Κυριακή, 16 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρόεδρος ΑΣΕΠ για πίνακες ειδικής αγωγής: Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μη φτάσουμε στο τέλος Αυγούστου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρόεδρος ΑΣΕΠ για πίνακες ειδικής αγωγής: Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μη φτάσουμε στο τέλος Αυγούστου – Τι είπε για τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ στην Εφημερίδα των Συντακτών.

Πρόεδρος ΑΣΕΠ για πίνακες ειδικής αγωγής

Στην σημερινή -Τετάρτη 22 Ιουνίου 2022- Εφημερίδα των Συντακτών (ΕΦ.ΣΥΝ) παραχώρησε συνέντευξη ο Πρόεδρος του ΑΣΕΠ κος Αθ. Παπαϊωάννου, ο οποίος μίλησε μεταξύ άλλων για την από εδώ και πέρα διαδικασία των Προκηρύξεων ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή, λέγοντας πως θα κάνει – το ΑΣΕΠ – ό,τι μπορεί για να μη φτάσει η σύνταξη των νέων Πινάκων στο τέλος Αυγούστου.

Επίσης ο Πρόεδρος του ΑΣΕΠ τοποθετήθηκε για το νέο σχέδιο προσλήψεων-διορισμών των εκπαιδευτικών, με γραπτό διαγωνισμό.

Δείτε τις ερωτήσεις του δημοσιογράφου και τις απαντήσεις του Προέδρου του ΑΣΕΠ

Ερώτηση δημοσιογράφου

Αυτή την περίοδο “τρέχουν” οι διαδικασίες των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή. Σύμφωνα με εξαγγελίες του επιτελείου του υπουργείου Παιδείας, οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών θα γίνουν από τους νέους πίνακες, ενώ οι διορισμοί μονίμων, από τους παλιούς που λήγουν 31 Αυγούστου. Οι διαδικασίες προσλήψεων όμως των αναπληρωτών εκπαιδευτικών γίνονται στις αρχές Αυγούστου από το υπουργείο Παιδείας (προκήρυξη, θέσεις, αιτήσεις, προτιμήσεις κ.λη.). Πώς θα γίνει αυτό εάν εσείς δηλώνετε ότι οι νέοι πίνακες θα είναι έτοιμοι στα τέλη Αυγούστου;

Απάντηση Προέδρου ΑΣΕΠ

Είπα σε μια ερώτηση συναδέλφου σας πως όταν μας έλθουν ηλεκτρονικά από το υπουργείο τα δικαιολογητικά των υποψηφίων θα ρίξουμε όλο μας το βάρος για να εκδοθούν τα προσωρινά το ταχύτερο δυνατόν και να έχουμε τελειώσει μέχρι το τέλος Αυγούστου (όχι όμως, κατ’ ανάγκην, στο τέλος Αυγούστου).

Κάθε πρόβλεψη για το πέρας μιας ελεγκτικής διαδικασίας πριν αυτή καν αρχίσει είναι παρακινδυνευμένη.

Εκείνο που μπορώ να πω είναι πως έχουμε επίγνωση του προβλήματος και της αγωνίας των 80.000 υποψηφίων.

Και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μη φτάσουμε στο τέλος Αυγούστου.

Είμαι πάντως βέβαιος ότι κανείς υποψήφιος δεν θέλει να εκδοθούν -χάριν της ταχύτητας- λάθος αποτελέσματα και να κινδυνεύσει να αδικηθεί.

Αλήθεια, φαντάζεστε να έχουμε ανατροπές στη μέση της σχολικής χρονιάς ύστερα από ενστάσεις;

Αλλά να πω και κάτι ακόμη: δεν πρέπει να ξεχνάμε τον πυρήνα του προβλήματος. Και η πηγή είναι πως η εκπαίδευση είναι ο μόνος τομέας στον οποίο καλούμαστε, ως ΑΣΕΠ, να κατατάξουμε όλους τους υποψηφίους.

Σε όλες τις άλλες διαδικασίες κατατάσσουμε μόνο τον αναγκαίο για τη στελέχωση των κενών θέσεων αριθμό υποψηφίων.

Εάν αυτό ίσχυε και στην Παιδεία, δεν θα εξετάζαμε τους φακέλους και των 80.000 υποψηφίων αλλά μόνο των μονίμων και των αναπληρωτών (όσοι αναπληρωτές εκτιμάται ότι θα χρειαστούν), μειώνοντας ουσιαστικά τον απαιτούμενο χρόνο.

Θα πρέπει όσοι εμπλέκονται στα εκπαιδευτικά ζητήματα να αναρωτηθούν γιατί πρέπει να γίνεται αυτό.

Ερώτηση δημοσιογράφου

Και η υπουργός και η υφυπουργός Παιδείας έχουν δηλώσει ότι επιτροπή του υπουργείου επεξεργάζεται νέο σχέδιο προσλήψεων-διορισμών των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με το προεκλογικό πρόγραμμα του κυβερνώντος κόμματος που προέβλεπε γραπτό διαγωνισμό από το ΑΣΕΠ. Επίσης, ότι με το νέο αυτό σύστημα θα γίνουν οι προσλήψεις-διορισμοί το 2023. Μπορείτε να μας διαφωτίσετε σχετικά με την εμπλοκή του ΑΣΕΠ στο νέο αυτό σύστημα και κυρίως αν πάμε σε διαγωνισμό παρόμοιο με τους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ της περιόδου 1998-2008;

Απάντηση Προέδρου ΑΣΕΠ

Δεν είμαι έτοιμος να σας απαντήσω καθώς δεν ξέρω κάτι συγκεκριμένο. Αυτό που ξέρω είναι ότι ένας γραπτός διαγωνισμός έχει πολλά θετικά, αλλά θέλει χρόνο προετοιμασίας και προς το παρόν ετοιμαζόμαστε για τον γραπτό της ΑΑΔΕ και για τον μεγάλο γραπτό σε όλο το Δημόσιο.

Ερώτηση δημοσιογράφου

Εχει εξαγγελθεί και νομοθετηθεί καθιέρωση ενός γραπτού διαγωνισμού (πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός του Δημοσίου) κάθε χρόνο από το ΑΣΕΠ για όλες τις προσλήψεις τακτικού προσωπικού με βάση τις ανάγκες των φορέων και των υπηρεσιών του Δημοσίου. Μάλιστα, εκτός των άλλων, το ΑΣΕΠ έχει επιφορτιστεί  με τη συγκρότηση Τράπεζας Θεμάτων, Σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο σχεδιασμός αυτού του διαγωνισμού και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του; Πότε αναμένεται να ν βγει η προκήρυξη και πότε θα γίνουν οι γραπτές εξετάσεις;

Απάντηση Προέδρου ΑΣΕΠ

Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο  Αθηνών, επεξεργαζόμαστε τα καινοτόμα στοιχεία του διαγωνισμού αυτού, δηλαδή τα τεστ δεξιοτήτων και τα τεστ εργασιακής αποτελεσματικότητας.

Παρακολουθώντας τη διαδικασία αυτή, έχω πειστεί ότι θα είναι πράγματι ένα σημαντικό βήμα προς την ουσιαστικοποίηση του διαγωνισμού.

Τώρα, ως προς τον χρόνο διενέργειας του διαγωνισμού αυτού, ο στόχος που έχει τεθεί είναι το τέλος του έτους.

Για να σας πω όμως κάτι συγκεκριμένο θα πρέπει να δω το αίτημα που θα μας αποστείλει το υπουργείο Εσωτερικών, τον αριθμό των θέσεων, τις κλαδο-ειδικότητες τις οποίες θα αφορά και τα αντίστοιχα προσόντα.

Δείτε επίσης

Ερώτηση στη Βουλή για νέους πίνακες Γενικής Αγωγής, προς την Υπουργό Παιδείας 

Κεραμέως-νέα σχολική χρονιά: Είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι 

Κεραμέως-γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Εξετάζεται για προσεχείς προσλήψεις και διορισμούς 

Κεραμέως-επέκταση ωραρίου ολοήμερου: Εως τις 17:30 από τον Σεπτέμβριο 2022 

ΦΕΚ: Ηλεκτρονικές εγγραφές-μετεγγραφές σε ΓΕΛ-ΕΠΑΛ-ΠΕΠΑΛ μέσω της εφαρμογής “e-εγγραφές”

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση