Πρόγραμμα σπουδών Προσχολικής Εκπαίδευσης: Στο ΦΕΚ Β 687/10-2-2023 η απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζέττας Μακρή.
Πρόγραμμα σπουδών Προσχολικής Εκπαίδευσης
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 687/10-2-2023 το Πρόγραμμα Σπουδών για την Προσχολική Εκπαίδευση με απόφαση της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή.
Δείτε το ΦΕΚ Β 687/10-2-2023
Φυσιογνωμία του Νηπιαγωγείου
Το νηπιαγωγείο εισάγει τα παιδιά στην πρώτη θεσμοθετημένη βαθμίδα της εκπαίδευσης. Ως σχολικός θεσμός αποτελεί μέρος του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά έχει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τις αρχές και το πλαίσιο λειτουργίας του, τα οποία διαμορφώνουν τη φυσιογνωμία του. Το νηπιαγωγείο παρέχει ένα δυναμικό ξεκίνημα στη σχολική εκπαίδευση των παιδιών, με μακροπρόθεσμα οφέλη για τα ίδια και την κοινωνία. Δημιουργεί συνδέσεις με τα περιβάλλοντα στα οποία ζει και δραστηριοποιείται το παιδί, με γνώμονα την προαγωγή της μάθησης, της ανάπτυξης και της ευημερίας του. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η συνεργασία με το οικογενειακό περιβάλλον, το οποίο έχει πρωταρχικό ρόλο στη ζωή των παιδιών και είναι άμεσα συνυφασμένο με τη λειτουργία και τους στόχους του νηπιαγωγείου. \
Η καθολική, ποιοτική εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο θέτει τα θεμέλια για την ανάπτυξη των παιδιών, την κοινωνικοποίηση και την καλλιέργεια βασικών ικανοτήτων που καθορίζουν τη μετέπειτα σχολική πρόοδο. Παράλληλα, συμβάλλει στην αντιμετώπιση ζητημάτων ή περιορισμών που υφίστανται σε σχέση με τη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, υποστηρίζοντας τον αντισταθμιστικό ρόλο του σχολείου.
Περιεχόμενο
Το περιεχόμενο της μάθησης στο νηπιαγωγείο οργανώνεται σε τέσσερα (4) Θεματικά Πεδία στη βάση της ολιστικής προσέγγισης της μάθησης, με στόχο την ανάδειξη των διεπιστημονικών συνδέσεων και την ενίσχυση της διαθεματικής ενιαιοποίησης. Οι ικανότητες του 21ου αιώνα βρίσκονται στον πυρήνα του Προγράμματος Σπουδών του νηπιαγωγείου και διατρέχουν όλα τα Θεματικά Πεδία και τις Θεματικές Ενότητές του. Αν και η ανάπτυξη των ικανοτήτων έχει μία διά βίου προοπτική, η καλλιέργειά τους από την προσχολική ηλικία ενέχει σημαντικά πλεονεκτήματα για τη μετέπειτα εδραίωσή τους, εξαιτίας της σημασίας των πρώιμων μαθησιακών εμπειριών για την επιτυχημένη πορεία του παιδιού.
Οι ικανότητες αυτές δε θεωρούνται καινούριες, ωστόσο το περιεχόμενό τους επικαιροποιείται και επαναπροσδιορίζεται μέσα από τις σημαντικές αλλαγές που επιφέρει ο 21ος αιώνας και σε σχέση με το περιεχόμενο του προγράμματος του νηπιαγωγείου. Η έννοια της ικανότητας στο Πρόγραμμα Σπουδών του νηπιαγωγείου χρησιμοποιείται ταυτόσημα με την έννοια της επάρκειας και αντιμετωπίζεται ως μία δυναμική διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει την επιλογή, την ενεργοποίηση και τον συντονισμό ενός συνδυασμού γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων, που απαιτούνται προκειμένου τα παιδιά να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις μαθησιακές προκλήσεις.
Δείτε επίσης
Πρόγραμμα σπουδών Θεατρικής Αγωγής και Θρησκευτικών στο Δημοτικό Σχολείο
Πρόγραμμα σπουδών Θρησκευτικών Λυκείου: Tων Α’, Β’ και Γ’ τάξεων ΓΕΛ | ΦΕΚ
Πρόγραμμα σπουδών Ιστορίας Δημοτικού: Στις Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεις | ΦΕΚ
Πρόγραμμα σπουδών Βιολογίας Γυμνασίου, Α’, Β’ και Γ’ τάξεων | ΦΕΚ
Πρόγραμμα Σπουδών Φυσικής Γυμνασίου Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων | ΦΕΚ
Πρόγραμμα σπουδών Τεχνολογίας Γυμνασίου, των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων | ΦΕΚ
Πρόγραμμα σπουδών Θρησκευτικών Γυμνασίου Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων
Πρόγραμμα σπουδών Λατινικών Β’ και Γ’ τάξεων ΓΕΛ και Αρχών Οικονομικής Επιστήμης της Γ’ τάξης ΓΕΛ
Πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών Γυμνασίου: Α’, Β’ και Γ’ τάξεων | ΦΕΚ
Πρόγραμμα σπουδών μαθήματος Ιστορίας των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου
Προγράμματα σπουδών Γενικού Λυκείου: Φιλοσοφίας-Βιολογίας-Κοινωνικής/Πολιτικής Αγωγής-Ξένων Γλωσσών
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/programma-spoudwn-prosxolikis-ekpaideusis-fek/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.