Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πότε ανατίθεται διοικητικό έργο στους εκπαιδευτικούς για συμπλήρωση ωραρίου | Εγγραφο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πότε ανατίθεται διοικητικό έργο στους εκπαιδευτικούς για συμπλήρωση ωραρίου: Εγγραφο του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΑΙΘΑ κου Ιωάννη Κατσαρού.

Πότε ανατίθεται διοικητικό έργο στους εκπαιδευτικούς

Εγγραφο, υπ. αριθμ. πρωτ. 102642/Ε2/18-9-2023, για την ανάθεση διοικητικού έργου σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου, απέστειλε στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Γ.Γ. ΥΠΑΙΘΑ κος Ιωάννης Κατσαρός.

Σύμφωνα με το έγγραφο η δυνατότητα ανάθεσης διοικητικού έργου στους εκπαιδευτικούς εξετάζεται μόνο αφού εξαντληθεί κάθε δυνατότητα συμπλήρωσης του υποχρεωτικού ωραρίου με διδακτικό έργο σε σχολική μονάδα (για τις κοινές ειδικότητες ακόμα και στην άλλη βαθμίδα).

Δείτε σε μορφή pdf το έγγραφο ΕΔΩ

__________________________________________________

Δείτε το περιεχόμενο του εγγράφου

ΘΕΜΑ: Ανάθεση διοικητικού έργου σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου.

 Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6 στην παράγραφο 1 του άρθρου 25 του ν. 4203/2013 (235 Α΄), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθ. 33 του ν. 4386/2016 και τροποποιήθηκε με το άρθ. 46 του ν. 4415/2016 και την παρ. 8 του άρθ. 10 του ν. 4452/2017:

«6. α) Οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο μπορούν να απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου

αα) σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας ή πρόσθετης διδακτικής στήριξης, στο σχολείο που υπηρετούν ή σε όμορο αυτού,

ββ) σε γραμματειακή υποστήριξη στο σχολείο όπου υπηρετούν ή σε όμορο αυτού και

γγ) σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υπηρετούν. Προϋπόθεση της σχετικής ανάθεσης για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου αποτελεί η έγγραφη βεβαίωση από τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που κοινοποιείται στον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με την οποία βεβαιώνεται ότι έχουν καλυφθεί πλήρως οι ανάγκες σε διδακτικό ωράριο, για τις αντίστοιχες ειδικότητες, στα σχολεία που υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί ή σε σχολεία της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Η απασχόληση για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών καθορίζεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΔΕ, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις κείμενες διατάξεις περί τοποθετήσεων εκπαιδευτικών μετά την πλήρη κάλυψη των αναγκών σε διδακτικό ωράριο στο σχολείο που υπηρετούν ή σε άλλο σχολείο της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Η απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης περί συμπλήρωσης του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών εγκρίνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Με ευθύνη των οικείων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης η ανωτέρω διαδικασία ανάθεσης και έγκρισης για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών ολοκληρώνεται υποχρεωτικά εντός του Σεπτεμβρίου εκάστου διδακτικού έτους.

Ειδικότερα, για το σύνολο των κοινών ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ16, ΠΕ19/20, ΠΕ32) βεβαιώνεται επιπλέον εγγράφως από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης προς τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ότι έχουν καλυφθεί πλήρως οι ανάγκες σε διδακτικό ωράριο για κάθε μία από τις αντίστοιχες ειδικότητες στις σχολικές μονάδες της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Η συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται σε σχολικές μονάδες και των δύο (2) βαθμίδων εκπαίδευσης, με προτεραιότητα στη βαθμίδα στην οποία ανήκει ο εκπαιδευτικός.

Η κατανομή και η ανωτέρω συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζονται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από γνώμη των ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ που συνέρχονται για το θέμα αυτό σε κοινή συνεδρίαση.

Η συνεδρίαση αυτή πραγματοποιείται:

α) με ευθύνη του αρμόδιου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος ορίζει και τον Πρόεδρο αυτής, και

β) υποχρεωτικά εντός του πρώτου δεκαημέρου του Σεπτεμβρίου εκάστου διδακτικού έτους, και επιπλέον οποτεδήποτε κριθεί αναγκαίο από τον αρμόδιο Περιφερειακό Διευθυντή ή οποτεδήποτε υποβληθεί σχετική αίτηση και από τους δύο (2) Διευθυντές Εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας) της ίδιας περιοχής μετάθεσης».

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, η δυνατότητα ανάθεσης διοικητικού έργου στους εκπαιδευτικούς εξετάζεται μόνο αφού εξαντληθεί κάθε δυνατότητα συμπλήρωσης του υποχρεωτικού ωραρίου με διδακτικό έργο σε σχολική μονάδα (για τις κοινές ειδικότητες ακόμα και στην άλλη βαθμίδα).

Η διάθεση πλεονάζοντος εκπαιδευτικού σε άλλη σχολική μονάδα ή σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης λαμβάνεται υπόψη ως προς τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης του εκπαιδευτικού, αρκεί στην εν λόγω περιοχή μετάθεσης να μην δημιουργούνται λειτουργικά κενά για την κάλυψη των οποίων προσλαμβάνονται αναπληρωτές, καθώς σύμφωνα με το υπ’ αριθ. 105756/Δ1/13-9-2012 έγγραφο ΥΠΑΙΘΑ «δε νοείται μετακίνηση εκπαιδευτικού για υπηρεσιακές ανάγκες, όταν δημιουργείται κενό στη θέση που υπηρετεί, για την κάλυψη της οποίας κληθεί να τοποθετηθεί άλλος εκπαιδευτικός». Επισημαίνουμε ότι σε περίπτωση που προκύψει λειτουργικό κενό στον ίδιο κλάδο/ειδικότητα, ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να διατεθεί για την κάλυψη του κενού αυτού.

 Ως εκ τούτου, στο προοίμιο των αποφάσεων για τη διάθεση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να περιλαμβάνεται το ανωτέρω έγγραφο και στο διατακτικό τους να γίνεται αναφορά στην ως άνω προϋπόθεση σχετικά με τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης, ώστε να ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί.

Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι έχει αναρτηθεί, μεταξύ άλλων, και η αποτύπωση της σχετικής διαδικασίας στο Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών (Α/θμια και Β/θμια).

Δείτε επίσης

Mείωση ωραρίου εκπαιδευτικών: Ποιες είναι οι αναγνωρισμένες εκπαιδευτικές προϋπηρεσίες που οδηγούν στη μείωση

Ωράριο εκπαιδευτικών 8.00-14.00: Σχετικά με το αν είναι υποχρεωτικό ή όχι 

Ωράριο μόνιμων και αναπληρωτών εκπ/κών-ΕΕΠ/ΕΒΠ σε Νηπ/γεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-Ειδικά-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ 

Καθηκοντολόγια εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Τ.Ε-Δ/ντων-Συμβ. Εκπ/σης-Συλλ. διδ/ντων 

Λειτουργία Τμημάτων Ενταξης στις Σχολικές Μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης | Οδηγός

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση