Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προγράμματα καινοτομίας στην εκπαίδευση: Δεν μπορεί να είναι προνόμιο για λίγους – Τι είπε η Μ. Τζούφη στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προγράμματα καινοτομίας στην εκπαίδευση: Δεν μπορεί να είναι προνόμιο για λίγους – Τι είπε η Βουλευτής της Νέας Αριστεράς κα Μερόπη Τζούφη στη Βουλή.

Προγράμματα καινοτομίας στην εκπαίδευση

Στην κοινή συνεδρίαση των Ειδικών Επιτροπών Έρευνας & Τεχνολογίας και Ισότητας, Νεολαίας & Δικαιωμάτων του Ανθρώπου της Βουλής τοποθετήθηκε η Βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Αριστεράς, κα Μερόπη Τζούφη, για τα προγράμματα καινοτομίας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Εδώ το video της τοποθέτησης


Όπως υπογράμμισε, η καινοτομία στην εκπαίδευση δεν είναι ουδέτερη, καθώς εξαρτάται από το για ποιους σχεδιάζεται και πώς εντάσσεται στην εκπαιδευτική πολιτική. Άσκησε κριτική στην κυβέρνηση, σημειώνοντας πως «η καινοτομία χωρίς εξοπλισμό, χωρίς επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και χωρίς ενιαίο παιδαγωγικό πλαίσιο είναι βιτρίνα και όχι ουσιαστική μεταρρύθμιση».

Αναφέρθηκε σε παραδείγματα σχολείων στην Ήπειρο, αλλά και σε περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όπου οι μαθητές δεν έχουν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης σε καινοτόμα προγράμματα. Παράλληλα, επεσήμανε ότι δράσεις όπως τα προγράμματα STEM ή Junior Achievement προωθούνται αποσπασματικά και με όρους ανταγωνισμού, αποκλείοντας τους πιο ευάλωτους.

Η κα Μερόπη Τζούφη τόνισε πως διαμορφώνεται ένα διπλό σχολικό σύστημα, όπου η πρόοδος εξαρτάται όλο και περισσότερο από τις κοινωνικές και οικονομικές δυνατότητες των οικογενειών και όχι από μια συνεκτική, καθολική πολιτική υπέρ του δημόσιου σχολείου.

Υπενθύμισε θετικές πρωτοβουλίες της προηγούμενης περιόδου, όπως το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», που σήμερα έχει εγκαταλειφθεί, ενώ έκανε λόγο για την ανάγκη στήριξης των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων.

Κλείνοντας, πρότεινε μια προοδευτική στρατηγική για την καινοτομία στην εκπαίδευση: κρατική χρηματοδότηση, ενίσχυση των υποδομών, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, παιδαγωγική ενσωμάτωση των τεχνολογιών και συμμετοχή των σχολικών κοινοτήτων στο σχεδιασμό.

«Χρειαζόμαστε ένα σχολείο που να καινοτομεί για τη δημοκρατία, όχι για την αγορά. Που να ενισχύει τη μόρφωση όλων και όχι την αριστεία των λίγων», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Δείτε επίσης

Τζούφη για δηλώσεις Πρωθυπουργού για την αξιολόγηση: Η δημόσια παιδεία δεν πειθαρχεί, δεν υποτάσσεται, δεν εκβιάζεται

 ΑΣΕΠ-ανανέωση στοιχείων: Eκπαιδευτικών, ΕΕΠ, ΕΒΠ – Τα βήματα σε εικόνες

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply