Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πράξη μονιμοποίησης και υπηρεσιακές μεταβολές: Aποσπάσεις, Mεταθέσεις, Mετατάξεις | Επισημάνσεις

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πράξη μονιμοποίησης και υπηρεσιακές μεταβολές: Aποσπάσεις, Mεταθέσεις, Mετατάξεις – Επισημάνσεις του Αιρετού ΚΥΣΔΕ Θ. Κατσωνόπουλου.

Πράξη μονιμοποίησης και υπηρεσιακές μεταβολές

“Η μη μονιμοποίηση  δεν αποτέλεσε και δεν αποτελεί τυπικό κώλυμα για καμία υπηρεσιακή μεταβολή, απόσπαση, μετάθεση, μετάταξη και δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να αποτελεί κώλυμα και για την μετάταξη εκπαιδευτικών μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας, αναφέρει μεταξύ άλλων ο Αιρετός ΚΥΣΔΕ Θοδωρής Κατσωνόπουλος σε ενημερωτικό σημείωμα που κοινοποίησε με θέμα την πράξη μονιμοποίησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών σε σχέση με τις υπηρεσιακές μεταβολές, όπως αποσπάσεις, μεταθέσεις, μετατάξεις.

Ακολουθούν οι επισημάνσεις του Αιρετού  

Πράξη μονιμοποίησης και υπηρεσιακές μεταβολές

Αναφέρομαι σε ένα ζήτημα που όσον αφορά τις αποσπάσεις, μεταθέσεις, μετατάξεις σε κλάδο της ΔΕ  είναι ξεκάθαρο, αν και καλλιεργήθηκε/καλλιεργείται τεχνηέντως μια αμφιβολία στους/στις νεοδιοριζόμενους/ες κυρίως συναδέλφους/ισσές μας για το αν δικαιούνται/δικαιούνταν να κάνουν αίτηση απόσπασης, μετάθεσης, μετάταξης σε κλάδο της ΔΕ, όμως αναφορικά με τις μετατάξεις μέσω ΕΣΚ τα πράγματα δεν ήταν και δεν είναι τόσο ξεκάθαρα.

Ας δούμε τι ισχύει σχετικά με τη δυνατότητα ή μη ολοκλήρωσης μετάταξης εκπαιδευτικών, των οποίων δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία μονιμοποίησης.

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 4 του Ν. 4440/2026, όπως ισχύουν: «2. Προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των υπαλλήλων στο ΕΣΚ είναι: α) Η συμπλήρωση διετίας από τον διορισμό ή, εφόσον ο διορισμός έγινε με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, η συμπλήρωση του προβλεπόμενου χρόνου παραμονής. … .».

Σύμφωνα με τη γραμματική διατύπωση της διάταξης περί προϋποθέσεων («συμπλήρωση διετίας από τον διορισμό»), δεν προβλέπεται ως απαιτούμενη προϋπόθεση η μονιμοποίηση του υπαλλήλου, την οποία, όπου απαιτείται, ο νομοθέτης την προβλέπει ρητώς (ενδεικτικά αναφέρεται η παρ. 1 του άρ. 98 του Υπαλληλικού Κώδικα, Ν. 3528/2007, όπως ισχύει, σύμφωνα με την οποία «1. Οι υπάλληλοι, που έχουν πριν  από τον διορισμό τους χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, εντάσσονται μετά τη μονιμοποίησή τους μέχρι και τον αμέσως προηγούμενο του καταληκτικού βαθμό, με συνυπολογισμό πλεονάζοντος χρόνου στον βαθμό αυτό, ύστερα από ουσιαστική κρίση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Η ένταξη ανατρέχει στον χρόνο κρίσης του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου».

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 3 του Ν. 4440/2026 (ΦΕΚ 78 Α΄): «… Οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δύναται να μεταταγούν ή να αποσπαστούν σε φορείς της παραγράφου 1 μόνο μέσω του ΕΣΚ, τηρουμένων των ισχυουσών διατάξεων για την αποδέσμευσή τους από την άσκηση εκπαιδευτικών καθηκόντων».

Η μη μονιμοποίηση  δεν αποτέλεσε και δεν αποτελεί τυπικό κώλυμα για καμία υπηρεσιακή μεταβολή, απόσπαση, μετάθεση, μετάταξη. Σύμφωνα με τα ως άνω αναγραφόμενα δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να αποτελεί κώλυμα και για την μετάταξη εκπαιδευτικών μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας.

Το συγκεκριμένο ζήτημα (μετατάξεις εκπαιδευτικών μέσω ΕΣΚ) το έθεσα στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ κατά τη τελευταία συνάντηση της ΟΛΜΕ στο Υπουργείο στα μέσα Ιουλίου, το έθιξα επίσης κατά την ομιλία μου στο 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ και φυσικά υπάρχουν γραπτές αναφορές.

Θοδωρής Κατσωνόπουλος

Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

Δείτε επίσης

Συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ 26.08.2024: Αποσπάσεις-επανεξετάσεις, ανακλήσεις, ενστάσεις και νέες αιτήσεις

Διορισμοί-προσλήψεις: Τι έρχεται την εβδομάδα από Δευτέρα 26 έως Παρασκευή 30 Αυγούστου 2024

Οδηγός εκπαιδευτικού 2024-25: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Αδειες-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024-25: Η ταυτότητα του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. ΚαρακοσμάΤριανταφυλλιά on

    Η μη μονιμοποίηση αποτέλεσε κώλυμα για τις μετατάξεις από θέση εκπαιδευτικού σε θέση ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού.

Leave A Reply