Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ προς ΕΟΔΥ: Διενέργεια τεστ κορονοϊού σε προσωπικό και μαθητές/τριες ΣΜΕΑΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ προς ΕΟΔΥ: Να ενδυναμωθεί η παρεχόμενη προστασία έναντι κορονοϊού στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, τουλάχιστον στο προσεχές διάστημα.

ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ προς ΕΟΔΥ

Επιστολή απέστειλε η ΠΟΣΓΚΑμεΑ προς τον Πρόεδρο του ΕΟΔΥ, κο Π. Αρκουμανέα,  με την οποία ζητά τη συνδρομή του ΕΟΔΥ στην ενδυνάμωση της παρεχόμενης προστασίας στις ΣΜΕΑΕ και τη διενέργεια, με μέριμνα των υγειονομικών αρχών και χωρίς οικονομική επιβάρυνση των εξεταζόμενων προσώπων, ανά εβδομάδα, δειγματοληπτικών ελέγχων μοριακής ανίχνευσης του ιού SARS-CoV-2 (RT – PCR), για το προσωπικό των ΣΜΕΑΕ και τους/τις μαθητές/τριες με αναπηρία, κατόπιν συναίνεσης των γονέων και κηδεμόνων τους, στη δεύτερη των περιπτώσεων.

Επίσης η ΠΟΣΓΚΑμεΑ,

αναφερόμενη στην μη αναστολή λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ επισημαίνει πως:

“Ορθώς αποφασίστηκε, από το Υπουργείο Παιδείας η αδιάλειπτη και δια ζώσης λειτουργία των ΣΜΕΑΕ, ύστερα από τα μηνύματα που συλλέχθηκαν, την περασμένη άνοιξη, ως προς την υποβάθμιση της προόδου σε επίπεδο γνωστικό, ψυχοσυναισθηματικό, κινητικότητας και σε επίπεδο κοινωνικών δεξιοτήτων και ειδικής εκπαιδευτικής αποκατάστασης των μαθητών/τριών με αναπηρία, από την αιφνίδια και για σημαντικό χρονικό διάστημα αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών αυτών μονάδων”.

Η επιστολή
ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ προς ΕΟΔΥ

ΠΡΟΣ:    Πρόεδρο ΕΟΔΥ, κ. Π. Αρκουμανέα    

ΚΟΙΝ:

– Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ.Ν.Κεραμέως

– Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ.Σ.Ζαχαράκη

– Υφυπουργός Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, κ.Δ.Μ.Μιχαηλίδου

– ΕΣΑμεΑ

– Φορείς – Μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ

ΘΕΜΑ: «Ενδυνάμωση της παρεχόμενης προστασίας έναντι της διάδοσης του ιού SARS-CoV-2 στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης»   

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ) αποτελεί το δευτεροβάθμιο όργανο του αναπηρικού κινήματος που εκπροσωπεί τα άτομα με νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο down, εγκεφαλική παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες, τα ανήλικα άτομα με κάθε μορφής αναπηρία και τις οικογένειές τους, μέσω των Σωματείων Γονέων – Κηδεμόνων στην ελληνική επικράτεια, έχοντας ως αποστολή τη διεκδίκηση και προστασία των δικαιωμάτων τους.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης του κορωνοϊού SARS-CoV-2,

η ΠΟΣΓΚΑμεΑ παρακολουθεί αδιάλειπτα την εξέλιξη της εξαιρετικής κατάστασης που βιώνουν οι πολίτες της χώρας, πρωτίστως η κατηγορία του ως άνω πληθυσμού που εκπροσωπεί, ο οποίος είναι εύλογα αντιληπτό ότι χαρακτηρίζεται από διακριτό βαθμό ευαλωτότητας στα ενίοτε μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης που υπαγορεύονται, παρεμβαίνοντας, όπου απαιτείται, για τα θέματα που τίθενται υπόψη της, με συγκεκριμένες προτάσεις και επισημάνσεις προς τις αρμόδιες αρχές της ελληνικής πολιτείας.

Σκοπός των παρεμβάσεών μας,

δεν είναι άλλος από την προσέγγιση της καθ’ όλα επιθυμητής αποτελεσματικότητας των κυβερνητικών μέτρων, με τρόπο που να μην αναδεικνύει μη αναστρέψιμα αρνητικά επακόλουθα για την ψυχοκοινωνική κατάσταση και σωματική υγεία των ατόμων αυτών, ούτε να καταστρατηγεί τα θεμελιώδη δικαιώματά τους, υπό τους όποιους αυτονόητους περιορισμούς τα δικαιώματα αυτά ασκούνται στο πλαίσιο μιας «νέας κανονικότητας» που συνεχώς (επανα)διαμορφώνεται.

Με το παρόν έγγραφο, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ:
(α) λαμβάνοντας υπόψη

την κρισιμότητα της κατάστασης που έχει προκληθεί λόγω της έξαρσης του κρουσμάτων της λοίμωξης Covid-19 το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας, με συνακόλουθη την αυτονόητη ανάγκη λήψης σειράς μέτρων κλιμακούμενης αυστηρότητας,

(β) διατηρώντας ως δεδομένο

το γεγονός πως η δια ζώσης λειτουργία των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ):

(βι) ορθώς αποφασίστηκε,

από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από τα μηνύματα που συλλέχθηκαν, την περασμένη άνοιξη, ως προς την υποβάθμιση της προόδου σε επίπεδο γνωστικό, ψυχοσυναισθηματικό, κινητικότητας και σε επίπεδο κοινωνικών δεξιοτήτων και ειδικής εκπαιδευτικής αποκατάστασης των μαθητών/τριών με αναπηρία, από την αιφνίδια και για σημαντικό χρονικό διάστημα αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών αυτών μονάδων, υπέρ της αδιάλειπτης και δια ζώσης λειτουργίας των οποίων, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ έχει τοποθετηθεί από την πρώτη στιγμή του σχεδιασμού των μέτρων για τη σταδιακή επιστροφή σε ρυθμούς κανονικότητας,

(βιι) συνεχίζεται,

και στην παρούσα φάση διαχείρισης της πανδημικής κρίσης, με την απαρέγκλιτη τήρηση όλων των ενδεικνυόμενων, από τον ΕΟΔΥ, μέτρων για την προστασία και την ασφάλεια των φυσικών προσώπων, που προβλέπονται για τις σχολικές αυτές δομές,

(γ) δηλώνοντας την εμπιστοσύνη της,

ως προς την επιτευξιμότητα και επίτευξη της παραπάνω ‘συμμόρφωσης’, στην υπεύθυνη συμβολή και σύμπραξη των διαφόρων ειδικοτήτων προσωπικού που εξυπηρετούν τους σκοπούς των ΣΜΕΑΕ και την, εκ των προτέρων γνωστή, ιδιαίτερη φύση των αναγκών των μαθητών/τριών με αναπηρία,

(δ) διερμηνεύοντας τα αισθήματα και τη βούληση

της πλειοψηφίας των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριών με αναπηρία για την, κατά το μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, μείωση των πηγών και παραγόντων μολυσματικών κινδύνων από τη λοίμωξη Covid-19 που δυνητικά εντοπίζονται στα εκπαιδευτικά πλαίσια φοίτησης των παιδιών τους, όπως ισχύει και για κάθε χώρο κοινωνικής δραστηριότητας, και

(ε) σταθμίζοντας

την ανάγκη ενίσχυσης της προστασίας της υγείας τόσο των μαθητών/τριών με αναπηρία και των μελών των οικογενειών τους, όσο και των εργαζόμενων (εκπαιδευτικού, ειδικού βοηθητικού και λοιπού προσωπικού) στις ΣΜΕΑΕ,

απευθύνεται σε εσάς

προκειμένου να ζητήσει τη συνδρομή του ΕΟΔΥ στην ενδυνάμωση της παρεχόμενης προστασίας στα ειδικά αυτά εκπαιδευτικά πλαίσια, τουλάχιστον στο προσεχές διάστημα.

Προς τούτο,

ζητάμε τη διενέργεια, με μέριμνα των υγειονομικών αρχών και χωρίς οικονομική επιβάρυνση των εξεταζόμενων προσώπων, ανά εβδομάδα, δειγματοληπτικών ελέγχων μοριακής ανίχνευσης του ιού SARS-CoV-2 (RT – PCR), για το προσωπικό των ΣΜΕΑΕ και τους/τις μαθητές/τριες με αναπηρία, κατόπιν συναίνεσης των γονέων και κηδεμόνων τους, στη δεύτερη των περιπτώσεων.

Φρονούμε πως η συγκεκριμένη πρόβλεψη είναι εύλογη

και απόλυτα συνεπής με τις απαιτήσεις της τρέχουσας πραγματικότητας, όπως διαμορφώνεται από τα επιδημιολογικά δεδομένα, κινείται δε σύστοιχα προς τις αποφάσεις και προϋποθέσεις που ισχύουν για τη λειτουργία, έως το τέλος του μήνα, των δομών – αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων – που παρέχουν υπηρεσίες ανοικτής φροντίδας σε άτομα με αναπηρία (ΚΔΑΠμεΑ, Κ.Δ.-Η.Φ. ΑμεΑ), υπηρετώντας, προφανώς, παρεμφερές σκεπτικό και στόχους.

Σε κάθε περίπτωση,

στο διάστημα που έπεται, εξυπακούεται πως παραμένει θεμιτή και επιθυμητά αναμενόμενη, από την πλευρά των υγειονομικών αρχών και της πολιτικής προστασίας, η διατήρηση υψηλής εγρήγορσης για την εποπτεία εφαρμογής των έκτακτων μέτρων αλλά και των μηχανισμών αντίδρασης στην περίπτωση εντοπισμού κρούσματος συμβατού με λοίμωξη Covid-19, εντός των σχολικών αυτών μονάδων.

Κύριε Πρόεδρε,

Είναι σαφές πως, σήμερα, τόσο η δημόσια διοίκηση, όσο και η κοινωνία στο σύνολό της, βρίσκονται αντιμέτωπες με μια ακόμη κρίσιμη δοκιμασία, έναντι της οποίας δεν είναι επιτρεπτά τα περιθώρια ανεπαρκούς αντίδρασης, από καμία πλευρά.

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ,

συνεπής στον θεσμικό της ρόλο, την αποστολή και τις αξίες της, στηρίζει κάθε προσπάθεια για τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας και την αποφυγή δυσμενέστερων εξελίξεων από τη διασπορά του ιού SARS-CoV-2, έχοντας ως γνώμονα, η παρεχόμενη προστασία και ασφάλεια για τα άτομα με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες, τις οικογένειές τους, το κοινωνικό σύνολο εν γένει, να είναι εξίσου πρόσφορη και αποτελεσματική.

Με την προσδοκία ότι θα ανταποκριθείτε στο αίτημά μας, αναμένουμε τις ενέργειές σας.

Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ιωάννης Μοσχολιός

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Φωτεινή Ζαφειροπούλου

Δείτε σχετικά

ΕΝΕΛΕΑ για ειδικά σχολεία: Aνάγκη λήψης άμεσων μέτρων-Επρεπε ήδη να έχουν ληφθεί
ΠΟΣΕΕΠΕΑ-Ειδικά σχολεία: Ψήφισμα για την μη αναστολή λειτουργίας τους
ΔΟΕ-Κλείσιμο σχολείων: Ομολογία αποτυχίας των μέτρων-Ορθά παραμένουν ανοικτά τα ειδικά

Πριν φύγετε

Παραμονή εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ στις περιοχές υπηρέτησής τους | Εγγραφο
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. Karaxry σε

    Λοιπόν. Ξεκίνησα από εχθές 24/11 να βρω ή έστω να με κατευθύνουν με ποιον τρόπο θα μπορούσαμε ως δομή ΣΜΕΑ να πραγματοποιηθεί τόσο σε μαθητές όσο και στο προσωπικό της σχολικής μονάδας το rapid rest από το αρμόδιο συνεργείο.Τιποτα .
    Σήμερα 25/11 συνέχισα ακάθεκτη προς κάθε κατεύθυνση που με παρέπεμπαν στον εοδυ και η απάντηση μετά από τα πολλά και ο καθένας δήλωνε μετά από αρκετή ώρα αναμονής στο τηλέφωνο ως αναρμόδιοι. Τελικά κατά τη μια το μεσημέρι η ευγενική κυρία μου είπε ακατόρθωτο… Και λέω εγώ τώρα: στις δομές των δήμων (ΚΔΑΠ κτλ) , στα ιδιωτικά κέντρα για ΑΜΕΑ γιατί το θεωρούν κατορθωτό?

Γράψτε μία απάντηση