Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ στα σχολεία: Τον επανασχεδιασμό, την επικαιροποίηση και την επανέναρξη του ζητάει η ΠΕΝΑΦΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ στα σχολεία: Τον επανασχεδιασμό, την επικαιροποίηση και την επανέναρξη του ζητάει η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ).
Πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ στα σχολεία
Eγγραφο προς το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα: Φυσική δραστηριότητα – άσκηση: Το Παράδοξο της Ελλάδας. Πρόταση για επικαιροποίηση και επανέναρξη της εφαρμογής του προγράμματος «ΕΥΖΗΝ» στα σχολεία, απέστειλε η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ).
Η Ενωση ζητά τον επανασχεδιασμό, την επικαιροποίηση και την επανέναρξη του Προγράμματος «ΕΥΖΗΝ» στα σχολεία σε συνεργασία με τα ΤΕΦΑΑ της χώρας, ώστε να μπορέσουν οι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής να κάνουν μετρήσεις, να αξιολογούν και με τη συνεργασία των γονέων, όπου χρειάζεται, να παρεμβαίνουν, ώστε να επιτυγχάνεται ο πρωταρχικός σκοπός του μαθήματος.

Ακολουθεί η επιστολή

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Ημερομηνία: 22/3/2024

Αρ. Πρωτοκόλλου: 27 – 22/03/2024

Προς: Δ/νση Φυσικής Αγωγής Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Κοινοποίηση: Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Θέμα: Φυσική δραστηριότητα – άσκηση: Το Παράδοξο της Ελλάδας. Πρόταση για επικαιροποίηση και επανέναρξη της εφαρμογής του προγράμματος «ΕΥΖΗΝ» στα σχολεία.

Κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης (covid-19) και του περιορισμού των μετακινήσεων, η φυσική δραστηριότητα -άσκηση, αναγνωρίστηκε και «διαφημίστηκε» από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ως το φάρμακο τόσο για την σωματική, όσο και για την ψυχική μας υγεία και ειδικότερα των μαθητών. Αν και οι απαγορεύσεις έχουν αρθεί προ πολλού και τα παιδιά επέστρεψαν στις δραστηριότητές τους, ως χώρα είμαστε σε δυσμενέστερη θέση από την έναρξη την πανδημίας, από τη στιγμή που πλέον κατέχουμε την θλιβερή Παγκόσμια πρωτιά στην παιδική παχυσαρκία. Η φυσική δραστηριότητα, όχι μόνο δεν επανήλθε στα επίπεδα της προ-κορωνοϊού εποχής, αλλά τείνει να μειώνεται συνεχώς .Τα παιδιά δεν παίζουν πλέον στις «αλάνες», στερούμενα τα ερεθίσματα εκείνα που θα τα οδηγήσουν στην ανάπτυξη φυσιολογικών χαρακτηριστικών, όπως η ιδιοδεκτικότητα, η κιναίσθηση, η αντίληψη της κίνησης και ο οπτικοκινητικός συντονισμός.

Στερούνται ταυτόχρονα τα ερεθίσματα που θα βελτιώσουν την ενδυνάμωση, όχι μόνο των μυών τους, αλλά και των αρθρικών συνδέσμων που θα αποτρέψουν έναν πιθανό τραυματισμό στην καθημερινότητά τους, όπως πχ στο κατέβασμα από ένα πεζούλι. Στερούνται ακόμα τα ερεθίσματα που θα βοηθήσουν στην ενδυνάμωση των σταθεροποιητών μυών της σπονδυλικής στήλης, επομένως (ειδικά στο Λύκειο σε συνδυασμό με την κακή στάση του σώματος) ελλοχεύει ο κίνδυνος οι μαθητές να οδηγηθούν σε δυσμορφίες της σπονδυλικής στήλης, όπως η σκολίωση και η κύφωση.

Και εδώ έγκειται το παράδοξο της Ελλάδας: Ενώ στα λόγια η Πολιτεία εκθείαζε την άσκηση και σημείωνε τη σπουδαιότητά της, στην πράξη δεν έκανε τίποτα ουσιαστικό για αυτό, ενώ η κατάσταση χειροτερεύει! Πού είναι η ευαισθησία του Πολιτείας για την υγεία των μαθητών; Οι 2 ή 3 διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα, θεωρεί η Πολιτεία ότι είναι αρκετές για να αναστρέψουν την δεινή κατάσταση στην οποία έχουμε φτάσει; Γιατί δεν προσλαμβάνονται Καθηγητές Φυσικής Αγωγής να διδάσκουν το μάθημα και παρατηρείται το φαινόμενο να «διδάσκεται» από εκπαιδευτικούς που δεν έχουν το κατάλληλο επιστημονικό υπόβαθρο ;

Γιατί σταμάτησε το πρόγραμμα «ΕΥΖΗΝ», όπου μέσω αυτού μπορούσαν οι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής να κάνουν μετρήσεις, να αξιολογούν και με τη συνεργασία των γονέων, όπου χρειάζεται, να παρεμβαίνουν, ώστε να επιτυγχάνεται ο πρωταρχικός σκοπός του μαθήματος; Οι μετρήσεις που μπορεί να κάνει κάθε Κ.Φ.Α. σε σωματομετρικά χαρακτηριστικά, κινητικότητα, ταχύτητα, αντίδραση, αντοχή κτλ, μέσα από παιγνιώδους μορφής δραστηριότητες, μπορούν να βοηθήσουν ώστε και οι μαθητές να περνούν ευχάριστα και ο εκπαιδευτικός να καταγράφει χρήσιμα στοιχεία για περαιτέρω επεξεργασία. Οι μετρήσεις αυτές θα εισαχθούν σε μια εθνική βάση δεδομένων, όπου θα μπορεί να γίνεται σύγκριση και με τον μέσο όρο των υπόλοιπων μαθητών, αλλά και για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της παρέμβασης που θα κάνει ο εκπαιδευτικός. Θα βοηθούσε όχι μόνο τους μαθητές να καταπολεμήσουν την παχυσαρκία, τα κινητικά και μυϊκά ελλείμματα, αλλά θα ήταν και μια πολύ σημαντική οικονομική βοήθεια σε εκείνες τις οικογένειες που δεν μπορούν να στείλουν τα παιδιά τους σε αθλητικές δραστηριότητες εκτός σχολείου (αθλητικούς συλλόγους κτλ). Ζητάμε ως Π.ΕΝ.Α.Φ.Α. τον επανασχεδιασμό, την επικαιροποίηση και την επανέναρξη του Προγράμματος «ΕΥΖΗΝ» στα σχολεία σε συνεργασία με τα Τ.ΕΦ.Α.Α. της χώρας! https://www.youtube.com/channel/UC5D0yaDqs_h7IhbGlZ2K_A

Exercise is Medicine!

Η άσκηση είναι φάρμακο, λέει η Αμερικάνικη Ιατρική Εταιρία.

Μην το επικαλείστε μόνο, κάντε το πράξη!

Με τιμή,

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ * ΣΧΙΝΑΣ ΚΛΕΑΝΘΗΣ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ * ΑΛΜΠΑΝΗ ΕΙΡΗΝΗ

Δείτε επίσης

Σχετικά με τις Μεταθέσεις στη Δευτεροβάθμια: Προσδιορισμός κενών-πλεονασμάτων | Ενημέρωση 

Πιερρακάκης για σύστημα διορισμών, μόνιμους διορισμούς και αναπληρωτές, bullying στα σχολεία, βία στα Πανεπιστήμια

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση