Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών 2024: Τι περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών 2024: Τι περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών 2024

Τα Προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών το έτος 2024 παρατίθενται στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2024 του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Αναλυτικά

Α. Νέα Προγράμματα Σπουδών (Νηπιαγωγείο ως Λύκειο) και Επιμορφώσεις

Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών

• Τουλάχιστον 160.000 επιμορφώσεις (σε σύνολο 180.000 εκπαιδευτικών) (ΕΣΔΔΠ)

Επιμόρφωση στα νέα Προγράμματα Σπουδών

Ολοκλήρωση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή των 166 νέων Προγραμμάτων Σπουδών Γενικής Εκπαίδευσης – 4ο τρίμηνο 2024

Β. Διαμόρφωση Εθνικού Πλαισίου Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών

• Παροχή μεγάλης γκάμας Επιμορφωτικών Προγραμμάτων για την κάλυψη διαφοροποιημένων αναγκών (εισαγωγική κατά τη δόκιμη θητεία, περιοδική ετήσιας διάρκειας (Sabbatical), ανάπτυξης ηγετικών στελεχών, ειδικά στοχευμένα προγράμματα τρίμηνης ή εξάμηνης διάρκειας, ενδοσχολικά, Μείζον πρόγραμμα με εστίαση σε σχολείο-όχι μόνο ατομικά, μεταπτυχιακά).

• Πιστοποίηση των προσόντων που αποκτώνται από τις διαδοχικές δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και σύστημα καταγραφής των σταδίων της ανάπτυξης της επαγγελματικής πορείας τους (Teacher Portfolio).

• Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών το οποίο ανάμεσα στα άλλα θα παρέχει “μηχανισμούς καταγραφής των στοιχείων παρακολούθησης της επιμόρφωσης και παραγωγής αναφορών ανά μάθημα ή επιμορφούμενο.

• Ο στόχος είναι «αξιοποιώντας τα αποτελέσματα της συμμετοχής των επιμορφούμενων στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες καθώς και τα αποτελέσματα αξιολόγησης αυτών, η διαδικασία επιμόρφωσης να οδηγεί σε αντίστοιχες πιστοποιήσεις»

Γ. Διαμόρφωση Εθνικού Πλαισίου Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών 

Ολοκληρωμένο πλαίσιο υψηλής ποιότητας αρχικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και συνεχούς ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών που θα περιλαμβάνει:

• Σύστημα διάγνωσης επιμορφωτικών αναγκών (μέρος του είναι η αξιολόγηση),

• Σύστημα Σχεδιασμού, Πιστοποίησης και Υλοποίησης Επιμορφωτικών Προγραμμάτων (μέρος του θα είναι το ΙΕΠ, το ΕΚΔΔΑ, τα ΚΕΔΙΒΙΜ), και Λειτουργική ενοποίηση Μητρώων Πιστοποιημένων Επιμορφωτών.

Δ. Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών μέσω του νέου ΟΠΣ και μέσω συνεργασίας με το ΙΝΕΠ/ΕΚΔΔΑ – Επιμόρφωση 50.000 Εκπαιδευτικών

Το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Υποστήριξης Επιμορφωτικών Δράσεων (ΟΠΣ) ολοκληρώθηκε το 2021, με στόχο την αυτοματοποίηση και την διασφάλιση των διαδικασιών που ακολουθούνται ώστε να παρέχεται πιστοποιημένη επιμόρφωση σε όλους. Το ΟΠΣ επιμόρφωσης βασίζεται σε σύγχρονα εργαλεία σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης.

Το ΙΝΕΠ/ΕΚΔΔΑ διαθέτει μητρώο πιστοποιημένων εκπαιδευτών, πιστοποιημένα προγράμματα και την απαραίτητη τεχνογνωσία και δυνατότητα υλοποίησης, προκειμένου να καλύψει επιμορφωτικές ανάγκες στελεχών της εκπαίδευσης (Δντών Σχολείων, Συμβούλων Εκπ/σης, Προϊσταμ. Εκπ/κών θεμάτων), αλλά και ανάγκες στοχευμένης επιμόρφωσης σε θέματα bullying, αλλά και γενικότερα θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που περιλαμβάνονται στις στοχεύσεις των Εθνικών Σχεδίων Δράσης για τα ΑΜΕΑ, την κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+ κλπ.

Ενδεικτικοί Επιμορφωτικοί στόχοι για το 2024:

• Διαφοροποιημένη Διδασκαλία

• Ψηφιακές Δεξιότητες (από το σχολικό έτος 2023-24)

Ε. Επιμορφωτικό πρόγραμμα και εκπαιδευτικό υλικό για τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη εκπαίδευσης για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας

Με ρητή αναφορά σε ζητήματα σεξουαλικής κακοποίησης των παιδιών, πρόληψης και αντιμετώπισής της [ΕΣΔ για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σεξουαλικής κακοποίησης των παιδιών].

Με ρητή αναφορά στην ομοφοβία και τρανσοφοβία, καθώς και στη διαχείριση ζητημάτων σεξουαλικού προσανατολισμού, έκφρασης, ταυτότητας και χαρακτηριστικών φύλου μαθητών, εκπαιδευτικών και οικογενειακών δομών, με διασαφήνιση της ΛΟΑΤΚΙ+ ορολογίας [ΕΣΔ ΛΟΑΤΚΙ+].

ΣΤ. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών ειδικοτήτων ΕΠΑΛ και Κατάρτισης ΙΕΚ

Επιμόρφωση 7.499 εκπαιδευτικών / εκπαιδευτών ειδικοτήτων ΕΠΑΛ και κατάρτισης ΙΕΚ, μέσω προγραμμάτων επιμόρφωσης, με στόχο την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό

α) των επιστημονικών γνώσεων των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις επιστημονικές εξελίξεις στον τομέα της ειδικότητάς τους και

β) των ήπιων δεξιοτήτων των εκπαιδευτών.

Δείτε επίσης

Ο σχεδιασμός για την Ειδική Αγωγή και το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ για το 2024 από το Υπ. Παιδείας 

Η διοικητική δομή του Υπουργείου Παιδείας: 170.570 το σύνολο του προσωπικού-6.547.630.000 € ο προϋπολογισμός 2024 

Ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση: Τα 22 έργα στις εκπ/κές και διοικητικές υπηρεσίες του Υπ. Παιδείας

Το χρονοδιάγραμμα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης: Περ/κών Δ/ντών-Εποπτών Ποιότητας-Πρ/νων ΚΕΔΑΣΥ-Πρ/νων Εκπ/κών Θεμάτων 

Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας για το ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι περιλαμβάνεται στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2024 

Δείτε ακόμη

Νέες διευκρινίσεις για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ από το Υπουργείο Παιδείας 

Τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση: Τι ετοιμάζει το Υπουργείο Παιδείας 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply