Κυριακή, 16 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρόεδροι Τμημάτων Φυσικής: Tο Υπ. Παιδείας να επανεξετάσει και διορθώσει τον μικρό αριθμό διορισμών Φυσικών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρόεδροι Τμημάτων Φυσικής: Tο Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει και διορθώσει το δυσανάλογα μικρό αριθμό διορισμών Φυσικών για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Ανακοίνωση κοινοποίησαν οι Πρόεδροι των Τμημάτων Φυσικής σχετικά με την κατανομή των διορισμών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επισημαίνοντας πως οι αριθμοί των 87 διορισθέντων Φυσικών το 2021 και των 57 φέτος είναι μικροί και ανεξήγητα πολύ μικρότεροι από άλλες ειδικότητες των Φυσικών Επιστημών, λαμβάνοντας υπόψη τα κενά εκπαιδευτικών, όπως αποτυπώνονται στους ετήσιους αριθμούς αναπληρωτών καθηγητών κάθε ειδικότητας, αλλά και τον οριζόμενο από την πολιτεία πανελλαδικό αριθμό εισακτέων φοιτητών σε κάθε ειδικότητα.

Οι Πρόεδροι αναφέρουν επιπροσθέτως πως η Φυσική ως υποχρεωτικό μάθημα σε Γυμνάσιο και Λύκειο, αλλά και Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα σε 2 από τα 4 επιστημονικά Πεδία έχει ανάγκη από ένα σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό διορισμών Φυσικών και ζητούν από το το Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει και διορθώσει το δυσανάλογα μικρό αριθμό διορισμών Φυσικών για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση

Aνακοίνωση των Προέδρων των Τμημάτων Φυσικής σχετικά με την κατανομή των διορισμών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Η Φυσική προσφέρει σε κάθε άνθρωπο τις βασικές γνώσεις για να καταλαβαίνει στοιχειωδώς τον κόσμο και την τεχνολογία και να τη χρησιμοποιεί με ασφάλεια.

Αποτελεί το επιστημονικό υπόβαθρο όλων των φυσικών/θετικών επιστημών και των διαφόρων ειδικοτήτων Μηχανικών. Εκπαιδεύει στον τεκμηριωμένο τρόπο σκέψης και τον έλεγχο των συλλογισμών με την παρατήρηση ή το πείραμα. Για τους λόγους αυτούς, η διδασκαλία της Φυσικής έχει κυρίαρχη θέση στη σχολική εκπαίδευση κάθε χώρας.

Δυστυχώς, δεν είναι ασυνήθιστο στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας μας η Φυσική να διδάσκεται από εκπαιδευτικό προσωπικό άλλων ειδικοτήτων, χωρίς σπουδές φυσικής. Η επιτυχής υλοποίηση των νέων σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων απαιτεί, όμως, ένα σωστά καταρτισμένο εκπαιδευτικό που από τις βασικές σπουδές του έχει τη δυνατότητα επεξήγησης των εννοιών, μέσα και από τη διενέργεια πειραμάτων φυσικής.

Η πολιτεία το 2021 διόρισε 87 Φυσικούς και για εφέτος ανακοινώθηκε ο διορισμός μόλις 57 Φυσικών, ενώ την προηγούμενη δεκαετία υπήρχαν μόνο συνταξιοδοτήσεις.

Οι αριθμοί αυτοί είναι μικροί και ανεξήγητα πολύ μικρότεροι από άλλες ειδικότητες των Φυσικών Επιστημών, λαμβάνοντας υπόψη τα κενά εκπαιδευτικών, όπως αποτυπώνονται στους ετήσιους αριθμούς αναπληρωτών καθηγητών κάθε ειδικότητας, αλλά και τον οριζόμενο από την πολιτεία πανελλαδικό αριθμό εισακτέων φοιτητών σε κάθε ειδικότητα.

Αρνητική παρενέργεια αυτής της ανισορροπίας διορισμών είναι η τοποθέτηση νεοδιόριστων μη φυσικών και σε θέσεις με αντικείμενο διδασκαλίας τη Φυσική, υποβαθμίζοντας την ποιότητα της διδασκαλίας της. Το Υπουργείο Παιδείας, οφείλει με βάση τους διαθέσιμους πόρους, να προβεί στην καλύτερη δυνατή κατανομή των θέσεων σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, με βάση το γνωστικό αντικείμενο και τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων ανά μάθημα.

Η Φυσική ως Υποχρεωτικό μάθημα σε Γυμνάσιο και Λύκειο, αλλά και Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα σε 2 από τα 4 επιστημονικά Πεδία έχει ανάγκη από ένα σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό διορισμών Φυσικών.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει και διορθώσει το δυσανάλογα μικρό αριθμό διορισμών Φυσικών για δεύτερη συνεχή χρονιά.

ΚΟΥΡΚΟΥΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, ΚΟΣΜΗΤΟΡΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΕΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ,

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΕΛΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ – ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ,

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ – ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ,

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΚΚΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ,

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΙΛΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ,

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ , ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ,

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΒΑΒΟΥΓΥΙΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ,

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΟΡΔΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ – ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.

Δείτε επίσης

Διοικητικοί υπάλληλοι: Ανάληψη υπηρεσίας και ορκωμοσία νεοδιόριστων μετά τις 22 Αυγούστου 

Χρονοδιάγραμμα διορισμών 2022 μετά τις αιτήσεις: Ονόματα διορισθέντων-ΜΑΔ-ΦΕΚ-Ορκωμοσία-Τοποθέτηση 

Οδηγίες αιτήσεων διορισμού ΟΠΣΥΔ: Αναλυτικό Εγχειρίδιο Αίτησης Υποψηφίων 

Διορισμοί: Με ποια σειρά θα τρέξει το ΟΠΣΥΔ τη γενική και ειδική αγωγή, τους εκπ/κούς και το ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Δήλωση περιοχών-ΕΔΥ: Ποιες είναι στις 13 Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης οι Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης 

Αποκλεισμός διορισμένων από νέο διορισμό στην εκπαίδευση-Αρθρο 389 του νόμου 4957/2022 

Νεοδιόριστοι: Δικαιολογητικά-διαδικασία Ορκωμοσίας, ανάληψης υπηρεσίας, τοποθέτησης-επιλογή ασφαλιστικού φορέα 

Διαδικασία τοποθέτησης νεοδιόριστου: Το νομοθετικό πλαίσιο για προσωρινή και οριστική τοποθέτηση 

Δείτε ακόμη

Τοποθέτηση Διευθυντών Εκπαίδευσης: Η Απόφαση με τα ονόματα 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση