Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρόγραμμα ΜΝΑΕ-Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ: Την άμεση εφαρμογή του ζητά η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Γενικής Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρόγραμμα ΜΝΑΕ-Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ: Την άμεση εφαρμογή του ζητά η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Γενικής Παιδείας με σχετική επιστολή της.

Πρόγραμμα ΜΝΑΕ-Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ

Την άμεση εφαρμογή του Προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» σε όλα τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) της χώρας, προκειμένου να επιτευχθεί χωρίς επιπλέον καθυστέρηση η απρόσκοπτη λειτουργία του, ζητά με επιστολή της η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Γενικής Παιδείας.

Αναλυτικά η επιστολή

Κάλυψη του προγράμματος ΜΝΑΕ

Το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, δημιουργήθηκε με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας και την αποτελεσματικότερη λειτουργία της σχολικής κοινότητας. Τα τελευταία χρόνια η εφαρμογή του έχει επεκταθεί σε όλα τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας ενισχύοντας τη γνωστική και ψυχοπαιδαγωγική ανάπτυξη των μαθητών της Α΄ Λυκείου.

Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος καθίσταται εφικτή η αρχή της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας, η οποία συνδέεται άρρηκτα με τη θεωρία της σχολικής κοινότητας. Ειδικότερα, οι μαθητές αισθάνονται ότι αποτελούν ενεργά μέλη μιας ευρύτερης ομάδας που δε στοχεύει μόνο στην παροχή γνώσεων ή στην κοινωνικοποίηση και στη σύσφιξη σχέσεων. Ως εκ τούτου, πρόκειται για ένα περιβάλλον στο οποίο τα παιδιά αναπτύσσουν δεσμούς που προωθούν την προσαρμογή και τη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό σημαίνει πως γίνονται αποδεκτές τόσο οι ομοιότητες όσο και οι επιμέρους διαφορές τους, με αποτέλεσμα  την επίτευξη της μάθησης για όλους. Παράλληλα, ενισχύονται σε σημαντικό βαθμό η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθηση των μαθητών, καθώς μέσω της ουσιαστικής παρέμβασης των εκπαιδευτικών παρατηρείται σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις τους.

Δυστυχώς, παρά τα πολλαπλά οφέλη της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής παρέμβασης, διαπιστώσαμε πως το πρόγραμμα ΜΝΑΕ δε συμπεριλήφθηκε στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών. Γι’ αυτόν τον λόγο, αιτούμαστε την άμεση εφαρμογή του σε όλα τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας, προκειμένου να επιτευχθεί χωρίς επιπλέον καθυστέρηση η απρόσκοπτη λειτουργία του.

Πρωτοβουλία Φιλολόγων

Γενικής Παιδείας

Δείτε επίσης

Ψήφισμα για Πρόγραμμα ΜΝΑΕ στα ΕΠΑΛ από τον Σύλλογο Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΣΑΦ) 

Διαμαρτυρία Ψυχολόγων για ΜΝΑΕ: Ψήφισμα για την καθυστέρηση του Προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ

Πριν φύγετε

Αποτίμηση των έως σήμερα προσλήψεων αναπληρωτών: Aπό πού θα είναι και που θα διατεθούν οι πιστώσεις της Β2 Φάσης

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply