Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προγραμματικές Κεραμέως: Τι είπε για Ειδική Αγωγή, Υποστηρικτικές Δομές, Α/θμια και Β/θμια, Επαγγ/τική εκπ/ση, Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προγραμματικές Κεραμέως: Τι είπε για Ειδική Αγωγή, Υποστηρικτικές Δομές, Α/θμια και Β/θμια, Επαγγελματική εκπ/ση, Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια, Αριστεία.

Προγραμματικές Κεραμέως: Τι είπε για Ειδική Αγωγή, Υποστηρικτικές Δομές, Α/θμια και Β/θμια, Επαγγελματική εκπ/ση, Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια

Το σχέδιο, οι στόχοι και η στρατηγική επίτευξή τους για την Παιδεία για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, αναλύθηκε πριν λίγη ώρα στη Βουλή από την Υπουργό Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως, στο πλαίσιο των Προγραμματικών Δηλώσεων της Κυβέρνησης.
Συγκεκριμένα η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων μίλησε για έξι (6) πυλώνες του σχεδίου της Κυβέρνησης για την Παιδεία και για την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση, την Ειδική Αγωγή, την Επαγγελματική Εκπ/ση, την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια και τα Πανεπιστήμια, την Αριστεία.

Τα έξι (6) σημεία των στόχων της Κυβέρνησης για την Παιδεία

1. Μεγαλύτερη αυτονομία στα Σχολεία και στα Πανεπιστήμια.
2. Εξωστρέφεια και διασύνδεση με την αγορά εργασίας.
3. Ισες ευκαιρίες για όλους.
4. Εμφαση και αξιοποίηση των δεδομένων της ψηφιακής εποχής.
5. Ολοκληρωμένοι πολίτες παραδίδονται στην κοινωνία αξιοποιώντας δείκτες κοινωνικού κεφαλαίου.
6. Υιοθέτηση πολιτικών βάσει τεκμηρίωσης αξιοποιώντας τα Οικονομικά της Εκπαίδευσης και το ανθρώπινο κεφάλαιο.

Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

  • Ενίσχυση Προσχολικής Εκπαίδευσης.
  • Απελευθέρωση σχολείου από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου Παιδείας.
  • Ενίσχυση του ρόλου των Διευθυντών.
  • Επιλογή στελεχών Εκπαίδευσης.
  • Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών.
  • Νέο πλαίσιο για τις σχολικές εκδρομές.
  • Αξιολόγηση πρώτα των Σχολικών Μονάδων και μετά των Εκπαιδευτικών.
  • Μείωση Αποσπάσεων σε Φορείς για να μην αποδυναμωθούν οι σχολικές μονάδες από εκπαιδευτικούς.
  • Επαγγελματικός Προσανατολισμός από το Γυμνάσιο.

Ειδική Αγωγή – Υποστηρικτικές Δομές

  • Υλοποίηση 4.500 μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή.
  • Ενίσχυση της Ενταξιακής Εκπαίδευσης.
  • Ιδρύση προστατευμένων Εργαστηρίων Μαθητείας και Κατάρτισης.
  • Αναδιοργάνωση Υποστηρικτικών Δομών. Σε πρώτη φάση η υποστήριξη θα γίνεται πιο κοντά στον μαθητή και στο σχολείο και θα υπάρξει σταδιακή κατάργηση του υπάρχοντος πλαισίου υποστήριξης στο μέλλον.

Επαγγελματική Εκπαίδευση

  • Ιδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων.
  • Ενίσχυση Μαθητείας.

Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια – Πανεπιστήμια

  • Βελτιωτικές ρυθμίσεις στον υπάρχοντα νόμο για να μην υπάρξει αιφνιδιασμός.
  • Καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής εισακτέων.
  • Τα Πανεπιστήμια θα καθορίζουν τις βάσεις εισαγωγής από κει και πέρα.
  • Αξιολόγηση Πανεπιστημίων.
  • Ιδρυση Ξενόγλωσσων Τμημάτων σε ΑΕΙ.
  • Κατάργηση Ασύλου.

Αριστεία

  • Οχι στην θεωρία της ήσσονος προσπάθειας.
  • Σκληρή δουλειά.
  • Αριστεία ως στάση ζωής.

Τέλος η κα Κεραμέως αναφέρθηκε στην προσπάθεια που θα καταβάλλει η Κυβέρνηση για αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, αν και όπως είπε τα περισσότερα εκ των εξαγγελθέντων δεν απαιτούν δαπάνες.

Δείτε το πλήρες κείμενο με τις Προγραμματικές Δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκης Κεραμέως

Δείτε το video με τις Προγραμματικές της Υπουργού Παιδείας

Δείτε ακόμη:

Προγραμματικές Πρωθυπουργού: Διορισμοί στην Ειδική, στο Περιστέρι το 1ο Πρότυπο, κατάργηση Ασύλου, σύνδεση Παιδείας με Οικονομία

Φίλης για διορισμούς και Κυβέρνηση: Το κάνετε με το ζόρι – 20 σημεία κριτικής για την Παιδεία | video

Ορολογία Αναπηρίας: Υπουργοί χρησιμοποιούν ξεπερασμένες και ανεδαφικές ορολογίες – Επιστολή ΕΣΑμεΑ στον Πρωθυπουργό

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply