Σάββατο, 7 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρόγραμμα Σπουδών Εικαστικών στο Δημοτικό Σχολείο | ΦΕΚ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρόγραμμα Σπουδών Εικαστικών στο Δημοτικό Σχολείο-Απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζέττας Μακρή.

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 3415-1-7-2022 το Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα των Εικαστικών στο Δημοτικό Σχολείο, με Απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζέττας Μακρή.

Δείτε σε μορφή pdf το ΦΕΚ Β 3415-1-7-2022

Η βασική αρχή που διέπει το πλαίσιο συγγραφής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για τα Εικαστικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι ότι η παιδεία της όρασης είναι και παιδεία της νόησης. Η εικαστική εκπαίδευση αφορά τη δημιουργική πράξη, καθώς και την οπτική αντίληψη, την καλλιέργεια του αισθητικού κριτηρίου και την παραγωγή νοημάτων μέσα από την επαφή με την τέχνη και τον οπτικό πολιτισμό.

Το παρόν Πρόγραμμα Σπουδών θέτει στο επίκεντρο τη νοητική διάσταση της δημιουργικής διαδικασίας, καθώς τα παιδιά καλούνται στα μαθήματα των Εικαστικών να κάνουν επιλογές, να πάρουν αποφάσεις, να προβληματιστούν, να συνθέσουν, να σκεφτούν αναλυτικά και αφαιρετικά, να επινοήσουν, να διερευνήσουν και ακόμα να σκεφτούν κριτικά.

Αυτό δεν σημαίνει ότι η δημιουργική διερεύνηση των μορφοπλαστικών στοιχείων και η τριβή με τα υλικά και τις τεχνικές τίθενται σε δεύτερη μοίρα.

Αντίθετα, το κεντρικό ζητούμενο στις σύγχρονες προσεγγίσεις που αφορούν τη διδακτική της τέχνης είναι μια ολιστική προσέγγιση στην οποία η εικαστική πράξη και η νοηματική της πλαισίωση είναι αλληλοεξαρτώμενες.

Η εικαστική πράξη αποτελεί το θεμέλιο της καλλιτεχνικής παιδείας για κάθε προσπάθεια σύνδεσης των μαθητών/-τριών με τον κόσμο των ιδεών.

Η εικαστική παιδεία βασίζεται στη διερεύνηση μορφοπλαστικών λύσεων, αλλά προχωρά και στην εξερεύνηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα υλικά μέσα για την παραγωγή νοήματος και τη διαπραγμάτευση ιδεών, σκέψεων ή και κοινωνικών ζητημάτων.

Το παρόν Πρόγραμμα Σπουδών δεν αποσκοπεί σε μια λογοκεντρική αναπλαισίωση του μαθήματος αλλά με βάση και τη διεθνή εμπειρία αποσκοπεί στο να αναδειχθεί ως πολύτιμο γνωστικό αντικείμενο για την ενδυνάμωση διερευνητικών, μεταγνωστικών αλλά και κοινωνικών δεξιοτήτων μέσα από την επαφή με τη δημιουργική σκέψη και πράξη.

Δείτε επίσης

ΦΕΚ: Πρόγραμμα σπουδών Ελεύθερου Σχεδίου της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου 

ΦΕΚ: Πρόγραμμα σπουδών Αρχών Οικονομικής Επιστήμης της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου 

ΦΕΚ-Πρόγραμμα Σπουδών Γραμμικού Σχεδίου της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου 

Πρόγραμμα σπουδών-Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Για Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση 

Πρόγραμμα σπουδών Καλλιτεχνικών Γυμνασίου-Θα εφαρμοσθεί πιλοτικά στα Πρότυπα και Πειραματικά 

Πρόγραμμα σπουδών Φυσικής Γ’ τάξης ΓΕΛ ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας 

ΦΕΚ: Πρόγραμμα σπουδών Ιστορίας Δημοτικού Γ’, Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεων 

Πριν φύγετε

Οδηγός: Αδειες μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Γράψτε μία απάντηση