Δευτέρα, 13 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προγεννητική αγωγή: Ανακοινώσεις ΠΕΒ-ΠΕΚ-Παρεμβάσεων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προγεννητική αγωγή: Ανακοινώσεις ΠΕΒ-ΠΕΚ-Παρεμβάσεων-“Τι γίνεται όταν αντί να αναγνωρίζεις την επιστημονική σου κοινότητα καταφεύγεις σε αμφιβόλου εγκυρότητας Μ.Κ.Ο”.

Ανακοινώσεις εξέδωσαν για το ζήτημα του προγράμματος της προγεννητικής αγωγής η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ), η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ) και οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ.

  • Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ) με τίτλο “Τι γίνεται όταν αντί να αναγνωρίζεις την επιστημονική σου κοινότητα καταφεύγεις σε αμφιβόλου εγκυρότητας Μ.Κ.Ο”.
  • Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ) με τίτλο “Οι σκοταδιστικές αντιλήψεις δεν έχουν θέση στο σήμερα”.
  • Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ με τίτλο “Περί των σκοταδιστικών αντιλήψεων και του ανορθολογικού και αντιεπιστημονικού λόγου που προωθούν στα σχολεία ΙΕΠ και ΥΠΑΙΘ, με αιχμή την αξιολόγηση”.

______________

Αναλυτικά οι ανακοινώσεις
Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ)

Α.Π.: Β1322

Αθήνα, 30-01-2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τι γίνεται όταν αντί να αναγνωρίζεις την επιστημονική σου κοινότητα καταφεύγεις σε αμφιβόλου εγκυρότητας Μ.Κ.Ο.

Τα σχολεία καλούνται για δεύτερη συνεχή χρονιά να υλοποιήσουν τα Προγράμματα Σπουδών σε συνθήκες πρωτοφανούς εσωστρέφειας λόγω των κλειστών υγειονομικών πρωτοκόλλων.

Οι δράσεις που προτείνονται για την ενίσχυση του μαθησιακού αποτελέσματος και την ενθάρρυνση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης εσχάτως επιβλήθηκαν με ανελαστικά γραφειοκρατικά πρωτόκολλα ως εργαλείο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας γνωρίζουν ότι δράσεις στα σχολεία είναι εξαιρετικά δύσκολο να υλοποιηθούν χωρίς τις αναγκαίες μετακινήσεις των μαθητών και χωρίς τη δυνατότητα συνεργασίας εντός και εκτός των σχολείων.

Ταυτόχρονα, η επιμονή του Υπουργείου να ισχύσουν σκληρές αξιολογικές διαδικασίες για τους μαθητές την τρέχουσα χρονιά (Τράπεζα Θεμάτων, ΕΒΕ) παρά τις προφανείς δυσκολίες στην κάλυψη της διδακτέας ύλης εντείνει το άγχος και την ανησυχία σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Σε αυτό το τοπίο, το ΙΕΠ πρότεινε και το Υπουργείο ενέκρινε εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Προγεννητικής Αγωγής” στα Γυμνάσια της χώρας στο πλαίσιο, προφανώς, της Αγωγής Υγείας, που εισάγεται στην Πρωτοβάθμια και κατώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση!

Αξιοσημείωτο είναι ότι για το συγκεκριμένο πρόγραμμα :

– το αίτημα προήλθε από μη-κερδοσκοπικό-πολιτιστικό Σωματείο.

– το εκπαιδευτικό υλικό έχει συγγράψει Δικαστικός με τους συνεργάτες της!!!

– οι Βιολόγοι εξαιρούνται της παραπάνω ανάθεσης (ενδεχομένως γιατί θεωρούνται από το Υπουργείο ως ….μη σχετικοί με το αντικείμενο!)

Έτσι, “πληροφορηθήκαμε” ότι: “….το DNA, κληρονομείται σχετιζόμενο με την αγάπη των γονέων”, ότι “…η κύηση αποτελεί Σχέδιο που διεκπεραιώνεται από την έγκυο γυναίκα!” και ότι “…Αμερικανίδα έγκυος γέννησε κόρη που νικούσε στα καλλιστεία επειδή θαύμαζε Ελληνικά αγάλματα στο Μουσείο”!!! Τα ΠΣ της Βιολογίας είναι απολύτως ανεπαρκή για να ερμηνεύσουν τα παραπάνω…

Εκτός αν θεωρείται θεμιτό από το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας οι προτεινόμενες δράσεις να αντιστρατεύονται ευθέως τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στο ελληνικό σχολείο με βάση τη νομοθεσία τους κράτους.

Η ανάκληση της έγκρισης του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν προφανώς η ενδεδειγμένη εξέλιξη αλλά ταυτόχρονα καταδεικνύει την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται σημαντικά ζητήματα της εκπαίδευσης των παιδιών μας.

Θεωρούμε ότι το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας αντί να εγκρίνουν προγράμματα με αντιεπιστημονικές και αναχρονιστικές απόψεις είναι προτιμότερο να προωθούν προγράμματα που έχουν ήδη εγκριθεί και έχουν κριθεί ως επιτυχημένα από εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, όπως πχ. το πρόγραμμα Σεξουαλικής Αγωγής που εδώ και 6 χρόνια εκπονεί με επιτυχία το Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Κρήτης και βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ. Αυτός εξάλλου δεν είναι ο λόγος που ιδρύθηκαν τα Πειραματικά Σχολεία;

Οι πόρτες, βέβαια, του Υπουργείου παραμένουν σταθερά κλειστές σε οποιοδήποτε αίτημα συνάντησης και κατάθεσης σχετικών θέσεων και προτάσεων της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων.

______________

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (Π.Ε.Κ)

Ιανουάριος 2022

Οι σκοταδιστικές αντιλήψεις δεν έχουν θέση στο σήμερα

Σχετικά με το πρόγραμμα με θέμα την προγεννητική αγωγή

 Ποιος να περίμενε ότι το Υπουργείο και το ΙΕΠ θα προχωρούσαν στην έγκριση διανομής «εκπαιδευτικού;;» υλικού με αυτό το πρόσημο και περιεχόμενο;

Το πρόγραμμα με θέμα την προγεννητική αγωγή  αποτελούσε όχημα διάχυσης αναχρονιστικών αλλά και βαθιά αντιεπιστημονικών αντιλήψεων. Το πρόγραμμα αυτό αποσύρθηκε μετά την ένταση και την έκταση των αντιδράσεων.

Η απόφαση του Υπουργείου και του ΙΕΠ ωστόσο δεν πρέπει να οδηγήσει στο να ξεχαστεί το πώς και το γιατί. Είναι εξαιρετικά κρίσιμο να παρουσιάσει το Υπουργείο  Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  -ως υπεύθυνοι για τη χάραξη των δημοσίων πολιτικών στην εκπαίδευση- την τεκμηρίωση της ένταξης του προγράμματος αλλά και τις στοχεύσεις που πλαισίωναν το πρόγραμμα αυτό.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αλλά και του ΙΕΠ πρέπει να εξηγήσουν γιατί ενέκριναν αυτό το βαθιά σκοταδιστικό υλικό.  Η έγκριση αυτή συνδέεται με μια υπερσυντηρητική και  αντιδραστική πολιτική θεώρηση η οποία δεν έχει θέση σε μια ευρωπαϊκή χώρα, σε μια κοινωνία αξιών και προόδου. Η απαγκίστρωση από την αρχική απόφαση δεν θα πρέπει να αποτελέσει το χαλί κάτω από το οποίο θα «κρυφτεί» το σκεπτικό της επιλογής αυτής επιστημονικά, παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά.

Τέτοιες αντιλήψεις δεν έχουν θέση στην κοινωνία του σήμερα, ούτε στο αύριο.

Ανήκουν στο παρελθόν. Σε ένα σκοτεινό παρελθόν.

Ζητάμε απαντήσεις.

Το  Υπουργείο και το ΙΕΠ ως «διαπρύσιοι υποστηρικτές της λογοδοσίας και της αξιολόγησης» οφείλουν να δώσουν απαντήσεις και να αξιολογηθούν για τις θεωρήσεις και τις αποφάσεις τους.

______________

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ
Περί των σκοταδιστικών αντιλήψεων και του ανορθολογικού και αντιεπιστημονικού λόγου που προωθούν στα σχολεία ΙΕΠ και ΥΠΑΙΘ, με αιχμή την αξιολόγηση

Το ΥΠΑΙΘ, κάτω από την γενική κατακραυγή, αναγκάστηκε να ανακαλέσει το «εκπαιδευτικό» πρόγραμμα που προωθεί η ΜΚΟ «Προγεννητική Αγωγή» με τίτλο: «Σεξουαλικότητα – Γονιμότητα – Γονεϊκότητα: μια αδιαχώριστη ενότητα». Ένα πρόγραμμα που είχε εγκρίνει το ΙΕΠ με την υπογραφή του γγ του ΥΠΑΙΘ Κόπτση από τον περασμένο Νοέμβριο ώστε να εφαρμοστεί σε μαθητές και μαθήτριες γυμνασίων, εν είδει σεξουαλικής αγωγής.

Το υλικό αυτό, προϊόν μιας ΜΚΟ που συνδέεται με παραθρησκευτικούς και σκοταδιστικούς κύκλους, με τη χρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, από τους φόρους μας (μόνο το 2017 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ επιδοτήθηκε με 80.000 ευρώ!) δεν είναι μόνο αντιεπιστημονικό και αναχρονιστικό δεν βρίθει μόνο δοξασιών, προλήψεων και προκαταλήψεων είναι επιπλέον σεξιστικό, ρατσιστικό, προσβλητικό για τις γυναίκες φασιστικό. Είναι γνωστό ότι αυτή η Μ.Κ.Ο ήταν πίσω από τις αφίσες που είχαν τοποθετηθεί στις στάσεις του Μετρό με προπαγανδιστικό περιεχόμενο ενάντια στις αμβλώσεις!

Μέσα από τη θεωρία του «αγέννητου παιδιού» επιχειρείται η στοχοποίηση της γυναίκας που την ταυτίζουν με τον ρόλο «μητέρα», μεταθέτοντας πάνω της την ευθύνη και ενοχοποιώντας την για την ψυχική και σωματική υγεία, για την προσωπικότητα αλλά και την προσωπική εξέλιξη του παιδιού που θα φέρει στον κόσμο, αφού δεν μερίμνησε για την «προγεννητική αγωγή», που πρέπει κατά την αντίληψή τους να ξεκινά πριν την σύλληψη του παιδιού.

Ιδού μερικά από τα αναρίθμητα παραδείγματα που μας ζητούσαν να διδάξουμε στους μαθητές/τριες μας σύμφωνα με το πρόγραμμα:

  • Τα συναισθήματα δεν δημιουργούνται, δεν φτιάχνονται αντίθετα είναι τα συναισθήματα που δίνει η μητέρα από την στιγμή της σύλληψης.
  • Ο Εγκέφαλος δεν διαμορφώνεται κατά την παιδική ηλικία, στο σχολείο αλλά στην μήτρα της μητέρας
  • Το επάγγελμα ή το αν θα κυβερνήσει τον κόσμο, καθορίζεται από τις σκέψεις της μητέρας
  • Το φύλλο επίσης καθορίζεται από τις σκέψεις της μητέρας!
  • Οι δυσπλασίες των γεννητικών οργάνων, η μειωμένη αναπαραγωγική ικανότητα της γυναίκας, το ότι το σπέρμα φθίνει, έχουν ως αίτια τις πρώιμες σεξουαλικές σχέσεις, τις εναλλαγές συντρόφων, τις αμβλώσεις!
  • Το έμβρυο που έχει αγάπη και γαλήνη, θα είναι ειρηνικό και καλοσυνάτο, ενώ διαφορετικά βίαιο και εκδικητικό!

Ενοχοποιούν ακόμα και τη σκέψη της, τις επιλογές της για τον τρόπο ενδυμασίας, διασκέδασης, διατροφής κ.α. και προτείνουν μια σειρά αυθαίρετους και στερούμενους κάθε επιστημονικής βάσης κανόνες, αλλά και αφορισμούς όπως ότι η ομοφυλοφιλία οφείλεται στη μη αποδοχή του φύλου του παιδιού από τη μητέρα και πως η «ομορφιά» ή η «ασχήμια» του σχετίζεται με τις όμορφες ή άσχημες σκέψεις της!

Στοχοποιούν εμφανώς οτιδήποτε δεν μπαίνει στο καλούπι της σκοταδιστικής και άκρως επικίνδυνης αντίληψης τους για τη ζωή, και προωθούν αντιλήψεις ρατσιστικές και σεξιστικές, τη στιγμή που η ελληνική κοινωνία μαστίζεται από την έμφυλη βία, την κακοποίηση, τους βιασμούς και τις δολοφονίες παιδιών, γυναικών και ΛΟΑΤΚΙ ατόμων.

Τέλος, και μόνο από το γεγονός ότι το «εκπαιδευτικό» βίντεο καταλήγει με τη φράση: «Μόνο Έθνη με ικανές μητέρες ευδοκιμούν!» το καθιστά όχι απλά αναχρονιστικό, αλλά και φασιστικό.

Ωστόσο, παραμένει ανοιχτό το ζήτημα των εγκρίσεων παντός τύπου «καινοτόμων» εκπαιδευτικών προγραμμάτων και υλικών που καταθέτουν ανεξέλεγκτα οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και φορείς του ιδιωτικού τομέα, που καμιά σχέση δεν έχουν με την εκπαίδευση!

Το εν λόγω εγκεκριμένο «εκπαιδευτικό» πρόγραμμα είναι ένα μόνο από τα χιλιάδες που εγκρίνονται, χωρίς κανείς να ελέγχει το περιεχόμενό τους ως προς την επιστημονική και παιδαγωγική καταλληλόλητα τους, αφού, εδώ και χρόνια, το ΙΕΠ έχει μετατραπεί σε φάμπρικα εγκρίσεως «εκπαιδευτικών» υλικών, εργαλείων, προγραμμάτων κλπ., που παλιότερα προορίζονταν για τις σχολικές δραστηριότητες, τις «θεματικές βδομάδες», τα «πρότζεκτ» και εφεξής για τα περίφημα «εργαστήρια δεξιοτήτων», κατακλύζοντας καθημερινά με σχετικές εγκυκλίους τα ηλεκτρονικά γραμματοκιβώτια σχολείων και εκπαιδευτικών.

1300 προγράμματα εγκρίνονται κάθε χρόνο, είπε η Κεραμέως, προγράμματα – προκάτ, αντίστοιχα και σε συνδυασμό με τις περίφημες φόρμες αξιολόγησης!

Γιατί, πέρα από αυτό καθαυτό το μεσαιωνικού τύπου περιεχόμενο του προγράμματος που ενέκρινε η Κεραμέως (υπεύθυνη υπουργός) να διδαχθεί στα σχολεία, αντί της σεξουαλικής αγωγής, τίθεται το ευρύτερο ζήτημα της παρέμβασης διάφορων φορέων του ιδιωτικού τομέα στο περιεχόμενο σπουδών, μέσα από τέτοιου είδους εγκεκριμένα «εκπαιδευτικά» υλικά που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Αυτές οι αθλιότητες αποτελούν μικρογραφία του σχολείου που επιχειρούν να στήσουν μέσω της αξιολόγησης, και της αυτονομίας της σχολικής μονάδας. Το επιχειρηματικό σχολείο, το σχολείο της αγοράς, των ΜΚΟ και των χορηγών, πρέπει να συμβαδίζει με την παρέμβαση αυτών στο περιεχόμενο διδασκαλίας, με τον ανορθολογισμό, τον σκοταδισμό και την έλλειψη κριτικής σκέψης.

Φτάνει πια με το αλώνισμα των ιδιωτών – με το δόγμα «Πατρίς – Θρησκεία – Οικογένεια», που προσπαθεί να φέρει η κυβέρνηση στα σχολεία, με επάξια εκπρόσωπο την υπουργό Παιδείας Κεραμέως.

  • Να παρθούν μέτρα για προστασία της εγκύων στους χώρους εργασίας – καμία απόλυση, άδειες.
  • Άδειες ανατροφής τέκνων σε όλους. Άδεια ανατροφής στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς με τους ίδιους όρους που ισχύει για όλους τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
  • Μέτρα για υγιή παιδική ηλικία ενάντια στην ακρίβεια και την φτώχεια.
  • Το Υπουργείο Παιδείας να εντάξει τώρα το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής σε όλες τις τάξεις από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο!
  • Να μεριμνήσει για την δωρεάν επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών, σε συνεργασία με τις Παιδαγωγικές και Ιατρικές Σχολές των δημόσιων Πανεπιστημίων, ώστε να μπορούν να προσεγγίσουν το ζήτημα με τον δέοντα επιστημονικό και παιδαγωγικό τρόπο, για την πρόληψη κάθε μορφής σεξουαλικής βίας και εκμετάλλευσης και την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων στο δημόσιο σχολείο.
  • Να χρηματοδοτήσει επιτέλους γενναία την Δημόσια Παιδεία και όχι να μετατρέπει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς σε επαίτες χορηγιών, αυτών που επιβουλεύονται τον δημόσιο χαρακτήρα τους
  • Το ΙΕΠ να πάψει να είναι μηχανισμός εγκρίσεων ακατάλληλων υλικών, «δούρειων ίππων» του δημόσιου σχολείου, και διεκπεραιωτής απορρόφησης ευρωπαϊκών κονδυλίων, για την δήθεν «αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης», και να επιτελέσει επιτέλους τον συμβουλευτικό και παιδαγωγικό του ρόλο, με γνώμονα την παιδαγωγική, την επιστημονική σκέψη και το συμφέρον του δημόσιου σχολείου
  • ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΝ ΟΣΟΙ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ!
Δείτε σχετικά
Δείτε επίσης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση