Πέμπτη, 15 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρόγραμμα Σπουδών Λατινικών Β-Γ τάξεων ΓΕΛ-Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρόγραμμα Σπουδών Λατινικών Β-Γ τάξεων ΓΕΛ-Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών-Απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζ. Μακρή.

Με την υπ. αριθμ.141501/Δ2 – ΦΕΚ B 5236 – 11.11.2021- Απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζ. Μακρή καθορίζεται το Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος των Λατινικών των Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου – Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών.

Αναλυτικά
Γενικός σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος των Λατινικών

είναι η εξοικείωση των μαθητών/-τριών με τη λατινική γλώσσα, καθώς και με πτυχές της λατινικής γραμματείας και του κόσμου της Ρώμης.

Παράλληλα, επιδιώκεται

η ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων, η καλλιέργεια της ανθρωπιστικής παιδείας και η συνειδητοποίηση ότι η κλασική πολιτισμική κληρονομιά λειτουργεί ως θεμέλιο τόσο για την ελληνική πολιτισμική ταυτότητα όσο και για το οικοδόμημα του ευρωπαϊκού πολιτισμού.

Το περιεχόμενο του μαθήματος των Λατινικών (τόσο στη Β’ όσο και στη Γ’ Λυκείου) διαρθρώνεται σε δύο κύρια Θεματικά Πεδία:

α) Το Θεματικό Πεδίο 1: Λατινική γλώσσα, το οποίο επικεντρώνεται στη γλωσσική διδασκαλία, και

β) Το Θεματικό Πεδίο 2: Ρωμαϊκός κόσμος, το οποίο αφορά τη γνωριμία/εξοικείωση των μαθητών/-τριών με στοιχεία του ρωμαϊκού πολιτισμού και πτυχών της κοινωνίας και της καθημερινής ζωής στην αρχαία Ρώμη.

Η διδακτική προσέγγιση των λατινικών κειμένων

είναι ανάγκη να πλαισιώνει το κυρίως αντικείμενο του μαθήματος, που είναι γλωσσικό, με την κατανόηση του περιεχομένου του διδασκόμενου κειμένου, αναδεικνύοντας -κατά το δυνατόν- ιστορικά, πολιτικά και πολιτισμικά στοιχεία που ενυπάρχουν σε αυτό.

Δείτε σε μορφή pdf το Πρόγραμμα Σπουδών Λατινικών Β’ και Γ’  ΓΕΛ – Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

Δείτε επίσης

Νέα Προγράμματα Σπουδών-Επιμόρφωση: Ξεκινά εντός Νοεμβρίου
Νέα Προγράμματα Σπουδών-Παρουσίαση: Από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας
Πρόγραμμα Σπουδών Ιστορίας των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γυμνασίου
Πρόγραμμα σπουδών Θρησκευτικών των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γυμνασίου

Δείτε ακόμη

Εκθεση ΑΔΙΠΠΔΕ 2021: “Σχολικά Εγχειρίδια: Από τη Θεωρία στα Κριτήρια Αξιολόγησης”
ΔΟΕ: Παράνομες εντολές προς στελέχη εκπαίδευσης από ΥΠΑΙΘ για την αξιολόγηση
Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: “Είναι κακό που τα παιδιά κάνουν μάθημα στα σχολεία τους με τους δασκάλους και συμμαθητές τους;”
Share.

About Author

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Leave A Reply