“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προκαταλήψεις και διαφορετικότητα: Πρόγραμμα Ελληνογερμανικής ανταλλαγής μαθητών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προκαταλήψεις και διαφορετικότητα: Το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Κιάτου με μαθητές από το 1ο ΕΠΑΛ Ξυλοκάστρου, σε συνεργασία με τη σχολή Theodor-Brauer-Haus Berufsbildungszentrum πραγματοποίησαν την δεύτερη ανταλλαγή μαθητών Τεχνικών και Επαγγελματικών Σχολείων.

Προκαταλήψεις και διαφορετικότητα

1ο Εργαστηριακό Κέντρο Κιάτου

Νοέμβριος 2019

 “Προκαταλήψεις και διαφορετικότητα”
 Πρόγραμμα  Ελληνογερμανικής ανταλλαγής μαθητών

Το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Κιάτου με μαθητές από το 1ο ΕΠΑ.Λ. Ξυλοκάστρου, σε συνεργασία:

  • Με τη σχολή Theodor-Brauer-Haus Berufsbildungszentrum από το Kleve της Γερμανίας και
  • με φορείς υλοποίησης, την Jugendakademie στο Walberberg της Γερμανίας και τον σύλλογο Φιλοξενία (Διαπολιτισμική-Περιβαλλοντική Οργάνωση) από το Κρυονέρι Κορινθίας
 πραγματοποίησαν την δεύτερη ανταλλαγή μαθητών Τεχνικών και Επαγγελματικών Σχολείων.

Η ανταλλαγή βασίστηκε στην συνεργασία στον τομέα της νεολαίας όπως αποτυπώνεται στο σύμφωνο του Ελληνογερμανικού Ιδρύματος Νεολαίας και χρηματοδοτήθηκε από την περιφέρεια της Landschaftsverband Rheinland, καθώς και από Γερμανο-Ελληνικά ειδικά ταμεία της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης της Γερμανίας.

Η φετινή δράση περιελάμβανε την επίσκεψη 15 ελλήνων μαθητών και 2 συνοδών εκπαιδευτικών στην Γερμανία.

Εκεί συναντήθηκαν με 15 γερμανούς μαθητές από τεχνικά και επαγγελματικά σχολεία και μετασχηματιστήκαν σε μια κοινή ομάδα.

 Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε από τις 16-11-2019 έως τις 22-11-2019.

Η ελληνική ομάδα φιλοξενήθηκε στις άρτιες εγκαταστάσεις της Ακαδημίας νέων Jugendakademie στο Walberberg, που βρίσκεται μεταξύ των πόλεων της Κολωνίας και της Βόννης.

Η μικτή ομάδα των τριάντα μαθητών με την καθοδήγηση και την επίβλεψη δύο Γερμανών και δύο Ελλήνων εκπαιδευτών – παιδαγωγών πραγματοποίησαν ποικίλες δράσεις, δημιουργικά εργαστήρια (σε σχέση με τη διαφορετικότητα και τις προκαταλήψεις), παιγνίδια, θεατρικά εργαστήρια, ασκήσεις στον χώρο άθλησης με σχοινιά και αναρριχήσεις και εμβάθυναν σε αντικείμενα που αφορούσαν την ποικιλομορφία.

Επίσης ασχολήθηκαν με παιγνίδια ρόλων,  μαθήματα γλώσσας, μελέτησαν θέματα που αφορούσαν τις προκαταλήψεις, τα στερεότυπα, τις προσδοκίες και την αυτογνωσία.

Διοργάνωσαν μουσικές συναντήσεις, περίπατους στο δάσος, στην λίμνη, στο χωριό και βραδινές υπαίθριες εκδηλώσεις με φωτιά, μουσική και ψήσιμο.

Επιπρόσθετα οι μαθητές πέρα από την εμπειρία της πτήσης με το αεροπλάνο, έκαναν την διαδρομή Φρανκφούρτης – Κολωνίας με το τραίνο υψηλής ταχύτητας (300Km/h) και πραγματοποίησαν:

  • Επίσκεψη στην Τεχνική – Επαγγελματική Σχολή Theodor-Brauer-Haus, στο Kleve, ξενάγηση στα εργαστήρια και την πραγματοποίηση εργαστηριακών ασκήσεων στο εργαστήριο επεξεργασίας ξύλου, στο εργαστήριο επεξεργασίας μετάλλου και στο εργαστήριο ηλεκτρολογίας – ηλεκτρονικής.
  • Επίσκεψη στην Βόννη (Bonn) και ξενάγηση στην πόλη και στο μουσείο Bonn House of the History of the Federal Republic of Germany όπου αποτυπώνεται η ιστορία της Γερμανίας μετά την απόταξη του Ναζισμού.
  • Επίσκεψη στην Κολωνία (Köln), με περιήγηση στην πόλη και ξενάγηση στον καθεδρικό ναό Kölner Dom, που έχει χαρακτηριστεί από την UNESCO ως “ένα εξαιρετικό έργο της ανθρώπινης δημιουργικής ιδιοφυΐας”.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης μας στην Γερμανία, οι μαθητές ανέπτυξαν ποικίλες κοινωνικές δεξιότητες και πιστεύουμε πως η συνάντηση αυτή αποτέλεσε σπουδαίο ερέθισμα για την περαιτέρω εξέλιξη και πρόοδό τους.

Παράλληλα ήρθαν σε επαφή με τον γερμανικό τρόπο ζωής και κουλτούρα και ανέπτυξαν δεσμούς φιλίας με τους συνομήλικους τους.

Η άριστη βαθμολογία που έλαβε το πρόγραμμα κατά την αξιολόγηση του από τους τριάντα συμμετέχοντες μαθητές, μας δείχνει το δρόμο που οφείλουμε να ακολουθήσουμε.

 Ο Διευθυντής του 1ου Ε.Κ. Κιάτου

 Παλαιολόγος Δούρος

Δείτε επίσης

Ιδιαίτερες και ιδιωτικές σεξουαλικές στιγμές παιδιών ΑΜΕΑ: Εσπερίδα στο ΕΕΕΕΚ Αγίου Δημητρίου 
Στην καρδιά του Αυτισμού: Ιδρυμα Ωνάση-Από Νοέμβριο 2019 έως Μάϊο 2020 
«Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στη ψηφιακή εποχή»: 7/1/2020 στο ΠΑΔΑ
Αιτήσεις Ενισχυτικής Διδασκαλίας: Εκπαιδευτικοί ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ85, ΠΕ06
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση