Δευτέρα, 14 Ιουνίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ποσοστό εισαγωγής μαθητών που χάνουν τους γονείς τους κατά την πανδημία: Τροπολογία στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ποσοστό εισαγωγής μαθητών που χάνουν τους γονείς τους κατά την περίοδο της πανδημίας: Κατατέθηκε Τροπολογία στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών.

Ποσοστό εισαγωγής μαθητών

Τροπολογία από Bουλευτές ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ για το ποσοστό εισαγωγής μαθητών /μαθητριών που χάνουν τους γονείς τους κατά την περίοδο της πανδημίας, κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο “Εκλογή Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών”.

Με την προτεινόμενη ρύθμιση

προβλέπεται ένα μέγιστο ποσοστό, το οποίο συγκεκριμενοποιείται κάθε φορά με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, καθ’ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών για τους μαθητές / μαθήτριες και απόφοιτους που έχασαν τους γονείς/γονέα τους από οποιαδήποτε αιτία κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.

Αναλυτικά
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Εκλογή Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών»

Θέμα: «Ποσοστό εισαγωγής μαθητών /μαθητριών που χάνουν τους γονείς τους κατά την περίοδο της πανδημίας»
Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται ένα μέγιστο ποσοστό, το οποίο συγκεκριμενοποιείται κάθε φορά με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, καθ’ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών για τους μαθητές / μαθήτριες και απόφοιτους που έχασαν τους γονείς/γονέα τους από οποιαδήποτε αιτία κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.

Ο υποστηρικτικός ρόλος των γονέων προκειμένου τα παιδιά να αντεπεξέλθουν στην παρούσα συνθήκη της υγειονομικής κρίσης είναι αναμφίβολος,  και επιφορτίζεται ιδιαίτερα κατά την περίοδο προετοιμασίας των πανελλαδικών εξετάσεων, η οποία είναι μια πολυσύνθετη και στρεσογόνος περίοδος που επηρεάζει ψυχικά και σωματικά τον / την υποψήφιο.

Ακολούθως, είναι απολύτως αναγκαία η παρούσα ρύθμιση για τους υποψηφίους εκείνους που βρίσκονται σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση κατά την περίοδο της πανδημίας λόγω της επίπονης συναισθηματικής κατάστασή τους, καθώς έχασαν γονέα ή γονείς.

Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ
Άρθρο ….

1. Οι μαθητές και μαθήτριες της β’ και της γ΄ τάξης και οι απόφοιτοι / απόφοιτες των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ, των οποίων οι γονείς ή ο γονέας αποβιώνουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, εισάγονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών.

Το δικαίωμα αυτό ισχύει μόνο για όσους / όσες υποβάλλουν αίτηση – δήλωση και συμμετέχουν στις πρώτες μετά την απώλεια του/των γονέα/ων πανελλαδικές εξετάσεις της τακτικής εξεταστικής περιόδου ή στις πανελλαδικές εξετάσεις κατά τη διάρκεια των οποίων συνέβη η απώλεια και αφορά στην εισαγωγή κατά το οικείο ακαδημαϊκό έτος.

Κατ’ εξαίρεση για τους μαθητές και μαθήτριες της γ΄ τάξης του σχολικού έτους 2019-2020  των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ το δικαίωμα αυτό ισχύει μόνο εφόσον υποβάλλουν αίτηση – δήλωση και συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις της τακτικής εξεταστικής περιόδου ή στις πανελλαδικές εξετάσεις του τρέχοντος σχολικού έτους.

2. Για την εφαρμογή του παρόντος απαιτείται κάθε φορά η έκδοση σχετικής απόφασης του/της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, με την οποία καθορίζονται το ειδικό ποσοστό, το οποίο αποδίδεται βάσει του αριθμού των υποψηφίων των οποίων οι γονείς ή ο γονέας αποβίωσαν σε σχέση με τους συμμετέχοντες στις πανελλαδικές εξετάσεις ανά κατηγορία λυκείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ημερήσιο, εσπερινό) και το οποίο δεν υπερβαίνει ανά κατηγορία το δύο τοις εκατό (2%), η δυνατότητα υπαγωγής στο ειδικό ποσοστό, τυχόν ειδικότερες προϋποθέσεις για την επιλογή, τα αντίστοιχα δικαιολογητικά, η διαδικασία επιλογής, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

Σε κάθε περίπτωση προϋπόθεση για την επιλογή είναι οι υποψήφιοι / υποψήφιες να έχουν επιτύχει συνολικό αριθμό μορίων τουλάχιστον ίσο του εβδομήντα τοις εκατό (70%) του αριθμού των μορίων που πέτυχε ο τελευταίος επιτυχών /η τελευταία επιτυχούσα της κατηγορίας τους στη συγκεκριμένη Σχολή ή Τμήμα κατά το ίδιο ακαδημαϊκό έτος.

Αθήνα, 31/05/2021

Οι προτείνοντες Βουλευτές

Φίλης Νίκος

Τζούφη Μερόπη

Βαρεμένος Γιώργος

Δείτε επίσης

Η ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ ζητά απαντήσεις από τον Υφ. Παιδείας Α. Συρίγο για την κάλυψη των θέσεων στις Πανελλαδικές
Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια-Πανελλαδικές ΓΕΛ: Τροποποίηση Απόφασης | ΦΕΚ
Υγειονομικό Πρωτόκολλο Πανελλαδικών: Οδηγίες για ασφαλή διεξαγωγή-Μέτρα προστασίας και self-test
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση