Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προκάτ αίθουσες Δημοτικών σχολείων: “Πώς συνάδουν με τις προδιαγραφές των Κτιριακών Υποδομών για τα σχολικά κτίρια;”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προκάτ αίθουσες Δημοτικών σχολείων: “Πώς συνάδουν με τις προδιαγραφές των Κτιριακών Υποδομών για τα σχολικά κτίρια;”-Ερώτηση στη Βουλή.

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών, Παιδείας και Εσωτερικών κατέθεσαν 15 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτοβουλία του Βουλευτή Σερρών κου Λευτέρη Αβραμάκη με θέμα: “Η τοποθέτηση προκάτ αιθουσών σε προαύλιους χώρους δημοτικών σχολείων για τη στέγαση νηπιαγωγείων πώς συνάδουν με τις προδιαγραφές των Κτιριακών Υποδομών για τα σχολικά κτίρια;”

________________

Η Ερώτηση

Προς τους κ.κ. Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών Παιδείας και Θρησκευμάτων Εσωτερικών

Θέμα: «Η τοποθέτηση προκάτ αιθουσών σε προαύλιους χώρους δημοτικών σχολείων για τη στέγαση νηπιαγωγείων πώς συνάδουν με τις προδιαγραφές των Κτιριακών Υποδομών για τα σχολικά κτίρια;»
Με σημαντική καθυστέρηση

και ενώ ήδη έχουν περάσει δύο μήνες στο νέο σχολικό έτος, ολοκληρώθηκαν οι σχετικές διαδικασίες και τοποθετήθηκαν δύο προκάτ αίθουσες στον προαύλιο χώρο των 8ου και 25ου δημοτικών σχολείων στην πόλη των Σερρών.

Οι δύο αίθουσες σύμφωνα με σχετικά ρεπορτάζ,

θα φιλοξενήσουν προσωρινά 40 – 45 μαθητές νηπιαγωγείου. Φυσικά, ως είθισται σε ανάλογες περιπτώσεις στο Νομό Σερρών, δεν έλλειψαν οι ευχαριστίες αρμόδιων φορέων προς το πρόσωπο του Υπουργού Υποδομών για τις καίριες παρεμβάσεις του.

Τα ερωτήματα βέβαια που προκύπτουν είναι πολλά.

Ξεκινώντας από την δήλωση του διευθυντή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης,

ο οποίος δήλωσε ότι θα υπάρξει κάλεσμα στους γονείς να εκδηλώσουν ενδιαφέρον οι γονείς προκειμένου τα παιδιά τους να φοιτήσουν σε αυτά τα νηπιαγωγεία τα οποία θα αξιοποιηθούν για την γεωγραφική κατανομή των νηπίων από τη νέα σχολική χρονιά, δηλαδή σε δέκα μήνες.

Λαμβάνοντας υπόψη τη συγκεκριμένη δήλωση,

και συνυπολογίζοντας ότι η συγκεκριμένη προσωρινή λύση επιλέχτηκε πριν από 9 μήνες, η όλη διαδικασία έγινε με τη μορφή του κατεπείγοντος χωρίς διαγωνισμό, με τη μέθοδο της διαπραγμάτευσης, με το επιχείρημα ότι πρέπει να είναι όλα έτοιμα πριν «χτυπήσει το κουδούνι» και κόστισε στους Έλληνες φορολογούμενους περισσότερα από 200.000 €.

Εύλογα, επίσης αναρωτιούνται κάποιοι,

εάν υπάρχουν διαθέσιμοι νηπιαγωγοί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Σερρών οι οποίοι και είναι έτοιμοι να αναλάβουν υπηρεσία στα νέα «προσωρινά» νηπιαγωγεία, εφόσον βέβαια οι γονείς εκδηλώσουν ενδιαφέρον εν μέσω της σχολικής χρονιάς και αφού τα παιδιά τους έχουν ήδη ενταχθεί σε ένα συγκεκριμένο σχολικό περιβάλλον, εάν έχει εξασφαλιστεί και παραδοθεί ο αναγκαίος εξοπλισμός και αν έχει ρυθμιστεί η κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για να ξεκινήσει η λειτουργία των δύο νέων νηπιαγωγείων.

Πέραν όμως αυτών, η τοπική κοινωνία

και ιδίως οι γονείς των μαθητών (νηπιαγωγείων και δημοτικών) πρέπει να γνωρίζουν, εάν αυτές οι έκτακτες παρεμβάσεις που στερούν σε συνθήκες μάλιστα πανδημίας σημαντικό μέρος των προαυλίων των σχολείων, ανταποκρίνονται ή όχι στις προδιαγραφές που ισχύουν για τα σχολικά κτίρια από τις Κτιριακές Υποδομές.

Ο περιορισμός του ζωτικού χώρου των σχολείων

για την κάλυψη μιας ανάγκης που ήταν σαφές ότι θα προκύψει από την θέσπιση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης το 2018 (Νόμος 4521/2018), συνεπάγεται σημαντικές αλλαγές στις προδιαγραφές των δύο δημοτικών σχολείων και κατά συνέπεια θα πρέπει να έχει προηγηθεί έλεγχος εάν στα δύο αυτά σχολεία εξακολουθούν να ισχύουν τα όσα ορίζονται στους σχετικούς κανονισμούς για τα μέτρα που αναλογούν ανά μαθητή.

Αντίστοιχα δεν είναι σαφές

εάν τα δύο νέα νηπιαγωγεία πληρούν τις ελάχιστες απαιτήσεις του Κανονισμού Σχολικών Κτιρίων, ενώ δεν έχει επίσης ξεκαθαριστεί σύμφωνα με δηλώσεις δημοτικής συμβούλου εάν έχουν εκδοθεί οι αναγκαίες άδειες εγκατάστασης των προκατασκευασμένων οικίσκων.

Παράλληλα, νέα ερωτήματα προέκυψαν

κατόπιν αιτήματος της Τροχαίας Σερρών προς τον Δήμο Σερρών με το οποίο ζητούσε την παραχώρηση σε αυτήν οικοπέδου που ανήκει στο Δήμο Σερρών και βρίσκεται σε απόσταση μόλις 150 μέτρων από τα σχολεία όπου τοποθετήθηκαν τα νηπιαγωγεία προκάτ, προκειμένου να το χρησιμοποιήσει ως πάρκινγκ.

Πρόκειται για οικόπεδο

μάλιστα όπου οι χρήσεις γης επιτρέπουν την χρησιμοποίησή τους για τη ανέγερση σχολικών κτιρίων ή εν προκειμένω την τοποθέτηση σε αυτά των προκάτ νηπιαγωγείων προκειμένου να μην αλλοιωθούν οι εγκαταστάσεις των δύο δημοτικών σχολείων.

Η «ανακάλυψη» από την τροχαία Σερρών του συγκεκριμένου οικοπέδου εκθέτει τη δημοτική αρχή αλλά και όσους έχουν εμπλακεί προκειμένου να τοποθετηθούν τα προκάτ νηπιαγωγεία σε σχολικές αυλές.

Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη και άλλα περιστατικά

«προσωπικών ενεργειών» πολιτικών παραγόντων προκειμένου οι «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ» να ανταποκριθούν στα αιτήματα των σχολείων και των Δήμων προκύπτει εύλογα το ερώτημα αναφορικά με τι ακριβώς συμβαίνει στον αρμόδιο φορέα για τα σχολικά κτίρια και τον εξοπλισμό αυτών και το αν λειτουργεί για την κάλυψη των αναγκών ως οφείλει ή αν χρειάζονται πράγματι «καίριες προσωπικές παρεμβάσεις» για να ανταποκριθεί στο έργο του.

ΕΠΕΙΔΗ

οι ανάγκες για νέα σχολικά κτίρια στο Δήμο Σερρών μπορούσαν να έχουν προβλεφθεί δεδομένου ότι από το 2018 θεσπίστηκε η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση

ΕΠΕΙΔΗ

δεν είναι κατανοητό πώς μπορούν να λειτουργήσουν δύο νέα νηπιαγωγεία εν μέσω της σχολικής χρονιάς, πώς θα στελεχωθούν και πότε θα εξοπλιστούν

ΕΠΕΙΔΗ

η «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ» οφείλουν να ανταποκρίνονται άμεσα στο σύνολο των αναγκών είτε για σχολικά κτίρια είτε για τον εξοπλισμό αυτών χωρίς να έχουν προηγηθεί «καίριες προσωπικές παρεμβάσεις»

ΕΠΕΙΔΗ

ο χρόνος που απαιτήθηκε για να τοποθετηθούν οι προκάτ αίθουσες διαψεύδει κάθε ισχυρισμό που αιτιολογούσε την ανάθεση του έργου μέσω διαπραγμάτευσης

ΕΠΕΙΔΗ

η επιλογή να τοποθετηθούν οι προκάτ αίθουσες δύο νηπιαγωγείων στους προαύλιους χώρους δύο εν λειτουργία δημοτικών σχολείων αλλάζει σημαντικά τις προδιαγραφές λειτουργίας των υφιστάμενων σχολικών κτιρίων αλλά και δημιουργεί αμφιβολίες για το αν καλύπτουν τα νέα νηπιαγωγεία τις προδιαγραφές του κανονισμού σχολικών κτιρίων

Ερωτώνται οι αρμόδιοι κ.κ. Υπουργοί:

Για ποιους λόγους επιλέχτηκε να τοποθετηθούν προκάτ αίθουσες νηπιαγωγείων στους προαύλιους χώρους δύο δημοτικών σχολείων τη στιγμή που υπάρχει οικόπεδο ιδιοκτησίας του Δήμου, όπου οι χρήσεις γης επιτρέπουν την ανέγερση ή την τοποθέτηση εν προκειμένω νηπιαγωγείου;

Υπάρχουν στη διάθεση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Σερρών νηπιαγωγοί που θα μπορέσουν να καλύψουν τις ανάγκες των δύο νέων νηπιαγωγείων και αν ναι ποιες υπηρεσίες προσφέρουν σήμερα;

Οι σχεδιασμοί προβλέπουν την εκδήλωση ενδιαφέροντος από γονείς και εν συνεχεία τη στελέχωση των νηπιαγωγείων;

Μαζί με τις προκάτ αίθουσες έχει διατεθεί και το σύνολο του εξοπλισμού που απαιτείται για τη λειτουργία των νέων νηπιαγωγείων ή εκκρεμεί ο εξοπλισμός τους;

Πώς δικαιολογείται το συνολικό αντίτιμο για τις προκάτ αίθουσες των δύο νηπιαγωγείων, δεδομένου ότι πρόκειται για δύο αίθουσες των 18 τετραγωνικών μέτρων ενώ όπως προκύπτει πρόκειται για πρόσκαιρη λύση;

Ποιος είναι ο σχεδιασμός των εμπλεκόμενων φορέων για «μόνιμη λύση» δεδομένου ότι εξακολουθεί να υφίσταται έλλειψη σχολικής στέγης στην πόλη των Σερρών;

Υπάρχουν σε εξέλιξη σχεδιασμοί για ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων στην πόλη των Σερρών και ποιοι είναι αυτοί;

Δείτε επίσης

Προσεισμικοί έλεγχοι σχολικών κτιρίων: Τι απάντησαν οι αρμόδιοι σε Κοινοβουλευτική Ερώτηση
Σεξουαλική παρενόχληση στην εκπαίδευση: Ερώτηση στη Βουλή περί προσπάθειας συγκάλυψης περιστατικού
Απάντηση ΙΕΠ στην ανακοίνωση της ΕΜΕ περί εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου Αναλυτικών Προγραμμάτων
 Εκθέσεις αξιολόγησης: 13.000 σχολεία υπέβαλαν με πάνω από 500 “φασόν”, σύμφωνα με δημοσίευμα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση