“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προγραμματισμός δράσεων ΔΟΕ και Γενικές Συνελεύσεις

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προγραμματισμός δράσεων ΔΟΕ και Γενικές Συνελεύσεις με σκοπό τη χάραξη των επόμενων αγωνιστικών βημάτων διεκδίκησης των αιτημάτων του κλάδου.

Προγραμματισμός δράσεων ΔΟΕ

Κύκλο έκτακτων Γενικών Συνελεύσεων από 30/9/2019 μέχρι και 18/10/2019, με σκοπό τη χάραξη των επόμενων αγωνιστικών βημάτων διεκδίκησης των αιτημάτων του κλάδου, πραγματοποιεί το ΔΣ της ΔΟΕ σύμφωνα με Ανακοίνωση που εξέδωσε.

Επιπροσθέτως:
  • Καλεί τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να συμμετέχουν  της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου και στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Κλαυθμώνος,  για τα εργασιακά και το συνδικαλιστικό νόμο, που προωθεί η κυβέρνηση για ψήφιση στη Βουλή.
  • Πραγματοποιεί από κοινού με την Ο.Λ.Μ.Ε. συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019 στις 13:00 στο Υπουργείο Παιδείας για την ανατροπή των πολιτικών λιτότητας και υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης.

Δείτε την Ανακοίνωση της ΔΟΕ αναλυτικά

Θέμα: Αγωνιστικός προγραμματισμός του κλάδου – πραγματοποίηση κύκλου γενικών συνελεύσεων

Συναδέλφισσες , Συνάδελφοι

Η νέα σχολική χρονιά  βρίσκει, στην έναρξή της, τη δημόσια εκπαίδευση αντιμέτωπη με σειρά προβλημάτων που χρονίζουν για τα οποία η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιβάλλεται να δώσει, άμεσα, λύσεις.

Λύσεις που, πέρα από τον μεγάλο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών που πραγματοποιήθηκε στις 5/9, δεν φαίνεται να προκύπτουν από τα όσα, ελάχιστα, έχουν αναλυθεί στις συναντήσεις της με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και από τις, κατά καιρούς, δηλώσεις της.

Από την άλλη το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τόσο στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας με θέμα την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, όσο και στη δεύτερη εφ’ όλης της ύλης, κατέθεσε τις θέσεις και προτάσεις του κλάδου για όλα τα μείζονος σημασίας ζητήματα και προχωρά σε δρόμους παρέμβασης με τεκμηριωμένα επιχειρήματα.

Όλα τα παραπάνω, αλλά κυρίως τα ίδια τα μεγάλα ανοιχτά εκπαιδευτικά ζητήματα, κάνουν επιτακτική την ανάγκη για τον σχεδιασμό αγώνων που θα οδηγήσουν σε λύσεις, θα περιφρουρήσουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

                Η πολιτική επιλογή της κάλυψης των αναγκών των σχολικών μονάδων σε εκπαιδευτικούς, με την πρόσληψη αναπληρωτών είναι για μια ακόμη χρονιά παρούσα. Οι χιλιάδες αναγκαίοι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών παραμένουν ζητούμενο.

Μόνιμοι διορισμοί

Η  πραγματοποίηση των 4.500 διορισμών στην Ειδική Αγωγή (δίχως καμία διευκρίνιση, μέχρι και σήμερα, για την κατανομή τους) με βάση τον Ν.4589/19 τον οποίο η Δ.Ο.Ε. καταδίκασε ζητώντας την απόσυρσή του, όπως ήταν ολοφάνερο από τις ίδιες τις διατάξεις του, παραπέμπεται στο 2020.

Όσο για τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση, η σημερινή κυβέρνηση κινείται θολά, αφού εγκαταλείπει ακόμη και τις υποσχεσιολογίες της προηγούμενης και αρνείται (μιλώντας για ανάγκη να προσδιοριστούν τα πραγματικά κενά) να δει την αναγκαιότητά τους που προκύπτει, ολοφάνερα, από τις χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών για την κάλυψη πάγιων αναγκών.

Δίχρονη  προσχολική αγωγή και εκπαίδευση

Η εφαρμογή σε πλήρη έκταση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης έχει απέναντί της την υπονομευτική στάση της Κ.Ε.Δ.Ε. αλλά και τα τεράστια κτηριακά προβλήματα για την αντιμετώπιση των οποίων είναι απαραίτητη η λήψη μέτρων από την κυβέρνηση που θα πιέσουν την ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε. να ενεργοποιηθεί σοβαρά και να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της (κάτι που μέχρι σήμερα δεν  έχει συμβεί) αλλά και τους Δήμους (ιδιαίτερα τους 40 για τους οποίους η εφαρμογή έχει προσδιοριστεί στο σχ. έτος 2020-20121) να προχωρήσουν σε όλες τις κινήσεις που θα δίνουν λύσεις και δε θα ορθώνουν εμπόδια.

Είναι απαραίτητο να ανατραπεί η παγίωση των αρνητικών, για τη δημόσια εκπαίδευση, ρυθμίσεων που επέβαλαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις και συνεχίζει η σημερινή, με στόχο την εξοικονόμηση προσωπικού που οδήγησε στη δημιουργία τεχνητών πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικούς, επιβάρυνση και ελαστικοποίηση ωραρίου και εργασιακών σχέσεων (π.χ. Μαζικές συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων, κατάργηση του σταθερού δασκάλου-υπεύθυνου του ολοήμερου προγράμματος στα δημοτικά, μείωση ωρών σε διδακτικά αντικείμενα χωρίς συνολική αναδιάρθρωση αναλυτικών προγραμμάτων κ.α.).

Συνδικαλιστική δράση

Η επίθεση της κυβέρνησης ενάντια στην οργανωμένη συνδικαλιστική δράση των εργαζομένων, με την παρέμβαση του κράτους στο συνδικαλιστικό γίγνεσθαι με στόχο τον έλεγχο των σωματείων και της δράσης τους γίνεται πράξη μέσω του «Αναπτυξιακού πολυνομοσχεδίου»  ολοκληρώνοντας το έργο Αχτσιόγλου.

Συγχώνευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Πάτρας με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Τ.Ε.Ι. Δυτικής  Ελλάδας

Το ακαδημαϊκό και επιστημονικό έγκλημα που αποτελεί η απόφαση συγχώνευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Πάτρας με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Τ.Ε.Ι. Δυτικής  Ελλάδας που περιλήφθηκε στο πολυνομοσχέδιο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι…» με τη  μετονομασία του Παιδαγωγικού Τμήματος σε Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας είναι πολύ  επικίνδυνη για το μέλλον των Παιδαγωγικών Τμημάτων,

αφού ανοίγει ο δρόμος για ανάλογες συγχωνεύσεις στο μέλλον, με ορατό τον κίνδυνο της σύγχυσης των επιστημονικών πεδίων των τμημάτων, ανακατατάξεων με αρνητικό πρόσημο για  τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων και δυσοίωνες προοπτικές για το μέλλον των Παιδαγωγικών Τμημάτων,

των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους, των επαγγελματικών δικαιωμάτων των εν ενεργεία δασκάλων αλλά και τη δομή και τον προσανατολισμό του δημοτικού σχολείου. Ενώ η κυβέρνηση ανέλαβε την πολιτική ευθύνη να μην λειτουργήσει το νέο τμήμα νομικής στην Πάτρα, στο ζήτημα του παιδαγωγικό τμήματος δεν έκανε καμία απολύτως ενέργεια.

Υποχρηματοδότηση  της δημόσιας εκπαίδευσης

Η παρατεταμένη υποχρηματοδότηση  της δημόσιας εκπαίδευσης, η εγκατάλειψη των κτηριακών υποδομών των σχολείων,  η καθήλωση των μισθών και των συντάξεων, η αναπλήρωση των άνισων δικαιωμάτων μεταξύ αναπληρωτών και μόνιμων συναδέλφων, η εργασιακή ανασφάλεια, η μη λειτουργία ακόμα των Δ.Υ.Ε.Π. σε συνδυασμό με την κατάργηση του Α.Μ.Κ.Α. στα προσφυγόπουλα και την αδυναμία  πλέον εμβολιασμού τους, ολοκληρώνουν το δυσμενές για τη δημόσια εκπαίδευση και τους λειτουργούς της τοπίο.

Προγραμματισμός δράσεων

Μπροστά σε όλη αυτή την κατάσταση το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., έχοντας ήδη αποφασίσει και προγραμματίσει σειρά συναντήσεων-παρεμβάσεων με όλους τους εμπλεκόμενους στα παραπάνω ζητήματα και ιδιαίτερα στο ζήτημα της εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης (αρμόδια υπουργεία, Κ.Ε.Δ.Ε., Δήμους),

  • πραγματοποιεί κύκλο έκτακτων Γενικών Συνελεύσεων από 30/9/2019 μέχρι και 18/10/2019, (με προοπτική πραγματοποίησης ολομέλειας προέδρων ανάλογα με την εκτίμηση του Δ.Σ.) με σκοπό τη χάραξη των επόμενων αγωνιστικών βημάτων διεκδίκησης των αιτημάτων του κλάδου.
  • καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να συμμετέχουν δυναμικά στην κινητοποίηση (με στάση εργασίας 11π.μ. – 2μ.μ.) της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου και στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας, που θα πραγματοποιηθεί από κοινού με το Ε.Κ.Α. και άλλα σωματεία, στις 11.00 π.μ., στην πλατεία Κλαυθμώνος, ενάντια στο «αναπτυξιακό νομοσχέδιο» των αντεργατικών ρυθμίσεων για τα εργασιακά και το συνδικαλιστικό νόμο, που προωθεί η κυβέρνηση για ψήφιση στη Βουλή.
  • πραγματοποιεί από κοινού με την Ο.Λ.Μ.Ε. συγκέντρωσης διαμαρτυρίας την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019 στις 13:00 στο Υπουργείο Παιδείας (με κήρυξη 3ωρης διευκολυντικής στάσης εργασίας τις τρεις τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου – τρεις πρώτες του απογευματινού) για την ανατροπή των πολιτικών λιτότητας και υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης και την έμπρακτη αναγνώριση του ρόλου και της προσφοράς του εκπαιδευτικού, προτάσσοντας και διεκδικώντας την ικανοποίηση του συνόλου των αιτημάτων μας.

Δείτε επίσης

Προσλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Β Φάσης για το 2019-20 | Ονόματα

Προσλήψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Β Φάσης | Ονόματα

Αναβάθμιση ωραρίου μειωμένου σε πλήρες 793 εκπαιδευτικών | Υ.Α. με ονόματα

Αριθμοί προσλήψεων Β Φάσης: Εκπαιδευτικών ΕΑΕ-ΕΕΠ-ΕΒΠ

Κατανομή προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή για το 2019-20

Πίνακες με συγκριτικά προσλήψεων των τελευταίων ετών

Ειδική Αγωγή: Αναγκαίος ο διορισμός 4.500 εκπαιδευτικών | Αρθρο Μ. Τζούφη

________________________

Δείτε ακόμη

Λειτουργικά κενά Πρωτοβάθμιας 2019-20

Λειτουργικά κενά Δευτεροβάθμιας: Ενημέρωση από τον Αιρετό Ν. Κορδή

Ωράριο ΕΕΠ – ΕΒΠ: Σε ΣΜΕΑΕ και Γενικά σχολεία | Διευκρινίσεις

Οδηγός εκπαιδευτικού: Αδειες, Ωράρια, Καθηκοντολόγια, Λειτουργία σχολείων, Ιδιωτικό Εργο και άλλα χρήσιμα που αφορούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Tελειόφοιτος φοιτητής του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Με τη δημοσιογραφία ασχολείται από το πρώτο έτος του πανεπιστημίου, όταν δημιούργησε την ερασιτεχνική ιστοσελίδα grislands στο πλαίσιο προπτυχιακού μαθήματος, ενώ στη συνέχεια αρθρογραφούσε στην αθλητική ιστοσελίδα Sportscasters, που δημιουργήθηκε από συμφοιτητές για τον ίδιο σκοπό. Το καλοκαίρι του 2019 εργάσθηκε για τρεις μήνες στην δημοσιογραφική ιστοσελίδα The Press Project, στο πλαίσιο της πρακτικής του άσκησης.

Γράψτε μία απάντηση