Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου Ειδικών Δημοτικών και Ειδικών Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2025-2026 – Λειτουργία Ολοήμερου – Λήξη διδασκαλίας μαθημάτων σχολικού έτους 2024-2025.
Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου Ειδικών Δημοτικών και Ειδικών Νηπιαγωγείων
Εγγραφο με τις “Ενέργειες προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου των Ειδικών Νηπιαγωγείων και των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2025-2026 – Προγραμματισμός λειτουργίας ολοήμερου προγράμματος – Λήξη διδασκαλίας μαθημάτων σχολικού έτους 2024-2025″ κοινοποίησε το ΥΠΑΙΘΑ.
Δείτε το έγγραφο ΕΔΩ
Συγκεκριμένα
Η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με την παρούσα Εγκύκλιο θέτει υπόψη των Στελεχών Εκπαίδευσης και των Συλλόγων Διδασκόντων/ουσών, θέματα που αφορούν στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία, προκειμένου τα Ειδικά Νηπιαγωγεία και τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία της χώρας να προγραμματίσουν το εκπαιδευτικό τους έργο για το σχολικό έτος 2025-2026.
Με την έναρξη του σχολικού έτους 2025-2026 και πριν την έναρξη των μαθημάτων, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, γίνονται όλες οι απαραίτητες προπαρασκευαστικές ενέργειες που σχετίζονται με την οργάνωση και λειτουργία του σχολείου, καθώς και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου.
Κατά την έναρξη των μαθημάτων, την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025, γίνεται ο καθιερωμένος αγιασμός, δίνονται οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου, οι μαθητές/τριες παραλαμβάνουν τα βιβλία τους και αποχωρούν.
Λήξη διδασκαλίας μαθημάτων σχολικού έτους 2024-2025
Την ημέρα λήξης των μαθημάτων, 13 Ιουνίου 2025 ημέρα Παρασκευή, χορηγούνται τα Πιστοποιητικά Φοίτησης, οι Τίτλοι Προόδου και αντίγραφα Τίτλων Σπουδών, όπως προβλέπεται στην παρ. 5 του άρθρου 2 και στο άρθρο 20 του Π.Δ. 79/2017 (Α΄ 109).
Επίσης, την ίδια ημέρα αποστέλλονται τα Πιστοποιητικά Φοίτησης των μαθητών/τριών των Ειδικών Νηπιαγωγείων και οι Τίτλοι Σπουδών των μαθητών/τριών της ΣΤ΄ τάξης των Ειδικών Δημοτικών για την εγγραφή τους στα Δημοτικά, Ειδικά Δημοτικά, Γυμνάσια, Γυμνάσια Ε.Α.Ε., Γυμνάσια ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ., αντιστοίχως.
Εγγραφή μαθητών/τριών
α) Στα Ειδικά Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α΄ 133) . Σύμφωνα με αυτές, στα Ειδικά Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών.
Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Ειδικά Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-2026 μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021 και τα Ειδικά Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις έγκυρες αιτήσεις προνηπίων. Η εγγραφή νηπίου στο δεύτερο έτος του Ειδικού Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 6 του Π.Δ. 79/2017 (Α΄ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25). Η φοίτηση δύναται να διαρκέσει ως το 7ο έτος της ηλικίας σύμφωνα με την υποπερ. αα της περ. α της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199).
β) Στα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία εγγράφονται μαθητές/τριες που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία έξι (6) ετών και άνω. Το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α΄ Τάξη του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 01-01-2019 έως 31-12-2019 (σε περίπτωση επαναφοίτησης οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 01-01-2018 έως 31-12-2018).
γ) Η εγγραφή και φοίτηση μαθητών/τριών σε Ειδικό Νηπιαγωγείο ή σε Ειδικό Δημοτικό Σχολείο πραγματοποιείται κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 11 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136).
Ακολουθούν τα περιεχόμενα του εγγράφου
Α. Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου
1. Εγγραφή μαθητών/τριών
2. Ωρολόγιο Πρόγραμμα – Πρόγραμμα Σπουδών – Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης
3. Κατανομή μαθητών – Δημιουργία Τμημάτων – Αναθέσεις μαθημάτων
4. Ωράριο Εκπαιδευτικού, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού
5. Συμπλήρωση Διδακτικού Ωραρίου Εκπαιδευτικών
6. Απουσία Εκπαιδευτικού
7. Λειτουργία Εκπαιδευτικών Ομίλων – Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικών Ομίλων
8. Ενδοσχολικός Συντονιστής
9. Παιδαγωγικός σύμβουλος – Μέντορας στη σχολική μονάδα
10. Διδακτικά Βιβλία – Υποστηρικτικό Υλικό – Εκπαιδευτικό Υλικό και Ψηφιακή Προσβασιμότητα
11. Αντισταθμιστικοί – Υποστηρικτικοί θεσμοί
12. Προγράμματα Συνεκπαίδευσης
13. Εκπαιδευτικές επισκέψεις – Εκδρομές
14. Επιμορφωτικές δράσεις
15. Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης
16. Άδειες εισόδου στα Ειδικά Νηπιαγωγεία και Ειδικά Δημοτικά Σχολεία
17. Μεταφορά μαθητών
18. Θέματα ασφάλειας, υγιεινής και κτιριακών υποδομών του σχολείου
19. Σχολικές Βιβλιοθήκες
20. Ενημέρωση Πληροφοριακού Συστήματος myschool
21. Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος
22. Δημιουργία και λειτουργία ιστοσελίδας σε επίπεδο σχολικής μονάδας
23. Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής
24. Επιμορφωτικές συναντήσεις
Β. Προγραμματισμός λειτουργίας Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος
1. Προϋποθέσεις για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος των Ειδικών Νηπιαγωγείων και
των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων
2. Ορισμός Υπευθύνου Ολοημέρου
3. Αναστολή λειτουργίας Ολοήμερου Προγράμματος
4. Σίτιση – Χαλάρωση, Διατροφική Αγωγή στο Ολοήμερο Πρόγραμμα
5. Έντυπα και διαδικασίες που αφορούν στη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος των
Ειδικών Νηπιαγωγείων και των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων
Γ. Λήξη διδασκαλίας μαθημάτων σχολικού έτους 2024-2025
Δ. Έκδοση Τίτλων Σπουδών και Τίτλων Προόδου
Ε. Συλλογικός Προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων
ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο
Δείτε επίσης
Λειτουργία Δημοτικών σχολείων το σχολικό έτος 2025-26 – Προγραμματισμός εκπ/κού έργου
Πως θα λειτουργήσουν τα Νηπιαγωγεία το σχολικό έτος 2025-26 – Προγραμματισμός εκπ/κού έργου
Πριν φύγετε
Ωράριο εκπαιδευτικών και ΕΕΠ/ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ | Νομοθεσία
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/programmatismos-eidikon-dimotikon-kai-nipiagogeion-2025-26/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.