Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρόγραμμα Σπουδών Μελέτης Περιβάλλοντος στις Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου | ΦΕΚ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρόγραμμα Σπουδών Μελέτης Περιβάλλοντος στις Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου-Απόφαση της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζέττας Μακρή.

Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα Μελέτη Περιβάλλοντος στις Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου

Η Μελέτη Περιβάλλοντος (ΜΠ)

συνιστά ένα ενιαίο πλαίσιο μάθησης με διεπιστημονικό χαρακτήρα, στο οποίο περιλαμβάνονται στοιχεία από το φυσικό, επιστημονικό, τεχνολογικό, κοινωνικό, πολιτικό, πολιτισμικό και οικονομικό περιβάλλον.

Αποτελεί ένα βασικό γνωστικό αντικείμενο

για τις τέσσερις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου (Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄) και αντλεί το περιεχόμενό του από τη Φυσική, τη Χημεία, τη Βιολογία, την Οικολογία, την Τεχνολογία, την Κοινωνιολογία, την Ιστορία, τα Θρησκευτικά, τη Γεωγραφία, την Ανθρωπολογία, τις Πολιτικές Επιστήμες, την Ψυχολογία, την Οικονομία, την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, την Αγωγή Υγείας και την Κυκλοφοριακή Αγωγή.

Εστιάζει τόσο στο φυσικό όσο και στο ανθρωπογενές περιβάλλον

αλλά και στις μεταξύ τους αλληλεπιδράσεις με σκοπό οι μαθητές/-τριες να κατανοήσουν την πολύπλοκη και δυναμικά εξελισσόμενη πραγματικότητα και να αναπτύξουν ικανότητες (γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες) όχι μόνο για την προσωπική τους πραγμάτωση αλλά και για την ενεργό συμμετοχή τους στην κοινωνία που ζουν.

Το περιεχόμενο της Μελέτης Περιβάλλοντος (ΜΠ)

είναι οργανωμένο σε Θεματικά Πεδία, τα οποία αποτελούνται από επιμέρους Θεματικές Ενότητες.

Κάθε Θεματικό Πεδίο

αντλεί περιεχόμενο από ένα επιστημονικό πεδίο, για παράδειγμα τη Φυσική, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, το οποίο εστιάζει στις βασικές έννοιες και στα βασικά θέματα του εν λόγω επιστημονικού πεδίου και υφίσταται μετασχηματισμούς και αναπλαισίωση για να μετατραπεί σε σχολική γνώση.

Οι βασικές έννοιες και τα βασικά θέματα

που περιλαμβάνονται στα Θεματικά Πεδία της Α΄ τάξης, περιλαμβάνονται εκ νέου στα Θεματικά Πεδία των μεγαλύτερων τάξεων (Β΄, Γ, Δ΄) με σκοπό την εμβάθυνση, την προοδευτική διεύρυνση και τον εμπλουτισμό τους κατά το πρότυπο μιας «ανάστροφης κλιμακωτής πυραμίδας».

Δείτε το ΦΕΚ B 5939 – 16.12.2021

Δείτε επίσης

Πρόγραμμα σπουδών ΤΠΕ και Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο | ΦΕΚ
Εγγραφο Κόπτση για τη μη συμμετοχή σχολικών μονάδων στην αξιολόγηση-Ζητούνται αποφάσεις ορισμού των Δ/ντών
Αξιολόγηση-Eπισημάνσεις ΙΕΠ για την Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης
Αύξηση προϋπολογισμού για την εκπαίδευση κατά 4,2%- Από 5.605.100.000 σε 5.841.100.000 ευρώ, ανακοίνωσε η Ν. Κεραμέως
Εκτακτη επιχορήγηση στα ΑΕΙ: 20 εκατομμύρια ευρώ και 400 νέες θέσεις καθηγητών
 Συνδικαλιστικές οργανώσεις-Μητρώο ΓΕΜΗΣΟΕ: Προσφυγές στο ΣτΕ για ακύρωση της Υπουργικής Απόφασης ως αντισυνταγματική

Πριν φύγετε

ΦΕΚ: Επιλογές Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας-Η διαδικασία-Εντος 15 ημερών η Προκήρυξη
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση