“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ: Τι ζητά από την Υπ. Παιδείας για τα παιδιά – μαθητές με αναπηρίες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ: Τι ζητά από την Υπουργό Παιδείας για να μπορέσουν να μπουν στις τάξεις τους για τη νέα σχολική χρονιά τα παιδιά – μαθητές με αναπηρίες.

ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ

Τα προβλήματα, τις παθογένειες, τις ελλείψεις και τις αδυναμίες του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος των παιδιών — ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες, επισημαίνει με επιστολή της η ΠΟΣΓΚΑμεΑ, προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρίες (ΠΟΣΓΚΑμεΑ), σύμφωνα με την επιστολή της, εκπροσωπεί σε πανελλαδικό επίπεδο

  • Τα άτομα με Αυτισμό,
  • Νοητική Αναπηρία,
  • Σύνδρομο Down και
  • Ανήλικα άτομα με αισθητηριακές αναπηρίες, Εγκεφαλική Παράλυση, καθώς και
  • Ανήλικα άτομα με κάθε μορφής βαριά αναπηρία.

Μέσω 200 και πλέον συλλόγων μελών της που έχουν δημιουργηθεί σε όλη την Ελλάδα και έχουν μέλη τους χιλιάδες οικογένειες με τις προαναφερθείσες αναπηρίες.

Τι επισημαίνει η ΠΟΣΓΚΑμεΑ

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ στην επιστολή της η οποία έχει και την μορφή συγχαρητήριας επιστολή για την ανάληψη των καθηκόντων της νέας Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, αναφέρει πως:

«Αγωνιζόμαστε με μοναδικό στόχο να εξασφαλιστεί για τα παιδιά μας ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, που θα τους διασφαλίζει το δικαίωμα της ανεμπόδιστης πρόσβασης στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση όλων των βαθμίδων, δικαίωμα συνταγματικά κατοχυρωμένο, το οποίο προβλέπεται και στη Διεθνή Σύμβαση των Ατόμων με Αναπηρία».

Δυσκολίες για μαθητές με αναπηρία

Και επισημαίνει πως κάθε χρόνο οι μαθητές με αναπηρία και οι οικογένειές τους έρχονται αντιμέτωποι με κάθε είδους δυσκολία λόγω:

  • Της υποχρηματοδότησης της ειδικής εκπαίδευσης,
  • Της υποστελέχωσης των ΣΜΕΑΕ-Τμημάτων Ένταξης-Παράλληλης Στήριξης, τόσο σε εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, όσο και σε ειδικό βοηθητικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (δομές για τις οποίες είναι απολύτως απαραίτητη η αξιολόγηση και ο επανασχεδιασμός τους),
  • Της παντελούς έλλειψης δομών πρώιμης παρέμβασης-εκπαίδευσης,
  • Του ανεπαρκούς και προβληματικού συστήματος μεταφοράς των μαθητών με αναπηρία, της μη ύπαρξης αναλυτικών προγραμμάτων εκπαίδευσης των ΑμεΑ,
  • Της ανεπάρκειας και της ακαταλληλότητας κτιριακών υποδομών σχολικών μονάδων ειδικής και γενικής εκπαίδευσης για τη φοίτηση μαθητών με αναπηρία και της έλλειψης εποπτικού υλικού και υλικοτεχνικής υποδομής στις μονάδες αυτές.

Το κουδούνι να χτυπήσει την ίδια μέρα για τους μαθητές με αναπηρία

Ομως επειδή επιθυμία όλων είναι για τη φετινή χρονιά να μην είναι μια ακόμη χρονιά που το κουδούνι του σχολείου δεν θα χτυπήσει την ίδια ημέρα για τους μαθητές με αναπηρία με τους μαθητές χωρίς αναπηρία…

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ καλεί την Υπουργό Παιδείας να παρέμβει:

  • Για την άμεση και επαρκή στελέχωση με εκπαιδευτικό και λοιπό βοηθητικό προσωπικό.
  • Για την υλικοτεχνική υποδομή.
  • Για τους εκπαιδευτικούς Π.Σ. και Τ.Ε. στη Γενική Εκπαίδευση για τους μαθητές με αναπηρίες.
  • Για το σύστημα μεταφοράς των μαθητών με αναπηρίες,
  • Για την επίλυση λειτουργικών προβλημάτων των νέων δομών των ΚΕΣΥ και ΠΕΚΕΣ.

Ωστε εν τέλει τα παιδιά μαθητές με αναπηρίες την Τετάρτη 11 Σεπτέμβρη 2019 να μπορέσουν να μπουν στις τάξεις τους για τη νέα σχολική χρονιά.

Δείτε ολόκληρη την επιστολή ΠΟΣΓΚΑμεΑ

Δείτε ακόμη:

Προθεσμίες που τρέχουν για Θέσεις Εργασίας – Αποσπάσεις – Επιμορφώσεις

ΠΔΕ και Υπουργείο Παιδείας: Τα ποσά που προβλέπονται για το 2019, έως 2023

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Γράψτε μία απάντηση