Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρόγραμμα σπουδών Νεοελληνικής Γλώσσας ΓΕΛ: Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων | ΦΕΚ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρόγραμμα σπουδών Νεοελληνικής Γλώσσας ΓΕΛ: Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων-Σε ΦΕΚ η Απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζέττας Μακρή.

Πρόγραμμα σπουδών Νεοελληνικής Γλώσσας ΓΕΛ
ΦΕΚ B 5770 – 10.12.2021

Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Γενικού Λυκείου.

Το γνωστικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Γλώσσας διακρίνεται για την ιδιαιτερότητά του σε σχέση με όλα τα άλλα αντικείμενα του σχολείου, καθώς το βασικό περιεχόμενό του, το γλωσσικό σύστημα, έχει κατά κανόνα κατακτηθεί με φυσικό και αυθόρμητο τρόπο πριν από την έναρξη της σχολικής εκπαίδευσης.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες

δεν έρχονται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας μόνο για να μάθουν την ελληνική γλώσσα, αλλά και για να διευρύνουν το γλωσσικό τους ρεπερτόριο με τροπικότητες, όπως ο γραπτός λόγος, ποικιλίες, όπως η πρότυπη γλώσσα και άλλες γεωγραφικές, κοινωνικές και λειτουργικές ποικιλίες, καθώς και κειμενικά είδη με τα οποία μπορεί να μην έχουν ήδη εξοικειωθεί μέσω της κοινωνικοποίησής τους στις γλωσσικές κοινότητες στις οποίες ανήκουν.

Η γλώσσα καλλιεργείται στη σχολική πράξη

ως αναγκαίο μέσο πρόσβασης σε όλες τις πτυχές της πολύπλοκης αντικειμενικής και υποκειμενικής πραγματικότητας και ως δείκτης ατομικής, κοινωνικής και πολιτισμικής ταυτότητας.

Η καλλιέργεια της πρόσληψης της γλώσσας και της προφορικής και γραπτής έκφρασης

αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη γνωστική, κοινωνική και γλωσσική ανάπτυξη των μαθητών/-τριών, καθώς οι ανεπτυγμένες γλωσσικές δομές συνδέονται και αλληλεπιδρούν με την ωρίμαση των νοητικών διεργασιών και την κοινωνικοποίηση των παιδιών στη γλωσσική τους κοινότητα.

Στο Πρόγραμμα Σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα στο Λύκειο,

όπως ισχύει και στα Προγράμματα Σπουδών του Δημοτικού και του Γυμνασίου, επιδιώκεται μια συνθετική προσέγγιση, καθώς τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αφορούν τόσο τη γλωσσική ικανότητα όσο και τη γλωσσική χρήση, αλλά και τις στρατηγικές που έχουν στη διάθεσή τους οι μαθητές/-τριες.

Οι γενικοί και οι ειδικοί σκοποί της γλωσσικής διδασκαλίας

καθορίζουν την έμφαση σε διαφορετικές πτυχές της γλώσσας, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται η μετάβαση από τη λέξη και την πρόταση στο κείμενο, πάντοτε στο πλαίσιο της επικοινωνιακής διδασκαλίας της γλώσσας.

Δείτε σε μορφή pdf το ΦΕΚ B 5770 – 10.12.2021 

Δείτε επίσης

Επιμόρφωση ψυχολόγων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ: Πρόσκληση για υποβολή δήλωσης συμμετοχής
Πρόσκληση συμμετοχής σε επιμόρφωση εκπαιδευτικών-ΕΕΠ γενικής και ειδικής αγωγής
Πλατφόρμα iepX-Ειδική Αγωγή: Δευτέρα 13.12.2021 ξεκινούν οι εγγραφές για παρακολούθηση μαθημάτων

Πριν φύγετε

Κεραμέως για σεξουαλική παρενόχληση από στέλεχος εκπαίδευσης: Τι απάντησε στη Βουλή
Share.

About Author

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Leave A Reply