Πρόγραμμα σπουδών Γεωγραφίας Ε’ και Στ’ τάξεων Δημοτικού Σχολείου-Σε ΦΕΚ η Απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζέττας Μακρή.
Πρόγραμμα σπουδών Γεωγραφίας Ε’ και Στ’ τάξεων Δημοτικού
Η υπ. αριθμ. πρωτ. 37032/Δ1 Απόφαση της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή με τo Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Γεωγραφίας στις Ε’ και Στ’ τάξεις Δημοτικού Σχολείου, δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 2259/6-4-2023.
Δείτε σε μορφή pdf το ΦΕΚ Β 2259/6-4-2023
________________________
Φυσιογνωμία του μαθήματος
Στις τέσσερις πρώτες τάξεις του Δημοτικού πλήθος στοιχείων Γεωγραφίας είναι ενταγμένα στο μάθημα της Μελέτης του Περιβάλλοντος, και στην Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού η Γεωγραφία διδάσκεται ως αυτόνομο μάθημα.
Προσδοκώμενα αποτελέσματα στο τέλος του Δημοτικού
Οι μαθητές/-τριες θα πρέπει να είναι σε θέση:
– Να αντλούν πληροφορίες από έγκυρες πηγές για να περιγράψουν το ηλιακό μας σύστημα, να αναφέρουν τους πλανήτες του και να περιγράφουν τη δομή του εσωτερικού της Γης.
– Να αντλούν πληροφορίες από διάφορα είδη χαρτών για να περιγράψουν τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά ενός φυσικού τοπίου της Ελλάδας και του κόσμου συνολικά και κατά ήπειρο, καθώς και να αποκτήσουν αντίληψη των αμφίδρομων σχέσεων ανθρώπου και χώρου με τη μελέτη των φυσιογραφικών περιοχών.
– Να περιγράφουν τη φυσιογνωμία των γεωμορφολογικών χαρακτηριστικών της Ελλάδας και των ηπείρων, να κάνουν συγκρίσεις και να βρίσκουν τις μεταξύ τους σχέσεις.
– Να διακρίνουν τις έννοιες καιρός και κλίμα και να αναγνωρίζουν τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η κλιματική αλλαγή και καθορίζουν τη δημιουργία της κλιματικής κρίσης.
– Να διαβάζουν κλιματικούς χάρτες και να περιγράφουν τις καιρικές συνθήκες μιας περιοχής της Ελλάδας και του κόσμου.
– Να χρησιμοποιούν διάφορες πηγές (χάρτες, πίνακες, γραφήματα, σχεδιαγράμματα) για να περιγράφουν κατανομές και σχέσεις των φυσικών και ανθρωπογενών χαρακτηριστικών της Ελλάδας και των ηπείρων.
– Να αναφέρουν παραδείγματα για να εξηγήσουν τις αλληλεξαρτήσεις φυσικού περιβάλλοντος και ανθρώπινης δραστηριότητας σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.
– Να χρησιμοποιούν κατάλληλο λεξιλόγιο για να περιγράψουν ένα φυσικό τοπίο.
– Να συλλέγουν και να οργανώνουν πληροφορίες για να παρουσιάσουν τις εργασίες τους προφορικά, γραπτά ή δημιουργώντας κολάζ ή αφίσες.
– Να συμμετέχουν υπεύθυνα και να συνεργάζονται προκειμένου να παρουσιάσουν τις εργασίες τους.
– Να αναπτύξουν δεξιότητες χρήσης των ΤΠΕ για να αναζητήσουν, να συλλέξουν και να οργανώσουν δεδομένα που σχετίζονται με τις εργασίες τους.
– Να αναφέρουν ανθρώπινες δραστηριότητες που μεταβάλλουν τον πλανήτη μας και να αξιολογούν συμπεριφορές που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος και στην προοπτική της αειφόρου ανάπτυξης.
– Να αποδέχονται και να σέβονται τον πολιτισμό, τον τρόπο ζωής και τις αξίες άλλων λαών.
Δείτε επίσης
Πρόγραμμα σπουδών μαθήματος Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο | ΦΕΚ
Πρόγραμμα σπουδών Νεοελληνικής Γλώσσας Δημοτικού | ΦΕΚ
Πρόγραμμα σπουδών Ιστορίας Δημοτικού: Στις Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεις | ΦΕΚ
Πρόγραμμα σπουδών Θεατρικής Αγωγής και Θρησκευτικών στο Δημοτικό Σχολείο
Πρόγραμμα σπουδών Προσχολικής Εκπαίδευσης | Το ΦΕΚ
Πριν φύγετε
Σχολικές εκδρομές-τι ισχύει: Νομοθετικό πλαίσιο-δηλώσεις γονέων-ποια η ευθύνη των εκπαιδευτικών
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/programma-spoydwn-gewgrafias-e-st-taxewn-dimotikoy-scholeioy-fek/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.