕΑΕ και τη μη υποχρεωτικότητα της φοίτησής στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης.

Θεωρούμε επιβεβλημένο, ωστόσο να τονίσουμε βασικά προβλήματα της λειτουργίας των σχολείων και δομών καθώς της προστασίας των μαθητών και εργαζομένων σε αυτές.

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ:
  • Ως προς την καθαριότητα των σχολικών μονάδων, γνωρίζετε ότι σε λίγα σχολεία  εργάζονται καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης ως εκ τούτου δεν είναι εφικτό να υπάρχει καθαρισμός  δύο φορές την ημέρα κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου.

 

  • Οι συνάδελφοι του Ειδικού Βοηθητικού προσωπικού, οι σχολικοί νοσηλευτές και οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης, οι οποίοι υποστηρίζουν μαθητές στη Γενική Εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στα διαλείμματα, δεν μπορούν να κρατήσουν την απαιτούμενη απόσταση με τους μαθητές που υποστηρίζουν δεδομένου των εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία και χρόνιες παθήσεις. Συνοδεύουν τους μαθητές κι είναι σε άμεση απτική επαφή με τους μαθητές.

 

  • Ειδικά για το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό υποβοηθά τους μαθητές σε όλους τους χώρους του σχολείου, μέσα στην τάξη, στο προαύλιο  και  στην τουαλέτα, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εργαζόμενους, ειδικά αν υπάρχει πλημμελής καθαριότητα των χώρων.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ – ΚΕΣΥ- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ:
  • Ως προς την καθαριότητα των περισσότερων ΚΕΣΥ, η οποία εξαρτάται σε επίπεδο Περιφέρειας κι όχι δήμων τα προβλήματα είναι πολύ σοβαρά καθώς έχετε λάβει γνώση αυτών. Η οργάνωση και η διαλειτουργικότητα των αποκεντρωμένων υπηρεσιών όπως τα ΚΕΣΥ, αφορά την κεντρική διοίκηση δεν μπορεί να μετακυλύεται στο προσωπικό ή και στους προϊσταμένους. Έχουμε εκφράσει την πλήρη αντίθεσή μας με την υπαγωγή των ΚΕΣΥ σε διοικητικές υπηρεσίες, ενώ αποτελούν δομές της εκπαίδευσης και προσφέρουν υποστήριξη στις σχολικές μονάδες και το μαθητικό πληθυσμό.

 

  • Ως προς τα τεράστια προβλήματα των περισσότερων ΚΕΣΥ, σε χωροταξικό επίπεδο (μικροί χώροι, ανεπαρκής αερισμός των αιθουσών, λειτουργούν δύο ΚΕΣΥ σ’ ένα όροφο κ.α.), σε επίπεδο συντήρησης και σε επάρκεια προϊόντων υγιεινής τίθενται  σε άμεσο κίνδυνο μαθητές και προσωπικό καθώς δεν είναι δυνατό να τηρηθούν τα προβλεπόμενα μέτρα.

 

  • Ως προς την αξιολόγηση μαθητών τα ΚΕΣΥ δέχονται πληθώρα αιτημάτων στα οποία δεν είναι δυνατό να ανταποκριθούν με δια ζώσης αξιολογήσεις λόγω των περιοριστικών μέτρων, όπως έχουν οριστεί από τις εγκυκλίους του Υπουργείου Εσωτερικών και χρειάζεται προτεραιοποίηση των αναγκαίων για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων κατά την επόμενη σχολική χρονιά.

 

  • Καθόλη τη διάρκεια της αναστολής των εκπαιδευτικών  δομών και προγραμμάτων οι συνάδελφοι ΕΕΠ ΕΒΠ και εκπαιδευτικοί εργάζονται αδιάκοπα μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης υποστηρίζοντας τους μαθητές και τις οικογένειές τους.  
Ζητάμε:
  • Να ληφθεί ειδική μέριμνα για τις σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης, που θα λειτουργήσουν, τους μαθητές, το ΕΕΠ – ΕΒΠ και τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.

 

  • Να δοθούν δωρεάν όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης για το προσωπικό και τους μαθητές και μόνο αν εξασφαλιστούν αυτά να είναι εφικτή η φοίτηση μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

 

  • Να ελεγχθεί η επάρκεια και να υπάρξει μέριμνα εξασφάλισης των κατάλληλων υλικών και προϊόντων υγιεινής και καθαριότητας, για το πλύσιμο των χεριών, την απολύμανση επιφανειών και άλλων αντικειμένων που χρησιμοποιούνται συχνά και μαζικά στο σχολείο (υπολογιστές, χερούλια, πόμολα, βρύσες, παιχνίδια, στρώματα, μπάλες, κ. λ. π.) όπως αναφέρονται στα έντυπα ενημέρωσης από ΕΟΔΥ.

 

  • Να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα τεστ για τον έλεγχο του μαθητικού πληθυσμού και του προσωπικού.

 

  • Να συνεχιστεί η επιτυχημένη μέχρι τώρα εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών και οικογενειών από τα μέλη ΕΕΠ ΕΒΠ των σχολικών μονάδων.
Ειδικότερα για τις ΕΔΕΑΥ:
  • Να δοθούν διευκρινήσεις σχετικά με την εργασία των μελών της ΕΔΕΑΥ στα γενικά σχολεία. Συγκεκριμένα:

Α) Οι συνάδελφοι των ΕΔΕΑΥ, παρά του γεγονότος ότι ανήκουν στα ΣΔΕΥ, ενώ υπηρετούν τις ανάγκες των Γενικών σχολείων, ακολουθούν τα των ΣΔΕΥ ή θα παρουσιαστούν στα Γενικά σχολεία μαζί με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς ως προς την υποστήριξη μαθητών και οικογενειών;

Β) Οι συνάδελφοι των ΕΔΕΑΥ συνεχίζουν την εξ αποστάσεως, δια ζώσης ή μεικτή υποστήριξη σε συνεργασία με τη σχολική μονάδα;

Γ) Τι προβλέπεται για την μετακίνησή των μελών ΕΕΠ, πολλοί εκ των οποίων στην επαρχία διανύουν απόσταση  30 χιλιομέτρων  για να φθάσουν στα σχολεία;

Ειδικότερα για τα ΚΕΣΥ:
  • Να  υπολογίζονται ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα και τις συνθήκες  των χώρων οι εργαζόμενοι και οι εξυπηρετούμενοι στα ΚΕΣΥ, να δοθούν όλα τα μέτρα προφύλαξης και να εξασφαλιστεί καθαριότητα σε ημερήσια βάση.
  • Να συνεχιστεί η επιτυχημένη μέχρι τώρα εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών και οικογενειών από το προσωπικό  των ΚΕΣΥ.
  • Να δοθεί προτεραιότητα μόνο σε αναγκαίες εισηγήσεις για την ένταξη και  φοίτηση μαθητών σε ΣΜΕΑΕ, οι οποίες μπορούν να διερευνώνται σε συνεργασία με το προσωπικό των ΣΜΕΑΕ, στα οποία φοιτούσαν οι μαθητές και μετά από δήλωση εγγραφής των γονέων στο σχολείο υποδοχής.
  • Να παρθεί απόφαση από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για παράταση των παράλληλων στηρίξεων μαθητών κατά το σχολικό έτος 2020- 21,  μετά από εισήγηση του ΚΕΣΥ χωρίς δια ζώσης αξιολόγηση.
  • Αν σύμφωνα με τα παραπάνω δεν είναι δυνατή η εισήγηση του ΚΕΣΥ, τότε  ο σύλλογος προσωπικού του κάθε ΚΕΣΥ να αποφασίζει ποια από τα αιτήματα παράλληλων στηρίξεων και ένταξης μαθητών σε ΣΜΕΑΕ είναι απαιτητό να αξιολογηθούν, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας τους, όπως ισχύει.
Θεωρούμε ότι το ΥΠΑΙΘ θα πρέπει:
  • – Να μεριμνά για την ασφαλή διεξαγωγή των Πανελλήνιων εξετάσεων
  • – Να σχεδιάζει τις υγειονομικές συνθήκες των σχολικών μονάδων και δομών σε μακροχρόνιο επίπεδο και να προβλέψει με συγκεκριμένα έργα την ομαλή έναρξη της επόμενης χρονιάς.
  • – Να εκτιμά τους κινδύνους και να αναλύεται η επικινδυνότητα ειδικά σε ότι αφορά μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και επιθυμούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα για το υπόλοιπο ελάχιστο διάστημα που απομένει.
  • – Να προβλεφθούν όλοι οι παράγοντες για τη δυνατότητα χρήσης αδειών ειδικού σκοπού. Στην άδεια ειδικού σκοπού που πήραν οι γονείς να μην χρεωθεί καμία ημέρα από την κανονική τους άδεια. Για παράδειγμα, οι γονείς εκπαιδευτικοί  που κάνουν χρήση άδειας ειδικού σκοπού από 11 Μάρτη έχουν ήδη ξοδέψει τις ημέρες  κανονικής τους άδειας.

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ εκτιμά για την επόμενη χρονιά ότι μόνο με έγκαιρες προσλήψεις αναπληρωτών από την αρχή του έτους και μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση και τα ΚΕΣΥ θα επιτευχθεί η εύρυθμη λειτουργία των μονάδων και δομών.

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ θα είναι σε συνεχή εγρήγορση με τα μέλη της και θα καταγγέλλει άμεσα οποιαδήποτε απόφαση, ενέργεια ή  και παράλειψη προκειμένου να προστατεύσει μαθητές και προσωπικό.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε αναλυτική ενημέρωση σχετικά με τα προαναφερόμενα.

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

 Δείτε σχετικά

Επαναλειτουργία Δημοτικών: Τέλη Μαΐου η απόφαση
Επιστροφή καθηγητών στα σχολεία Τετάρτη 6 Μαΐου: Εγγραφο
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση