Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΦΕΚ: Πρόγραμμα Σπουδών Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία των Α’ και Β’ τάξεων Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρόγραμμα Σπουδών Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία των Α’ και Β’ τάξεων Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου-Απόφαση σε ΦΕΚ.

Σύμφωνα με

την υπ. αριθμ. 110050/Δ2-ΦΕΚ B 4402 – 23.09.2021- Απόφαση της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή το Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος “Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία” των Α’ και Β’ τάξεων Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου ορίζεται ως εξής.

Το παρόν Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ)

για το μάθημα “Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία” αφορά τη γλωσσική και λογοτεχνική εκπαίδευση των μαθητών και των μαθητριών της Α’ και Β’ τάξης Γενικού Λυκείου.

Στο πλαίσιο του μαθήματος,

η νεοελληνική γλώσσα και η λογοτεχνία συνεργούν, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να ανταποκρίνονται σε κάθε γεγονός γραμματισμού, είτε αυτό συμβαίνει στον δημόσιο είτε στον σχολικό ή ιδιωτικό χώρο, τόσο στο επίπεδο κατανόησης και ερμηνείας όσο και στο επίπεδο παραγωγής λόγου.

Ως εκ τούτου,

η διδασκαλία του μαθήματος στηρίζεται σε μαθησιακές διαδικασίες, μέσω των οποίων ενισχύονται οι μαθητές και οι μαθήτριες, ώστε να χαράξουν τη δική τους εγγράμματη πορεία.

Το παρόν Πρόγραμμα Σπουδών είναι «ανοικτό»

ως προς τα περιεχόμενα, ώστε οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι μαθήτριες να συμμετέχουν στην επιλογή του κειμενικού υλικού.

Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να σχεδιάσει τις διδακτικές διαδρομές που θα ακολουθήσει, με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες του σχολικού περιβάλλοντος σε επίπεδο τάξης, σχολικής μονάδας, τοπικής κοινωνίας.

Ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού είναι καθοριστικός,

αφού καλείται ως διαμεσολαβητής να υπηρετήσει τη γενικότερη στόχευση του Προγράμματος Σπουδών και να ενισχύσει τις ομάδες των μαθητών και μαθητριών στην επίτευξη των στόχων που τίθενται από κοινού, στο πλαίσιο του παρόντος ΠΣ.

Ο σχεδιασμός πρέπει να οδηγεί στον ανασχεδιασμό

με βάση την ανατροφοδότηση από τη διδακτική πράξη, η αξιολόγηση να είναι διαρκής και διαμορφωτική, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να συνειδητοποιούν την εξέλιξή τους και ο/η εκπαιδευτικός να αποκτά δεδομένα για τον ανασχεδιασμό του διδακτικού του/της προγράμματος.

Δείτε αναλυτικά σε μορφή pdf το ΦΕΚ B 4402 – 23.09.2021

Δείτε επίσης

ΦΕΚ: Πιλοτική Εφαρμογή Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Πρόγραμμα Σπουδών Λατινικών ΓΕΛ | ΦΕΚ
Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων

Πριν φύγετε

Επιμορφωτική διαδικτυακή εκδήλωση ΠΔΕ Αττικής: “Ψηφιακές δεξιότητες και μετά-covid σχολική εκπαίδευση”
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Γράψτε μία απάντηση