Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΟΣΓΚΑμεΑ για 2ο ΚΕΔΑΣΥ Β’ Αθήνας: Να δοθεί, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, επαρκής λύση στο κτιριακό πρόβλημα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΠΟΣΓΚΑμεΑ για 2ο ΚΕΔΑΣΥ Β’ Αθήνας: “Να δοθεί, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, επαρκής λύση, με σαφή ορίζοντα και αποτέλεσμα στην ατελεύτητη διαδικασία μίσθωσης κατάλληλου κτιρίου”.

ΠΟΣΓΚΑμεΑ για 2ο ΚΕΔΑΣΥ Β’ Αθήνας

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ με επιστολή της προς τον Περιφερειάρχη Αττικής κο Γιώργο Πατούλη ζητά να δοθεί,  επαρκής λύση στη διαδικασία μίσθωσης κατάλληλου κτιρίου για την οριστική στέγαση του 2ου ΚΕΔΑΣΥ Β’ Αθήνας.

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ ζητά την ολοκλήρωση, χωρίς άλλη χρονοτριβή, της σχετικής διαδικασίας.

Υπενθυμίζουμε πως

όπως αναφέρεται στην έντονη διαμαρτυρία, στην οποία προέβη ο Σύλλογος Εκπαιδευτικού Προσωπικού του 2ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ Β΄Αθήνας, από το χρόνο ίδρυσης της υπηρεσίας και μέχρι στιγμής έχουν γίνει επανειλημμένες προσπάθειες στέγασης, οι οποίες έχουν πέσει στο κενό.

Αυτή τη στιγμή το 2ο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ Β΄Αθήνας λειτουργεί χωρίς να υπάρχει κτίριο στέγασης και αρκείται στη φιλοξενία του προσωπικού σε διάφορους χώρους που “περισσεύουν” σε σχολεία της Β΄ Αθήνας και των λοιπών αποκεντρωμένων υπηρεσιών, όπως ΚΑΠΗ και Πολυιατρεία.

Χώροι ακατάλληλοι για τη διενέργεια αξιολογήσεων και συναντήσεων συμβουλευτικής υποστήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες (ΑΜΕΑ) και των γονέων τους.

ΠΟΣΓΚΑμεΑ για 2ο ΚΕΔΑΣΥ Β’ Αθήνας
Ακολουθεί η επιστολή

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΜΕΛΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ – Ε.Σ.Α.μεΑ.

Αρ. Πρωτ.: 126

Αθήνα, 28/03/2022

ΠΡΟΣ: Περιφερειάρχη Αττικής, κ.Γ.Πατούλη

Κοιν.: (σχ.: πίνακας αποδεκτών)

Θέμα: «Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ ζητά να δοθεί, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, επαρκής λύση, με σαφή ορίζοντα και αποτέλεσμα στην ατελεύτητη διαδικασία μίσθωσης κατάλληλου κτιρίου για την οριστική στέγαση του 2ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Β’ Αθήνας»

Αξιότιμε κύριε Περιφερειάρχη,

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ), ιδρυτικό και ενεργό μέλος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), αποτελεί το δευτεροβάθμιο όργανο του αναπηρικού κινήματος, που εκπροσωπεί τα άτομα με νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο down, εγκεφαλική παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες, τα ανήλικα άτομα με κάθε μορφής αναπηρία και τις οικογένειές τους, μέσω των Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων στην ελληνική επικράτεια, και έχει ως αποστολή της τη διεκδίκηση και προστασία των δικαιωμάτων τους.

Με τις ιδιότητές της αυτές, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ απευθύνει συχνά στις κατά περίπτωση αρμόδιες αρχές της ελληνικής πολιτείας σειρά εγγράφων που αποβλέπουν, μεταξύ άλλων, στην ουσιαστική υποστήριξη και συμπερίληψη, σε κάθε βαθμίδα του εκπαιδευτικού συστήματος, των μαθητών/τριών με αναπηρία, όπως και στην προστασία των δικαιωμάτων τους και την άρση μορφών διάκρισης εις βάρος τους.

Με τον γνώμονα αυτό και εξαιτίας της αργόσυρτης πορείας που διαγραφόταν στο στεγαστικό ζήτημα του 2ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Β’ Αθήνας, απειλώντας κατ’ επέκταση την εύρυθμη εκπλήρωση του σκοπού του στην «υποστήριξη των μαθητών […] για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση και την προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου» (άρθρο 11, Ν.4823/2021), ζητήσαμε στο παρελθόν την παρέμβασή σας (υπ’ αριθμ.πρωτ.: 294/04.06.2020 έγγραφό μας, που επισυνάπτεται), για την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης της εν εξελίξει τότε μισθωτικής διαδικασίας για τη στέγαση του προειρημένου Κέντρου.

Μετά λύπης και δυσφορίας επανερχόμαστε σήμερα

στο ακανθώδες (;) αυτό ζήτημα, πληροφορούμενοι/ες ότι παρά τις συνεχείς οχλήσεις και τα επανειλημμένα αιτήματα των εργαζόμενων, των οικογενειών μαθητών/τριών με αναπηρία και των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων τους στην περιοχή επιρροής του 2ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Β’ Αθήνας, οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας δεν έχουν καταλήξει, δύο χρόνια και πλέον (!), σε οριστικές λύσεις για την επαρκή αντιμετώπιση του στεγαστικού ζητήματος του Κέντρου.

Όπως πολύ πιθανά εικάζετε, είμαστε αναγκασμένοι/ες να διαμαρτυρηθούμε έντονα για την απαράδεκτη αυτή καθυστέρηση και για την ατελεύτητη ταλαιπωρία και κινδύνους που βιώνουν οι μαθητές/τριες με αναπηρία, αποδέκτες των υπηρεσιών του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., οι γονείς και κηδεμόνες τους, το προσωπικό του Κέντρου, από την εξακολούθηση προσφυγής στην «προσωρινή» λύση της αξιοποίησης (3) αιθουσών και υποδομών από το 4ο ΓΕΛ Αγίας Παρασκευής για τη στοιχειώδη λειτουργία του. Υποδομές, που υπολείπονται σημαντικά των λειτουργιών που καλείται να επιτελέσει το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και του διόλου ευκαταφρόνητου μεγέθους του μαθητικού δυναμικού με αναπηρία που εξυπηρετείται σε αυτό, και που αδυνατούν εν τέλει να εγγυηθούν την απαραίτητη αξιολόγηση και υποστήριξή του σε συνθήκες αξιοπρέπειας και ιδιωτικότητας1.

Με τα δεδομένα αυτά,

επόμενο είναι τα όποια ‘ψήγματα κανονικότητας’ ως προς την παροχή των υπηρεσιών του 2ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Β’ Αθήνας, να έχουν ως αποκλειστική αφετηρία τον επαγγελματισμό, τις φιλότιμες προσπάθειες και τις, αναμενόμενα μειούμενες υπό τις περιστάσεις, αντοχές του ανθρώπινου δυναμικού του, αναδεικνύοντας μια ακόμη κραυγαλέα περίπτωση απαξίωσης του έργου του και επιβολής υπέρμετρων περιορισμών στην άσκησή του από την πλευρά της ελληνικής πολιτείας.

Προφανώς, η ατέρμων μετακύλιση του βάρους στους ώμους της πλευράς αυτής σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ούτε ως αποδεκτή, ούτε ως επαρκής λύση, ούτε, ασφαλώς, ως άλλοθι για να συνεχιστεί η ραστώνη και οι καθυστερήσεις της πολιτείας και των εντεταλμένων προς τούτο οργάνων της για την αποτελεσματική διευθέτηση του ζητήματος.

Όπως κατανοείτε,

μπροστά στον μακρύ κατάλογο των προβλημάτων που εξαντλούν χωρίς να εξαντλούνται, ενδεχόμενα υφέρπουσας παθητικής στάσης της περιφερειακής αρχής, ασθενούς βούλησης, κωλυσιεργίας, απραξίας ή οποιουδήποτε άλλου παράγοντα συντελεί στην καθυστέρηση εξεύρεσης λύσης στο ζήτημα της οριστικής στέγασης του 2ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Β’ Αθήνας, δεν επιτρέπουν άλλο περιθώριο ανοχής σε εμάς, τους γονείς και κηδεμόνες των ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες, όπως ισχύει και για την αποδοχή οποιουδήποτε εφησυχασμού σε παραδοσιακά θετικές, αλλά συνήθως χωρίς αντίκρισμα, διαβεβαιώσεις.

Για τους λόγους αυτούς και με δεδομένο πως η μόνιμη κτιριακή κάλυψη συνιστά την αυτονόητα αποκλειστική λύση που θα επιτρέψει την απρόσκοπτη λειτουργία του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. σε βάθος χρόνου και θα εγγυηθεί, μεταξύ άλλων, τη βέλτιστη προστασία του δικαιώματος των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην ισότιμη, με τον υπόλοιπο μαθητικό πληθυσμό στην περιοχή επιρροής, πρόσβαση στην εκπαίδευση και υποστήριξη της ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου, επανερχόμαστε στο αίτημά μας για την ολοκλήρωση, ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΗ ΧΡΟΝΟΤΡΙΒΗ, της διαδικασίας μίσθωσης κατάλληλου χώρου στέγασης του 2ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Β’ Αθήνας.

Σε κάθε περίπτωση, επιθυμούμε να πληροφορηθούμε για τον σχεδιασμό και τα χρονοδιαγράμματα που η Περιφέρεια Αττικής σκοπεί να υλοποιήσει, προκειμένου να καταστεί εφικτή η κατάλληλη κτιριακή κάλυψη για τη στέγαση του συγκεκριμένου Κέντρου και, για τη διεξοδικότερη συζήτηση του θέματος αυτού, ζητάμε τον ορισμό συνάντησης με αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας μας.

Κύριε Περιφερειάρχη,

Διανύουμε ένα και πλέον έτος μετά τη δέσμευση της ελληνικής πολιτείας για την υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, στο πλαίσιο του οποίου, μεταξύ άλλων, η προβλεπόμενη ενδυνάμωση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο για τον περιορισμό της σχολικής διαρροής και του αποκλεισμού των μαθητών/τριών με αναπηρία από τις εκπαιδευτικές διαδικασίες.

Τούτου δοθέντος, θεωρούμε ότι η ελάχιστη περαιτέρω στασιμότητα στο χρονίζον πλέον ζήτημα της εξασφάλισης των απαραίτητων υποδομών και συνθηκών για το φάσμα της εκπαιδευτικής υποστήριξης του ωφελούμενου μαθητικού πληθυσμού του 2ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Β’ Αθήνας, απέχει παρασάγγας από τις προτεραιότητες της θεσμικής πραγματικότητας, εκτός αν αυτές ατυχώς ερμηνεύονται ως ‘στείρος φορμαλισμός’ από τις πλευρές που καλούνται να υπηρετήσουν την πραγμάτωσή τους.

Διατηρώντας την πεποίθηση πως για να τύχουν εφαρμογής οι αρχές της ισότητας και της μη διάκρισης των μαθητών/τριών με αναπηρία στην πράξη, ο οποιοσδήποτε σχετικός σχεδιασμός και προγραμματισμός οφείλει να συμπεριλαμβάνει τις ανάγκες τους ως βασική προτεραιότητα, προσβλέπουμε στην ταχεία ανταπόκρισή σας στο ζήτημα που τέθηκε στην προσοχή σας με το παρόν.

1 Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν περιέλθει στη διάθεση της Ομοσπονδίας από έγγραφο του προσωπικού του 2ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Β’ Αθήνας, την τρέχουσα σχολική χρονιά, διενεργούνται τουλάχιστον 210 αξιολογήσεις μαθητών/τριών εβδομαδιαίως, πλέον λοιπές συναντήσεις που, αδυνατώντας προφανώς να εξυπηρετηθούν από τις παρεχόμενες αίθουσες, επιβάλλουν εσχάτως εναλλακτικές λύσεις αξιοποίησης διάφορων «χώρων φιλοξενίας» σε σχολεία, αίθουσες του Δήμου Αγίας Παρασκευής και όμορων δήμων, οι οποίοι λογίζονται ως ακατάλληλοι για τη διενέργεια ατομικών, ιδιαιτέρως ευαίσθητων και σύνθετων αξιολογικών διαδικασιών, διερεύνησης των ψυχοκοινωνικών και εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών/τριών και της συμβουλευτικής υποστήριξης των ίδιων και των γονέων τους.

Με εκτίμηση,

Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                  Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΟΣΧΟΛΙΟΣ                     ΦΩΤΕΙΝΗ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ

Δείτε σχετικά

2ο ΚΕΔΑΣΥ Β΄Αθήνας-Ψήφισμα: “Δεν αντέχουμε άλλο”-Διαμαρτυρία για το άλυτο πρόβλημα στέγασης 

Δείτε ακόμη

Σελφ τεστ-προμήθεια 3 από Τετάρτη 30.03-Διενέργεια ενός, 24 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο την Τρίτη

Γνωματεύσεις ΚΕΔΑΣΥ-αξιολογικές εκθέσεις: Επισημάνσεις σχετικά με την έκδοση και την ισχύ τους 

Εγκύκλιος: Διερεύνηση αναγκών από ΚΕΔΑΣΥ παιδιών και προ του έτους πρώτης εγγραφής σε νηπιαγωγείο 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση