Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρόγραμμα ΣΥΡΙΖΑ για την Εκπαίδευση: Συμπεριληπτική, δημοκρατική, δωρεάν και δημόσια-Κατάργηση νόμων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρόγραμμα ΣΥΡΙΖΑ για την Εκπαίδευση: Για μια συμπεριληπτική δημοκρατική και δωρεάν δημόσια εκπαίδευση-Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων της ΝΔ.

Πρόγραμμα ΣΥΡΙΖΑ για την Εκπαίδευση

Την Παρασκευή 28 Απριλίου 2023 κοινοποιήθηκε το κυβερνητικό Πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία το οποίο έχει ως σύνοψη-τίτλο “Δικαιοσύνη παντού – Για μια Δημοκρατική Προοδευτική Διακυβέρνηση”.

Στο πρόγραμμά του ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία δεσμεύεται για μια συμπεριληπτική δημοκρατική και δωρεάν δημόσια εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται η κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων της ΝΔ και η εφαρμογή ενός κυβερνητικού προγράμματος με στόχο την οικοδόμηση ενός δημοκρατικού, δημόσιου, δωρεάν και ποιοτικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Δείτε το πλήρες Πρόγραμμα εδώ

_________________________________________

Συγκεκριμένα, ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία μεταξύ άλλων δεσμεύεται για:

  • 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο, με την ένταξη όλων των υπαρχόντων τύπων λυκείων
  • Αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ
  • Διπλασιασμός σε βάθος τετραετίας της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων
  • Αναμόρφωση του ειδικού μισθολογίου των μελών ΔΕΠ με βάση και την νομολογία του ΣτΕ
  • Εξασφάλιση μόνιμων διορισμών, για την πλήρη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών
  • Διπλασιασμό του αριθμού καθηγητών και ερευνητών σε βάθος τετραετίας
  • Αύξηση κατά 15% του διοικητικού προσωπικού των πανεπιστημίων
  • Επαναφορά του κλίματος δημοκρατίας και συνεργασίας στα σχολεία. Κατάργηση του συστήματος της ατομικής αξιολόγησης (ν.4823/2021) και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων (ν.4692/2020), και επαναφορά του ν.4547/2018 περί αποτίμησης και προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου. Ανανέωση και ενίσχυση των συνεργειών στα ΠΕΚΕΣ
  • Ενίσχυση του Ολοήμερου Σχολείου, του νηπιαγωγείου, του δημοτικού και του γυμνασίου, σε δομές και προγράμματα σπουδών
  • Προστασία της σωματικής και ψυχικής υγείας κάθε παιδιού, αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας
  • Παιδαγωγική και κοινωνική στήριξη των παιδιών με αυξημένες ανάγκες, προαγωγή της αλληλεγγύης και συμπερίληψης
  • Ενίσχυση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης
  • Επανένταξη μαθημάτων κοινωνικών επιστημών και καλλιτεχνικής παιδείας
  • Μείωση ύλης στα γυμνάσια και λύκεια και αλλαγή προγραμμάτων σπουδών
  • Μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών/-τριών σε 20 ανά τμήμα για το νηπιαγωγείο και την Α΄ τάξη δημοτικών σχολείων από τον Σεπτέμβριο 2023, που θα επεκτείνεται σταδιακά και στις υπόλοιπες τάξεις. Ταυτόχρονη μείωση του μεγέθους των τμημάτων της Γ΄ τάξης των λυκείων σε 20 μαθητές/-τριες ανά τμήμα, στο πλαίσιο της προπαρασκευαστικής λειτουργίας της Γ΄ τάξης για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια
  • Στήριξη προγραμμάτων επιμόρφωσης για όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας
  • Δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης σε πανεπιστημιακά τμήματα με αναβάθμιση του απολυτηρίου και καθιέρωση της Γ΄ Γενικού Λυκείου ως τάξης κυρίως προετοιμασίας
  • Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για την πρόσβαση στα πανεπιστήμια από τη φετινή χρονιά. Αυτό δεν συνεπάγεται καμία αλλαγή στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Από τον Σεπτέμβριο 2023 εφαρμόζεται η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης, σε όσα πανεπιστημιακά τμήματα το επιτρέπει η προσφορά θέσεων, σύμφωνα με το σύστημα του ν.4610/2019
  • Επανένταξη όλων των θεμάτων της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στο ΥΠΑΙΘ
  • Κατάργηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας και επαναφορά του πανεπιστημιακού ασύλου
  • Ενίσχυση των βιβλιοθηκών και αξιοποίηση των ψηφιακών δυνατοτήτων για τα πανεπιστημιακά συγγράμματα
  • Μεταφορά των αρμοδιοτήτων των Συμβουλίων Διοίκησης στις Συγκλήτους των πανεπιστημίων και κατάργηση των υφιστάμενων ΣΔ με τη λήξη της θητείας τους
  • Κατάργηση της διαγραφής των φοιτητών/-τριών λόγω του κανόνα ν+2
  • Προκήρυξη όλων των κενών θέσεων που προέκυψαν από αφυπηρετήσεις στα ΑΕΙ και ΕΚ από το 2018 και προγραμματισμός τετραετίας, με στόχο το διπλασιασμό των καθηγητών/-τριών και ερευνητών/-τριών
  • Διετή προγράμματα στα πανεπιστήμια, με ελεύθερη πρόσβαση σε αυτά των αποφοίτων των ΕΠΑΛ
  • Δωρεάν μεταπτυχιακές σπουδές
  • Κατάλληλα κτίρια και επαρκή εξοπλισμό με αξιοποίηση και των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης
  • Αποκατάσταση της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ, με θεμέλιο την αντιπροσωπευτικότητα και με τη συμμετοχή όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στην ανάδειξη των οργάνων
  • Αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της ΕΘΑΑΕ. Αποσύνδεση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ από την αξιολόγηση
  • Εθνικό Σχέδιο Φοιτητικής Στέγης και Μέριμνας. Δημόσια χρηματοδότηση της πρακτικής άσκησης
  • Σύνδεση επαγγελματικών προσόντων με την ακαδημαϊκή αναγνώριση του τίτλου σπουδών
  • Απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους όλων των πανεπιστημιακών Τμημάτων. Κατοχύρωση των διακριτών ρόλων και ενίσχυση του διαλόγου Πολιτείας-Εκκλησίας.

Δείτε επίσης

Μητσοτάκης-Πρόγραμμα παιδείας: Αύξηση μισθών εκπ/κών-4000 με 5000 διορισμοί το χρόνο και άλλες 11 εξαγγελίες

Υπουργείο Παιδείας για διορισμούς-νέες οργανικές-ΕΕΠ & ΕΔΥ-οδοιπορικά-αξιολόγηση-διορισμούς ΚΕΔΑΣΥ 

Τι ισχύει για την άδεια εκλογών και την ανάκληση και απαγόρευση χορήγησης κανονικών αδειών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση