Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρόγραμμα απόκτησης ακαδημαϊκής εμπειρίας για νέους κατόχους διδακτορικών ΕΣΠΑ | Επιστολή διαμαρτυρίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρόγραμμα απόκτησης ακαδημαϊκής εμπειρίας για νέους κατόχους διδακτορικών ΕΣΠΑ: Επιστολή διαμαρτυρίας σχετικά με τον αποκλεισμό Δ.Υ. από την Πρόσκληση.

Πρόγραμμα απόκτησης ακαδημαϊκής εμπειρίας

Επιστολή διαμαρτυρίας σχετικά με τον αποκλεισμό Δ.Υ. από την Πρόσκληση για το πρόγραμμα απόκτησης ακαδημαϊκής εμπειρίας για νέους κατόχους διδακτορικών ΕΣΠΑ ακαδημαϊκού έτους 2023-2024 κοινοποίησαν 50 Διδάκτορες Δ.Υ.

Ακολουθεί η επιστολή

Ανοιχτή επιστολή προς τα αρμόδια Υπουργεία, την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΕΣΠΑ (2021-2027), και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών

 Από: Θιγόμενες/ους ΔΥ κατόχους διδακτορικών, αποκλειόμενες/ους από το Πρόγραμμα Απόκτησης Ακαδημαϊκής Εμπειρίας ακαδημαϊκού έτους 2023-2024

Προς: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 22, Αθήνα, Ελλάδα

Προς: Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων Καραγιώργη Σερβίας 10, Τ.Κ. 105 62, Αθήνα, Ελλάδα

Προς: Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό & Κοινωνική Συνοχή» 2021-2027»Κοραή 4, Τ.Κ. 105 64, Αθήνα, Ελλάδα

Προς: Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, Λ. Εθνικής Αντιστάσεως 41, T.K.142 34, Νέα Ιωνία, Αθήνα, Ελλάδα

Αθήνα 9/10/2023

Θέμα: Επιστολή διαμαρτυρίας σχετικά με τον αποκλεισμό ΔΥ από την πρόσκληση για το πρόγραμμα απόκτησης ακαδημαϊκής εμπειρίας για νέους κατόχους διδακτορικών ΕΣΠΑ ακαδημαϊκού έτους 2023-2024

Μετά λύπης και απογοήτευσης, νέοι επιστήμονες κάτοχοι διδακτορικών, οι οποίοι/ες στελεχώνουμε τα τελευταία έτη τα δημόσια πανεπιστήμια, διαβάζοντας τη νέα πρόσκληση για το πρόγραμμα απόκτησης ακαδημαϊκής εμπειρίας για νέους κατόχους διδακτορικών ΕΣΠΑ, αντιληφθήκαμε ότι έχει προστεθεί μια νέα ρήτρα, η οποία δεν συμπεριλαμβανόταν σε καμία προκήρυξη μέχρι πέρυσι και η οποία αφορά στον αποκλεισμό των δημοσίων υπαλλήλων από το πρόγραμμα. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη νέα πρόσκληση αποκλείεται η απασχόληση ως ωφελούμενων-εντεταλμένων διδασκόντων φυσικών προσώπων υπάλληλοι με σχέση δημοσίου δικαίου ή Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου σε φορείς του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014.

Αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν μπορούν πλέον να απασχοληθούν ούτε ως εντεταλμένοι διδάσκοντες, αυτό σημαίνει ότι αποκλείονται από θέσεις συμβασιούχων διδασκόντων σε ΑΕΙ και από τη δυνατότητα απόκτησης εμπειρίας για τη διεκδίκηση μιας θέσης ΔΕΠ στο απώτερο μέλλον. Μάλιστα, οι αποκλειόμενες/οι συναδέλφισσες/οι δημόσιοι υπάλληλοι από τις θέσεις Π.Δ. 407 εντεταλμένων διδασκόντων προσέφυγαν τον Μάρτιο του 2023 στον Συνήγορο του Πολίτη, η γνωμοδότηση του οποίου υπήρξε θετική προς τις/τους συναδέλφισσες/ους “προκειμένου να διασφαλιστούν ισότιμες και δίκαιες προοπτικές πρόσβασης σε θέσεις διδακτικού προσωπικού στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα για όλες τις κατηγορίες εργαζομένων, με κριτήριο την προσωπική αξία και ικανότητά τους”. (συναπτόμενη η γνωμοδότηση στο τέλος της παρούσας επιστολής). Το ζήτημα αφορά πολλές/ούς συναδέλφισσες/ους που διορίστηκαν στην εκπαίδευση την τελευταία τριετία και οι οποίες/οι δεν θα μπορέσουν να θέσουν υποψηφιότητα και να κριθούν με βάση το βιογραφικό τους ούτε καν για μια ανασφάλιστη θέση συμβασιούχου διδάσκοντα. Ως εκ τούτου, υποβιβάζεται αυτόματα το διδακτορικό μας, εφόσον η Πολιτεία μας καθηλώνει στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Eκπαίδευση ή την υπηρεσία, στην οποία διοριστήκαμε, έναν όρο που δεν τον γνωρίζαμε εξαρχής, όταν λάβαμε την απόφαση διορισμού. Ακόμη, θεωρούμε ότι η νέα αυτή ρήτρα θα οδηγήσει σε αποκλεισμό μιας μεγάλης μερίδας συναδέλφων και, πιθανώς, στην υποστελέχωση του Δημόσιου Πανεπιστημίου. Μια υποβάθμιση που ενισχύει σε μεγάλο βαθμό το αφήγημα για τη μελλοντική ίδρυση ιδιωτικών ή, όπως αρέσκονται να τα ονομάζουν, “μη κρατικών” πανεπιστημίων (ο όρος κερδοσκοπικές επιχειρήσεις θα ταίριαζε περισσότερο).

Έπειτα, η επίσης νέα ρήτρα περί απαγορεύσεως υπέρβασης των πέντε ακαδημαϊκών εξαμήνων θέτει ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο θα συμπληρωθεί τελικά η πολυπόθητη ακαδημαϊκή εμπειρία αυτοδύναμης διδασκαλίας τουλάχιστον τριών ετών, η οποία αποτελεί προϋπόθεση για τη διεκδίκηση θέσης μέλους ΔΕΠ.

Τέλος, δεν θα πρέπει να περάσει απαρατήρητο το γεγονός ότι οι διαθέσιμες θέσεις ωφελούμενων του προγράμματος μειώθηκαν στη φετινή προκήρυξη που αφορά μόνο το εαρινό ακαδημαϊκό εξάμηνο πλέον (εφόσον το χειμερινό ήδη εχάθη αμαχητί) κατά περίπου 900 θέσεις (από περίπου 2.000 ωφελουμένων στην περσινή προκήρυξη σε 1132 στη φετινή).

Ο αποκλεισμός όλο και περισσότερων επιστημόνων από προγράμματα διδασκαλίας, είναι ένα ζήτημα, το οποίο θα πρέπει να απασχολήσει ευρύτερα τον ακαδημαϊκό χώρο. Καταρτισμένοι επιστήμονες μάχονται επί σειρά ετών σε ένα πολύ ανταγωνιστικό πλαίσιο με επισφαλή μέσα: ανασφάλιστες συμβάσεις που δεν ανανεώνονται, με πενιχρές απολαβές που καθιστούν αδύνατο τον βιοπορισμό μας. Το αποτέλεσμα είναι εξαντλημένοι ερευνητές στους οποίους στερείται το αυτονόητο: το δικαίωμα στην αξιοπρεπή ζωή.

Οι θιγόμενες/οι Διδάκτορες ΔΥ:

Ακολουθούν 50 ονόματα με υπογραφές

Δείτε επίσης

Πρόγραμμα SynAir-G: Ερχεται να αντιμετωπίσει τη χαμηλή ποιότητα αέρα στα σχολεία 

Σχολικό Ημερολόγιο 2023-24 από το Δίκτυο Ευρυδίκη-The Organisation of School Time in Europe 

Αποτίμηση των έως σήμερα προσλήψεων αναπληρωτών: Aπό πού θα είναι και που θα διατεθούν οι πιστώσεις της Β2 Φάσης

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply