Πρόεδρος ΙΕΠ-αξιολόγηση: Να δημιουργεί ο εκπαιδευτικός και όχι να γκρινιάζει, όπως κάνουν οι συνδικαλιστές-Να μη βολεύεται πίσω από τις ελλείψεις των σχολείων.
Πρόεδρος ΙΕΠ-αξιολόγηση
Για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τοποθετήθηκε ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) κος Ιωάννης Αντωνίου στην “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ” και στο δημοσιογράφο Απόστολο Λακασά, αναφερόμενος σε αλλαγή κουλτούρας του εκπαιδευτικού σώματος προς την κατεύθυνση του “να παλεύει με αυτά που έχει και όχι παθητικά να βολεύεται πίσω από τις ελλείψεις των σχολείων σε προσωπικό και υποδομές”.
Αναφερόμενος στους συνδικαλιστές δήλωσε πως γκρινιάζουν λέγοντας χαρακτηριστικά “Να δημιουργεί (ο εκπαιδευτικός) και όχι να γκρινιάζει, όπως κάνουν οι συνδικαλιστές“.
“Κρίσιμο στοιχείο είναι κάθε εκπαιδευτικός να νιώσει πως η επιτυχία των μαθητών του είναι και δική του επιτυχία. Οτι η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο οφείλεται και σε αυτόν”, πρόσθεσε ο κος Αντωνίου, εκφράζοντας τις επιφυλάξεις του εν τέλει για την αλλαγή κουλτούρας του εκπαιδευτικού σώματος λέγοντας χαρακτηριστικά πως “Δεν είναι καθόλου εύκολο και δεν μπορεί να συμβεί σε συνθήκες πολιτικής πίεσης”.
Στο άρθρο της “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ” βλέπουμε να αναπτύσσεται μια επιθετική ρητορική για τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, όπου αναφέρεται χαρακτηριστικά πως:
“Οσες φορές επιχειρήθηκε κάποια αξιολόγηση στα σχολεία, οι συνδικαλιστές ήταν αντίθετοι. Τα επιχειρήματά τους από πολιτικής σκοπιάς ποικίλλουν, αλλά το ενδιαφέρον είναι πως όλες οι παρατάξεις συγκλίνουν στην άρνηση της όποιας αξιολόγησης. Αποτελούν μια παρέα επαγγελματιών συνδικαλιστών, που με τις πράξεις τους ενισχύουν όσους τους επικρίνουν πως το μόνο μέλημά τους είναι η εξασφάλιση του μισθού τους. Αυτή η συνδικαλιστική νοοτροπία εξυπηρετεί τους βολεμένους. Απαιτείται πολιτική πυγμή, συναίνεση και μεράκι για να αλλάξει σελίδα η ελληνική εκπαίδευση”.
Παρατίθεται δε και μια ιστορική αναδρομή αναφορικά με την αξιολόγηση
“Αξιολόγηση στα σχολεία στη μεταπολίτευση δεν έχει γίνει. Μετά την κατάργηση του επιθεωρητή επί ΠΑΣΟΚ, το 1985 με τον νόμο 1566 έγινε προσπάθεια να εισαχθεί η εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Το 1987 ο Αντώνης Τρίτσης επανέφερε το ζήτημα της αξιολόγησης. Ακολούθησε ο νόμος 2525 του 1997 επί υπουργίας Γεράσιμου Αρσένη. Το 2002 ο τότε υπουργός Παιδείας Πέτρος Ευθυμίου επιδίωξε να θεσμοθετήσει την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου κάνοντας αλλαγές στον νόμο Αρσένη. Το 2010 ψηφίστηκε ο νόμος της Αννας Διαμαντοπούλου για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ακολούθησε το 2013 νέος νόμος επί Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ ψιθύρισε κάτι γενικόλογο περί αυτοαξιολόγησης. Φτάσαμε στο 2023 και ακόμη αξιολόγηση δεν έχει γίνει, και ακόμη παλεύουμε με το φάντασμά της, ακόμη οι συνδικαλιστές ξιφουλκούν εναντίον καθενός που ψελλίζει κάτι σχετικό. Στη μεταπολίτευση ψάχνουμε τη βελτίωση του ελληνικού δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών αενάως”.
“Φταίνε τα νομοθετήματα (γραφειοκρατικά, τιμωρητικά), ευθύνονται οι πολιτικοί που δεν τα καταφέρνουν να υλοποιήσουν τους νόμους (η πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού), είναι ο φόβος του πολιτικού κόστους και των αντιδράσεων, φταίνε φυγόπονοι εκπαιδευτικοί και η αδιάφορη κοινωνία; Αναζητούμε τον ιδανικό εκπαιδευτικό στα δημόσια σχολεία, χωρίς να παραδεχόμαστε ότι η μεταπολίτευση –όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα– απαξίωσε στην πράξη την όποια αξιολόγηση καθιερώνοντας τον εξισωτισμό, την ήσσονα προσπάθεια, την ατιμωρησία”.
Με πληροφορίες από kathimerini.gr
Δείτε επίσης
Εναρξη εφαρμογής αξιολόγησης εκπαιδευτικών: Υπεγράφη η Απόφαση-Καταχώριση στοιχείων από εβδομάδα
Ερωτήσεις και απαντήσεις για την αξιολόγηση από το ΥΠΑΙΘ
Απόφαση αξιολόγησης: Η διαδικασία διενέργειας-Ρυθμίσεις ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων
ΟΛΜΕ-δράσεις για την αξιολόγηση: Απεργία-αποχή από τις διαδικασίες και Πανεκπαιδευτική Απεργία
Συλλογή υπογραφών για την αξιολόγηση από νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς
Απόφαση τοποθέτησης Συμβούλων Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, Κρήτης, Νοτίου Αιγαίου και Βορείου Αιγαίου
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/proedros-iep-a3iologisi-na-dimiourgei-o-ekpaideutikos-kai-oxi-na-griniazei-opws-kanoun-oi-sindikalistes/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.